Ga naar inhoud


HD op Astra 2


1amelotje1

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb mijn schotel rechtstreeks aangesloten op mijn Sony smart tv. Nu heb ik een triple LNB zonder dat ik ergens een abonnement heb  en kijk dus alleen de vrij te ontvangen zenders.

De kwaliteit van al mijn Duitse zenders zijn signaalkwaliteit 80 % en kwaliteit niveau 100% inclusief de HD zenders 80 tot 100 %. Op Astra 2 heb ik op alle zenders signaalkwaliteit 100% en

kwaliteit niveau 100%. Maar 3 zenders BBC 1 en BBC 2 en BBC 4 in HD is maar signaalkwaliteit 40 % en kwaliteit niveau 100%. Terwijl de SD gewoon weer allebei 100% zijn.

Hebben meer mensen hier last van en wie weet  de oorzaak hiervan?

Alvast hartelijke dank voor de reacties.

Groetjes Hendrie

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag was op welke schotel heb je de triple-lnb gemonteerd?
Is dat de schotel die door Canal Digitaal geleverd is of is het een ander merk en zo ja welk merk en wat is de schotelmaat?

De lijn op de mal die ze bijleveren staat 15 graden schuin en is een gemiddelde van Nederland en België. In Emmen moet hij 12 graden schuin staan. Print de bijgevoegde hoek uit en gebruikt deze om de triple-lnb af te stellen.

 

Hoek van 12 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, als de lnb niet dichter naar de schotel kan, is het goed.

Staat het merk Triax ook op de schotel?

En de schuinstand van 15 graden naar 12 graden, maakt dat ook niets uit?

 

Het HD-signaal is zwakker dan het SD-signaal alleen is het verschil tussen 100% kwaliteit bij SD en 40% kwaliteit bij HD is wel erg groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vraagje, staat de mast verticaal waterpas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triax  staat op de schotel. Ik heb een beugel aan de muur en staat  waterpas.

Ik heb alle zenders vanmiddag verwijderd en alle satellite en zenders opnieuw opgezocht.

En het zijn alleen maar deze 3 BBC zenders. Ik ben bang als ik teveel verander dat de andere zenders minder

worden. Mij smart tv is nog geen jaar oud dus daar zal het niet aan liggen.
Ik ga nog even wat met de tv uit proberen.

Ik laat nog wat me horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei 1amelotje1:

….Maar 3 zenders BBC 1 en BBC 2 en BBC 4 in HD is maar signaalkwaliteit 40 % en kwaliteit niveau 100%. Terwijl de SD gewoon weer allebei 100% zijn....

Op welke freq heb je ze ingelezen en symb/feq/etc?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat hem automatisch op de tv zoeken. Hij vind alle drie astra's.

Ik heb er nu een oude ontvanger tussen gezet (philips DSR7141) die heb ik op de slaapkamer staan.

Die geeft op alle drie astra goed aan. Verder kun je er weinig mee.

Mijn LNB heeft 4 aansluitingen. Morgen even een andere aansluiting proberen.

Of zou dat niets uitmaken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een TV is geen meetapparaat, gezien het feit dat je verder goede ontvangst hebt op Astra 2 zou ik, wanneer het beeld goed is en je voldoende slecht weer reserve hebt geen zorgen over hebben.

Vooral omdat een andere ontvanger geen niveau verschil aangeeft.

Je kan altijd nog even de kabels verwisselen om te kijken of een uitgang van de LNB problemen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...