Ga naar inhoud


Visiosat G4 QUADRO corrigeren


ringlord

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Sprietje heeft gelijk. Ik heb de zelfde schotel en mijn db waardes liggen in of boven de 14db en de kwaliteit dik boven de 90%. Eerder 95 dan 90. En mijn locatie is ongunstiger dan antwerpen. Ben er wel even voor gaan zitten op een onbewolkte dag om de boel af te stellen. Maar heb je vaak uitval? (Elke maand 1x ipv max 2 a 3x per jaar) Zo niet, waarom zou je dan weer het dak op gaan? 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn waardes bedoeld, die stel ik nu (dit voorjaar gedaan en extra voor gaan zitten) af met een satfinder kastje (zo'n ding op accu met een tvscherm). Toen ik dat nog niet deed kreeg ik deze waardes

Waardes op een dm500hd afgelezen via een app op mijn telefoon.

Ja, de waardes verschillen voor en na het afstellen met de satfinder. (Net gekeken, via dreambox, maar op ARD1 haal ik nu ook 16.3 maar nu is het bewolkt, andere waardes zijn nu weer lager dan de 14db met de satfinder) 

Merk ik het verschil in het dagelijks gebruik? Nou nee, niet echt. (Eigenlijk vind ik het acheraf zonde van mijn tijd geweest, een halve dag, om de waardes van dat niveau naar de huidige te krijgen. Satfinder, kabel, connectoren voor 2 schotels)

Merk ik het verschil met mijn E85. Ja. Theoretisch zou die beter moeten presteren maar doet dat niet. 

De E85 valt eerder weg dan de bisat. (Miniem maar wel eerder) Waarom? Ik vermoed dat de plaatsing de oorzaak is. De E85 staat onbeschut en vol in de zeewind, de bisat beschut en uit de wind. Maar het zou ook kunnen dat het aan de langere kabel ligt of aan de kwaliteit van de coaxkabel.

 

Wat bij mij in het begin geholpen heeft om de waardes op te krikken was het "bij buigen" van de metalen plaat waarin de lnb houders staan. Bij mij waren die verbogen. Voorzichtig een beetje trekken of duwen en kijken of de waardes beter worden. Het dieper of minder diep plaatsen van de lnbs in de lnbhouders gaf ook veel verschil. De ventons zitten bijvoorbeeld met het huis in de klem en niet de hals.

aangepast door humptydumpty

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...