Ga naar inhoud


Kabel door pui (hout en trespa)


Remon1

Aanbevolen berichten

Omdat Ziggo het zenderaanbod steeds verder uitkleedt en er twee satellietontvangers in mijn TV ingebouwd zitten en ik het zonde vind om deze niet te gebruiken, wil een een schotel aan de gevel hangen.

 

De kabel moet ook ergens naar binnen. Het huis bestaat uit baksteen, een spouw en gewapend beton, máár onder het raamkozijn zit buiten een trespa plaat en binnen een grenen plaat (met daaraan een radiator). Omdat ik dat spul binnenkort toch open moet trekken vanwege nieuwe isolatie, kan ik gelijk een kabel doorvoeren.

 

Hoe kan ik dit het beste doen. Simpelste is een gat boren en een kabel erdoorheen. Maar hoe maak ik dit waterdicht? De doorvoer zal zo'n 20 cm van de grond zijn. Nu kan ik wel met kit aan de gang, maar bestaan er ook specifiekere oplossingen? Ik zag wel iets voor caravans met een doosje met klepje met F-connectoren, maar dit zit er nogal fragiel uit en ik moet dan ook zagen in trespa wat nogal een lastig te verwerken materiaal is.

 

Tips zijn welkom!

aangepast door Remon1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum

 

Dit bijvoorbeeld, te koop bij een hele grote Duitse electronica webshop die in alle landen van Europa actief is. De rand is breed genoeg om hem eventueel ook met een paar schroefjes in de muur vast te zetten. Je kunt er ook een beetje siliconenkit tussen doen want de lijm die er standaard op zit zal op steen niet vast blijven zitten. Is er ook met een dubbele doorvoer.

Je kunt ook de Lilie single 31613 kabeldoorvoer nemen, die is een stuk goedkoper.

 

Denk je er aan dat je aan de voorgevel geen schotel mag hangen.

 

Kabeldoorvoer.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...