Ga naar inhoud


Nieuwe schotel, keuze Multi Focus E85?


hansl

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben van plan een nieuwe schotel met nieuwe koppen aaan te schaffen , mijn situatie is dat ik 40 meter kabel moet gebruiken , is dat te doen ?.ik dacht over een maximum e85 , is dit een goede keus en welke lnb kan ik het beste gebruiken, ik wil alleen de drie astra satellieten ontvangen. als laatste is er een beschrijving te vinden hoe je de e85 instaleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste hansl

 

Welkom op dit forum

 

Een Maximum E-85 is best een goede schotel alleen zijn de lnb-klemmen ongelukkig van model en maat. Het is daarom niet mogelijk om satellieten die niet al te ver van elkaar staan te ontvangen zonder een hoop aanpaswerk.
Neem nu de Astra 19,2, 23,5 en 28,2.
De Astra 19,2 en 23,5 staan 4,3 graden uit elkaar.
Kijk eens in bijgevoegde afbeelding.
Met de klemmen kun je de lnb's van de Astra 19,2 en 23,5 op de juiste afstand zetten want het kan tot op 4° afstand als ze tegengesteld gemonteerd worden en ze moeten op 4,3° afstand staan. Maar nu de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2. Dat is een afstand van 4,7° maar de lnb-houders laten niet minder dan 5° toe. Dat wil dus zeggen, dat er aan de lnb-klemmen flink gezaagd moet worden. Als je dat geen bezwaar vind? Maar ik kan me ook voorstellen dat je zegt, nu koop ik nieuwe spullen en moet ik er al meteen aan gaan zagen en vijlen om het passend te krijgen.
Natuurlijk bestaat er wel een duo-klem waarop 2 smalle lnb's gemonteerd kunnen worden maar dan moet je wel smalle lnb's gaan gebruiken op de toch al niet al te makkelijk te ontvangen Astra 23,5.
Maak zelf je keuze.

 

Maximum E-85 lnb-klemmen.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag goed , ik kijk ook naar de gibertini-op-100-se ,maar die kom ik alleen in duitsland tegen, lijkt mij ook een goed alternatief , en makkelijker in te stellen. Maar ik ben nieuw en sta open voor alle goeie adviezen. Gr  Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Maximum-85 opgehangen met die configuratie.

 

@Sprietje: Astra 28.2 signaal is zo sterk, maakt dat beetje extra afstand zo veel uit? Destijds vond je dat geen probleem, en in de praktijk werkt het hier inderdaad prima.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een E85 hier op het dak met 13E/19.2E/23.5E/28E. Prima schotel, je kan er zelfs nog wat lnbs bij plaatsen.

Ja, ik gebruik 2 smalle lnbs indien goed afgesteld is dat geen probleem. 

En ja een gibertini is beter maar dat verschil ga jij niet echt merken. Kost ook wat meer. Maar daar kan je wel brede koppen op zetten. Zag er laatst een 2de handsje op de bekende site staan. Jammer dat het in limburg was/is?  Maar goed je woont dicht bij de grens, over de grens zijn de spullen beduidend goedkoper.

40 meter kabel is goed te doen. Gebruik dan wel goede kabel en connectoren. Hirschmann/ belden/ kathrein 

Zou er ook nog hotbird aan toevoegen of je nu 3 of 4 lnbs plaatst het verschil is maar 20 euro of minder.

 

Installatie: welke ontvanger ga je gebruiken? 

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een winkel in Nederland die een Gibertini 100 kan leveren voor €75,- ex. verzendkosten. En voor €100,- extra kan men een mulitfeed systeem nemen die geschikt voor de ontvangst van de satellieten Astra 1, 2 en 3 en de Hotbird satelliet. Echter wel een levertijd van 5 dagen. Wat ook een mogelijkheid is deze schotel:

 

Voldoende keuzen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen OP 100 SE. De afbeelding is een OP 100 LN maar ze zeggen dat het een OP 100 XP is maar dat is niet de schotel op de afbeelding. Een beetje een vreemde zaak.

Bij de schotel waar jij het over hebt kun je de rail niet eens schuin zetten.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

de kogel is door de kerk, ik ga voor de gilbertini op 100 se 99 euro , de rail mfp 3 keer 40 voor 16.40 ,de spaun sar 411 wsg voor 20.90 en 3 keer de inverto single black ultra 7,60 per stu

Alles bij elkaar 160 euro , ik woon dichtbij duitsland en kan het bij een postkantoor , 10 km verderop gratis laten bezorgen , dus ik denk voor een redelijke prijs een leuk systeem te hebben.

Graag jullie mening over de produkten , zijn jullie het een met deze keus. Een verder voordeel is de software van gilbertini voor instellen van het geheel.Ik zit nu op bali te genieten van 30 graden en als ik terug kom bestel ik het .

mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima combinatie.

Welke satellieten wil je gaan ontvangen?

Weet je al welke coax je gaat nemen? 40 meter is een behoorlijke lengte, daar moet je geen rommel voor gebruiken maar met goede coax uitstekend te doen, zelfs wel tot 100 meter.

Kathrein LCD 115A+ is een uitstekende coaxkabel. Die wordt in Duitsland voor €72,- / 100m verkocht.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sprietje , ik was van plan om alleen de astra satellieten te ontvangen, als kabel dacht ik aan de belden h 125 pe. ok kreeg net een bericht dat ze deze schotel ondere een andere naam verkochten,  de wavefield , het zal ik haal de italiaan wel uit duits land. moet alleen nog even kijken naar de instellingen , met de software kon ik maar 1 lnb invullen, we zullen zien.

GRoeten uit een prettig bali ,Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hansl schreef:  Ook kreeg net een bericht dat ze deze schotel onder een andere naam verkochten,  de wavefield.

 

Dan moet je toch wel erg veel fantasie hebben om te beweren dat hun Wavefield schotel hetzelfde is dan de Gibertini OP 100 SE.
Kijk eens naar de verschillen van de twee schotels die ik in de bijlage heb staan.


- Het schotelblad zit bij beide schotels met 6 bouten vast maar bij de Wavefield zitten de twee bovenste bouten nog een flink stuk onder het midden van de schotel terwijl bij de Gibertini OP 100 SE de bovenste twee bouten een stuk boven het midden van de schotel zitten. Hieruit kun je al afleiden dat de gehele bevestigingsbeugel anders is.


- Kijk eens naar de lnb-arm. Onder de schotel maakt deze een haakse hoek. Je ziet toch duidelijk dat de vorm van de arm bij de Wavefield totaal anders is dan bij de Gibertini. Ook heel de vorm van de horizontale arm is anders. Bij de Wavefield loopt deze veel tapser dan bij Gibertini zowel in de breedte als de hoogte.

 

Nee, ik hou er niet van bedonderd te worden door zo'n satellietboer. Die man heeft mij eerder namelijk hetzelfde vertelt als jou dat ze de Gibertini onder de naam Wavefield verkopen.

 

De Belden H 125 PE zou ik zeker niet kopen. Deze kabel is onvoldoende afgeschermd voor 4G. Als je de coaxkabel dan toch in Nederland wilt kopen, neem dan Hirschmann Koka 9 TS of 9 ECA. Veel beter afgeschermd en minder verliezen. Voor 40 meter betaal je €34,94

 

verschil Wavefield Gibertini.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...