Jump to content

OpenPLi 7.x en het delen van een map op een Windows 10 systeem

Ataric
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Ik ben er jaren geleden mee aan de gang gegaan en kreeg het toen wel voor elkaar, alleen ik ben deels vergeten hoe dit alweer moest.

Wat ik wil doen:

Een map: 'film' op de Windows 10 pc delen met de HD51 satelliet reciever.

Ik weet dat SMBv1 niet meer word ondersteund door W10, maar SMBv3 wel...... Als ik daar iets wil van installeren staat er dit:

image.png.e863d50fe82b62ddfae15d4cdb643c00.png

Ik gebruik mijn huidige account van W10 via de OpenPLi image met dus ook een ingestelde wachtwoord:

image.png.6adfe91593ae4ba40d97bb9fa1bbe080.png

Maar het werkt dus niet..:

image.png.bb85b7e04f6078d014d164a34a7fd7de.png

Vergeet ik iets en waarom staat er bij Windows onderdelen alleen SMB Direct en geen SMBvX

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

• V.I.P.

Local mountpoint = sharename ???

welke naam heeft de gedeelde map op je W10 pC

sorry

de hostname is je probleem

Edited by Tonskidutch

Talking Reality Television Blues

Tom Jones

Op 25-10-2019 om 11:23 zei Tonskidutch:

de hostname is je probleem

dat is wel heel kort door de bocht.

Nee het waren best wel wat stappen die gezet moesten worden om dit werkend te krijgen, uiteindelijk is het wel gelukt.

TOROIDAL T90, 1 TB SSD

8 x Inverto Black Pro Octo LNB 8, OpenPLi 7.0

0.8w, 7.0e, 9.0e, 13.0e, 16.0e, 19.2e, 23.5e, 28.2e, 38.0e

Mutant HD51 2 x AVL6211, MaxDigital XP1000

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By qwyrp
      Ik heb een Zgemma h9.2s op OpenPLI 8 en wil graag de tijd op het display tonen. Kan dit wel? Ik heb 2 plugins geprobeerd (permanentclock nog iets)
    • By Con
      Ik denk sinds en maand geldt dat alles wat ik naar mijn Brother stuur liggend wordt afgedrukt.
      Dit geldt voor Wordt, Excel en Autocad, dus alles.
      In mijn beleving staat overal staand ingesteld. Ik heb de printer zelf kun je dat niet hard instellen
      op de printer zelf, wel met de printerdriver.

Iemand een tip?
    • By cookie monster
      Zenders wissen bij octagonSF8008 , komen zelfs automatisch terug terwijl ge ze wist !!
      Ik probeer zenders die ik niet moet handmatig te wissen , want ....
      met de computer & ontvangers , ik begin er niet aan wegens te riskant voor mij !!
      Zenderlijsten wil ik niet & favorieten hoeft ook niet , ik gebruik gewoon blindscan !!
      OpenATV 6.5 & OpenPLI 8.0

Dank U alvast

• By Zilverhippie
      Hoi,

Is er hier iemand van het OpenPLi team? Ik probeerde mij enkele weken geleden te registreren voor het forum, maar kreeg een error:

Vandaag nog steeds het geval.
      Of mocht er mij iemand kunnen helpen die er al geregistreerd is om een bestandje te downloaden, bestanden kunnen namelijk enkel gedownload worden van hun forum door geregistreerde leden...

Dank
    • By Mathjanssen
      Steeds wanneer er een update wordt geïnstalleerd,  zet de update van Windows bij onderdelen in of uit schakelen, bij ondersteuning SMB 1.0 voor het delen van bestanden, het vinkje uit bij SMB 1.0/CIFS-client.   daarna zijn de netwerk apparaten via verkenner niet meer te zien.  Vink ik het vakje weer aan, en start ik opnieuw op, dan zijn ze weer zichtbaar.  Is er een mogelijkheid om dit permanent aangevinkt te houden?

MJ   
    • By Pluizebol
      Mijn laptop (een Asus X52J) is tijdens een Windows update zonder spanning gevallen (een batterij zat er niet op).
      Nu wil hij niet meer opstarten, ik krijg een menu met herstelmogelijkheden maar geen een krijgt hem nog aan de praat.
      Hoe krijg ik er de laatste Windows10 nu weer op ?

HELP
    • By Pluizebol
      Dit is héééél vervelend:
      Ik regel de grootte en de plaats op mijn scherm waar ik bepaalde apps (mail, your phone, Whatsapp, enz) wil hebben.
      Die houden stand tot wanneer ik :
      - ofwel mijn scherm uit en terug aan zet.
      - mijn PC herstart of reboot.
      In elk van de 2 gevallen hierboven staan ze alle met eenzelfde grootte (ongeveer 1/4 scherm) in de linker-bovenhoek van mijn scherm geplakt.
      Heeft nog iemand dit zelfde probleem ..... en is er een oplossing ?

• Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.