Ga naar inhoud


Entitlements verlopen op oude kaart


Aanbevolen berichten

Krijg het in Oscam niet voor elkaar om een kaart die al een hele tijd niet meer gebruikt is, maar nog keurig in mijn Ziggo staat weer tot leven te wekken met geldige Entitlements

Heb 2 smartcards in de gebruikte receiver zitten, de ene kaart wordt keurig geupdate de ander heeft er geen zin in, schrijft wel emm's maar oude datums blijven staan en die zijn ruim verlopen.

Via mijn Ziggo, wat op het moment best brak werkt, zender pakket op die smartcard op herstellen gedrukt maar na 2 dagen geen effect.

 

Ik heb geen CI+ module of een orginele ziggo decoder ter beschikking.

 

Gaat dit in Oscam lukken of is opzoek naar een plek waar de betreffende smartcard even in een CI+ module of een orginele ontvanger de enige oplossing.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk heb je Unique EMM's geblokkeerd. Gewoon even alle blokkades opheffen in de oscam.server die de verlopen kaart bedient. OScam even laten herstarten. Daarna via Mijn Ziggo de bewuste kaart laten heractiveren. Binnen een uur zouden de entitlements weer aanwezig moeten zijn. Uiteraard dat uur NIET zappen!!! En dat is voor sommigen een welhaast onmogelijke opgave...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is het niet na een dag zie ik wel 2 a 3 unique emm's geschreven op die kaart maar dat heeft geen effect.

Vreemde is ook global emm's schrijft die wel, in het zelfde tempo als de andere kaart, shared emm's worden op die kaart geskipped

Heb bewust ff global en shared niet geblokkeerd.

 

Mijn Ziggo is ook een puinhoop op dit moment, de site werkt enorm brak, zal van de week anders maar is ff bellen.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou hij ook nog eens administratief uitgezet kunnen zijn... Als de kaart met correct kaartnummer nog in jouw "Mijn Ziggo" staat kan deze nog geactiveerd worden.

Staat de OScam config goed? CAID correct?

Als de kaart langer dan een half jaar geen update heeft gehad moet hij in een originele Ziggo box of CI...

Ik heb dat wel in huis... Dus als je in de buurt woont....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar jaar? Dan moet hij écht in een Ziggo boxje. Datum moet verschoven en wellicht ook nieuwe CHID's.... De oude 0009 is vervangen voor 0028. De 000B is er nog wel en de 0384 ook.. Nieuw zijn de 0025, 0025a en 0028 en 0028a...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam had of heeft een bug waarbij die verlopen irdeto kaarten niet zomaar meer ge update worden. Even onder CCcam en het werkt of natuurlijk in de officiele Ziggo box. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met een kaart die zó lang verlopen is.. Wel maanden, en dat ging in de CI+ vlotjes...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oscam kan het dus wel, de kaart in de ontvanger laten zitten en vandaag, wonder boven wonder, staan er weer geldige entitlements.

Alleen niet binnen de beloofde 15 minuten, nu werkt de Ziggo site sinds ze die verandert hebben gecombineerd met Vodafone bij de inlog knap waardeloos, of dit invloed heeft gehad op de 15 min weet ik niet.

 

Ik zie nu wel dat binnen een minuut bij op herstellen klikken, dat er een bult unique emm's worden ontvangen, kennelijk werkte het bij Ziggo deze week niet zo lekker.

 

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het weer werkt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...