Ga naar inhoud


Nieuwe Satellietmeter


TozdeoG

Aanbevolen berichten

Nu mijn betreurde Satlook MicroHD naar de eeuwige jachtvelden vertrokken is ben ik op zoek naar een nieuw toestel.

De Satlook heb ik altijd een zeer goed en gebruiksvriendelijk toestel gevonden maar deze bestaan dus niet meer.

 

Na enig opzoek werk is mijn oog gevallen op een Megasat HD5 Combo. Ik zie knopjes om direct in de gepaste functie te komen, zware batterij en ook belangrijk

er zijn recente software update's te vinden bij de fabrikant.

Heeft er iemand ervaring met dit toestel of eventueel andere semi-professionele toestellen?     

Spec's kunnen jullie hier vinden.   www.megasat.tv/en/produkt/satmessgeraet-hd-5-combo/

 

Ik heb ooit eens een Satlink (WS6918P) toestel gekocht maar ik was hier helemaal niet te tevreden mee. Is ondertussen ook defect, toestel had geen kortsluiting beveiliging op de antenne ingang.

Dus in de Satlink meters (en de ontelbare klonen) heb ik geen interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gezien hier geen antwoord(en) op kwam(en) ben ik dan maar beginnen zoeken op vele andere (buitenlandse) sites.

Dus na veel te lezen (dank Google Translate) en ook na heel veel YouTube filmpjes gezien te hebben is mijn keuze gevallen op een  DR.HD1000S+ , voorheen een voor mij compleet onbekend merk maar dit is een echt meettoestel en geen satelliet ontvangertje met LCD scherm op batterijen zoals de meeste.

Een spectrum analyzer met 9 beelden/ sec (110 ms) iets wat men normaal enkel bij meettoestellen terugvindt die min. 5x meer kosten. De Megasat is het dus niet geworden, deze had één beeld/2sec wat een eeuwigheid is.

 

Hier een YouTube voorbeeldje  DR.HD versus Promax

 

Verdere specs zijn hier te vinden    http://www.dr-hd.com/product/satfinders/drhd-1000s-plus-2017.html s

 

Enkele nog interessante punten.

Men kan het toestel om de pols dragen zoals een wat groot uitgevallen polshorloge, dit is plezant wanneer men op een dak of ladder staat en men beide handen best kan gebruiken.

Er kan ook een meetrapport weggeschreven worden op een USB stick. Er is een USB poort voorzien waar ook een Wifi stick kan op aangesloten worden maar dit is mij nog niet gelukt.

Is de accu leeg kan men net zoals bij de goedkoopste satfinder de 13V (Verticale)spanning van de satellietontvanger gebruiken.

De motor bediening met USALS werk perfect.

TP update is mogelijk met satellite.xml ,welbekend van de Enigma satellietontvangers.

Weinig toetsen voor een zeer eenvoudige bediening.

 

Er bestaat ook een Combo versie met DVBT2.

Te koop enkel bij de invoerders en dit zijn er maar een paar(2) in Europa.

 

En dan nu nog hopen dat alles goed blijft.

 

Prijs €240

 

Meetrapport TV Vlaanderen 23.5E.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een nono op het vlak van satellietmeters. Kan je uitleggen wat wij hier zien?

Zelf zou ik denken  dat je zou kunnen volstaan met signaalsterkte en bit error rate. Zo kan ik dan de elevatie, azimuth en de skew instellen. Wat is het nut van het kunnen zien van het spectrum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...