Ga naar inhoud


TIP voor betere 'kwaliteit' ontvangst


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Na herstel werken deze morgen (zie LNB Perikelen) heb ik de signaal en kwaliteit waarden overlopen van de 4 sat-posities.

Daardoor bemerkte ik dat in het bijzonder de 'kwaliteit' van Astra 23.5 er achteruit was gegaan, 't is wel zwaar bewolkt doch dat kon eigenlijk niet de reden zijn dacht ik, evenmin als ontregelde schotel - Proper ventje als ik ben heb ik alle 3 de bestaande lnb koppen een wasbeurt gegeven, zichtbaar waren die niet vuil doch het bleek 'm waarschijnlijk in de poriën te zitten.

 

RESULTAAT: Op Astra 3 (één bijv) RUIM 2 tot 3% betere C/N (kwaliteit)

De signaal sterkte bleef onveranderd uitstekend.

 

Zo, en nu velen hier aan de grote kuis !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden zei Marc-Sim:

Na herstel werken deze morgen (zie LNB Perikelen) heb ik de signaal en kwaliteit waarden overlopen van de 4 sat-posities.

Daardoor bemerkte ik dat in het bijzonder de 'kwaliteit' van Astra 23.5 er achteruit was gegaan, 't is wel zwaar bewolkt doch dat kon eigenlijk niet de reden zijn dacht ik, evenmin als ontregelde schotel - Proper ventje als ik ben heb ik alle 3 de bestaande lnb koppen een wasbeurt gegeven, zichtbaar waren die niet vuil doch het bleek 'm waarschijnlijk in de poriën te zitten.

 

RESULTAAT: Op Astra 3 (één bijv) RUIM 2 tot 3% betere C/N (kwaliteit)

De signaal sterkte bleef onveranderd uitstekend.

 

Zo, en nu velen hier aan de grote kuis !

Interessant. Met wat voor een kuisproduct heb je dit gedaan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal Marc-Sim
Veel mensen denken dat het allemaal niet zoveel uit maakt of de schotel en de lnb's schoon zijn.
Ik had 2 jaar geleden bij regen vaker uitval met mijn kleine Multytenne dan voorheen. Ik zag dat er een lichte algaanslag op de schotel en de lnb-kop zat. Met afwasmiddel de schotel en de lnb-kop met een autowasborstel goed schoon gemaakt. Daarna de schotel in de vloeibare autowas gezet.
Het signaal was meteen een stuk beter en het signaal viel ook niet meer weg bij een flinke regenbui. Tja, bij zo'n schoteltje van slechts 45x45cm hoef je niet veel signaal te verliezen om ontvangstproblemen te hebben.

Het is natuurlijk ook heel goed te verklaren.
Alg en ander vuil op je schotel en lnb's houden vocht vast en vocht belemmert de signaalontvangst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Sprietje:

en vocht belemmert de signaalontvangst.

 

 

Sprietje ik heb geen verschil kunnen meten wat signaal-sterkte betreft doch enkel een veel 'gunstiger' BER ... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...