Ga naar inhoud


Beginnen aan een satelliet of niet?


LoudRex

Aanbevolen berichten

Beste mensen van Sat4all,

 

Ik zit al maanden met een vraag, die ik eigenlijk nergens op ons www kan terugvinden.

De satelliet-techniek vind ik rete-interessant, sowieso alles wat met elektronica te maken heeft, maar satellieten zijn toch weer een slag anders dan bijv. een Settop box.

 

Ik woon in de buurt van Arnhem, oost NL, en ik zou graag wat lokale Amerikaanse en Britse nieuwszenders, en natuurlijk zo veel mogelijk Nederlandse zenders + radio, willen ontvangen.
Is dat überhaupt haalbaar met een satelliet?

Of zijn die satellieten afgestemd op reflectie van het Noord-Amerikaanse grondgebied (voor de Amerikaanse nieuwsbureau's zoals NBC News en KTLA-TV e.d.).

Ik heb wel op https://nl.kingofsat.net/ gekeken maar ik snap niets van al die afkortingen en welke satelliet nou wel of niet te ontvangen is.

 

Kunnen jullie mij wat duidelijkheid verschaffen?

Bij voorbaat dank.

 

Gr. LoudRex

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Citaat

Bron: Totaal TV

CNBC HD

Aan het aanbod van HD-nieuwszenders op de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost wordt binnenkort de UK-versie van nieuwszender CNBC toegevoegd. CNBC UK HD is op dit moment al met testuitzendingen via deze satellietpositie te ontvangen. De nieuwszender wordt ongecodeerd in HD uitgezonden op de frequentie 12.012 GHz V – 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK.

 

hopen dat je hier wat aan hebt .op de astra 28,35 ° oost satelliet  heb je een antal news zenders fta = free to air

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-2-2019 om 00:48 zei LoudRex:

Of zijn die satellieten afgestemd op reflectie van het Noord-Amerikaanse grondgebied (voor de Amerikaanse nieuwsbureau's zoals NBC News en KTLA-TV e.d.)

als je op KTLA-TV zoekt in het internet (wetende dat het een commerciele zender is uit Los Angeles) zul je meteen tot de conclusie moeten komen dat je in Arnhem geen feed op satlliet zult vinden

 

 

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, "aan een satelliet" beginnen is een verdomd duur geintje hoor, ik zou in jouw geval eerder een schotel met ontvanger kopen 🙂

Maar even zonder gein, je kunt wellicht het beste eerst kijken wat het vooral is dat je wilt ontvangen. Zelf ontvang ik met een draaibare schotel enorm veel nieuwszenders uit alle hoeken van de wereld, maar dat houdt ook in dat ik toch wel merk dat bijvoorbeeld Amerikaanse nieuwszenders op Fox news na (als je dat een nieuwszender kunt noemen) allemaal toch wel aardig hetzelfde nieuws brengen. In zekere zin geldt dat voor West-Europese zenders ook wel, maar dan heb je toch speciale aandachtsbronnen zoals bijvoorbeeld de Brexit problematiek via de Britse nieuwszenders. En dan natuurlijk de duidelijk betere insight kennis van de Arabische politiek bij Al Jazeera. Ook daar kijk ik vaak naar. En ja, zo kun je nog wel even doorgaan. Zelf stem ik wat de Amerikanen betreft naast CNN nogal eens af op MSNBC International die als ongecodeerde zender hier uitsluitend op 15 graden West te bekijken is. Maar ja, op die sat is het meteen wel het enige zinnige dat daar te genieten is, dus eerder geschikt voor een draaibare dan voor een vaste schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...