Ga naar inhoud


Laatste digitenne update op ZXV7200


waveman

Aanbevolen berichten

Zojuist de laatste update van 3 november in de ontvanger gezet.

Zie maar weinig verschil met de eerdere sw versie.

Velen weten inmiddels dat opnames niet mogelijk zijn middels scart of usb,

wat ik erger vindt is dat je slechts één lokale zender mag ontvangen.  Met ander woorden,

je moet je lokale zender maar ontvangen waar je woont, is het echter niet zo dat TV West en

TV Rijnmond de zenders zijn bij calamiteiten en of allert ?  Beide zenders hebben ook nog teletext

welke echt nog wel bekeken wordt als het om lokale gebeurtenissen gaat.  De mogelijkheden bekeken in het

menu weet ik dat het wel kan......maar tegen gehouden wordt.  Weet zeker dat ik digitenne verlaat, ondanks dat ik in mijn huidige 1e ontvanger

Sab Unix perfect beeld heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ontvangst van één regionale zender is nog tijdelijk. Na de switch naar HD worden er standaard twee regionale zenders uitgezonden. 

En wat betreft het beeld, dadelijk als je HD hebt, dan heb je pas een perfect beeld! 

Kortom: Nog even geduld hebben tot jouw regio aan de beurt is. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even een aanvulling:

Zoals de vlag nu hangt moet je dadelijk kiezen uit de combinatie TV West/TV Utrecht of TV Rijnmond/Omroep Zeeland.   

 

Maar dit kan nog veranderen! 

 

In het Noorden is de switch al uitgevoerd. Hier heb je de combi's Friesland/TV Noord en TV Drenthe/TV Oost. 

 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon belachelijk dat je maar 2 ONGECODEERDE regionalen in je zenderlijst kunt hebben.

Het wordt tijd voor een ontvanger die is als mijn Clarketech HD5200c.

Deze heeft gewoon lak aan zender id's en kijkt alleen naar de naam.

Ik heb bij goed uitrichten van mijn antenne zo'n 4 regionalen in mijn lijst! (Utrecht,Gelderland,NH en Flevoland)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Satneef:

Gewoon belachelijk dat je maar 2 ONGECODEERDE regionalen in je zenderlijst kunt hebben.

Het wordt tijd voor een ontvanger die is als mijn Clarketech HD5200c.

Deze heeft gewoon lak aan zender id's en kijkt alleen naar de naam.

Ik heb bij goed uitrichten van mijn antenne zo'n 4 regionalen in mijn lijst! (Utrecht,Gelderland,NH en Flevoland)

Helemaal gelijk!

De Technisat kijkt bij mijn weten ook niet naar de id's en spaart alle zenders die hij vindt, netjes op in de basislijst.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn eigen ontvanger zet alle regionale zenders in de lijst. Maar daar heeft de topic-starter niets aan. 

De ontvangers die KPN gebruikt zijn nu eenmaal in meerdere opzichten beperkt. 

 

Wel is het zo dat (nu er dadelijk overal twee regionale zenders worden verspreid in de NPO-mux) dit probleem wel minder wordt. 

Want veel mensen die vlakbij een provinciegrens wonen hebben dadelijk wel beide zenders in hun lijst. 

 

Zelf kon ik b.v. TV Oost wel ontvangen, maar moet ik dan wel mijn antenne uitrichten naar die zendmast voor een stabiele ontvangst.   

In de nieuwe situatie (sinds 2 oktober) wordt TV Oost meegezonden vanuit Smilde. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvangst met de ZXV7200 en Sab Ultimate Unix is goed te noemen, denk dat als ik een yagi of ander meer elements antenne

plaats meer lokale zenders heb. Nu voor beide ontvangers  gewone maar wel hoog geplaatste antennes.

Als ontvangst en zendamateur wil je gewoon alles hebben..... ja toch :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Afgelopen nacht is er voor de ZTE ontvanger een update beschikbaar gekomen (naar versie 30). Deze wordt meegestuurd met het signaal op kanaal 30 (CNN). Als je de ontvanger gisteren gebruikt hebt, en hij stond 's nachts in standby is het automatisch geïnstalleerd. 

Heb je de nieuwe versie nog niet, dan kun je wachten tot de volgende nacht (zorg er dan wel voor dat je de ontvanger even gebruikt overdag) of hem via het menu handmatig ophalen. Ga hiervoor in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software.

In deze nieuwe softwareversie is de antennewizard verbeterd. Daarnaast een aantal kleinere punten:
- “Kwaliteit signaal” heet nu overal “Signaalkwaliteit”.
- Uitgebreide programmainformatie is nu beschikbaar in DVB-T2 mode
- Tijdens het scannen is nu ook te zien op welk kanaal de ontvanger scant

Verder ook nog een bugfix voor de signaalkwaliteit die soms bleef hangen op 99% terwijl de ontvangstkwaliteit wel degelijk 100% was. 

Voor de nieuwe Rebox volgt deze update binnenkort.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heb eindelijk de update 32 in de ZXV7200 gekregen, alléén op SBS6 lukte deze update.

Jammer dat hij wel 36(TV)zenders inleest maar slechts 32 in het geheugen opslaat.

Ik wacht dus af wat Noordzee eerder schreef: Wel is het zo dat (nu er dadelijk overal twee regionale zenders worden verspreid in NPO Mux en De ontvangst van één regionale zender is nog tijdelijk. Na de switch naar HD worden er standaard twee regionale zenders uitgezonden. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weet ik dat komende zomer een  nieuwe software-update gaat volgen. Vanaf die update kan je kijken naar  alle regionale zenders die je kan ontvangen. Dus b.v. naar Rijnmond/Zeeland/West/Utrecht. 

 

Die update gaat plaatsvinden nadat alle regio's over zijn. Dus na 9 juli 2019. Even geduld dus nog.....

 

 

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Nee, versie 32 is nog steeds de laatste. De oplevering van de nieuwe versie wordt steeds maar uitgesteld. Eerst naar oktober 2019, toen naar begin 2020 en na reken ik maar op ergens dit jaar.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds gisteren is versie 34 beschikbaar

 

bron: KPN-forum 

 

 

Vanaf vandaag, 19 mei, staat er een update voor de software van de ZTE Digitenne ontvanger klaar. Voor de Rebox volgt deze update met een paar weken. 

 

Deze update bevat voornamelijk verbeteringen onder water. Alles wat nog te maken had met de oude uitzendtechniek DVB-T hebben we verwijderd. Hierdoor hoeft de ontvanger alleen nog maar rekening te houden met DVB-T2 waardoor hij stabieler wordt.

Deze nieuwe software kan verder verbetering geven bij klanten die moeite hebben om de zenders in te scannen.

Ook zijn er bugfixes gedaan. De belangrijkste herstelde bugs zijn:

  • De EPG ontbrak soms als je naar een andere zender zapte
  • Speciale karakters werden niet altijd goed weergegeven
  • De ontvanger bleef soms hangen in een software loop tijdens een upgrade

 

De software is nu in eerste instantie alleen klaargezet. Hij wordt vanaf 3 juni actief uitgerold. Wil je hem al eerder, ga dan in het menu naar Abonnement status. Druk op de blauwe knop en ga op het laatste tabblad naar OTA Update. Kies voor Download New Software. 

We zenden de update mee in de NTS1 stream (voorheen bouquet 2). Dit is de stream waar de RTL zenders in zitten. Dus als je die goed ontvangt, zal de update ook geen probleem zijn.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...