Ga naar inhoud


Ontvangst Astra 2 UK beam in Bordeaux (Frankrijk)


theboyk

Aanbevolen berichten

Voor een (toekomstige) klant de vraag:

Hij gaat verhuizen naar Bordeaux en wil graag de BBC etc ontvangen (dus Astra 2 UK beam en niet Europe beam!!)

 

De footprint ligt net erboven voor 60 cm, ik zat te denken aan Triax 88 icm Inverto Black Ultra maar gaat dit werken?

Europe beam lijkt me geen enkel probleem maar de UK beam?

 

Reacties of ervaringen worden op prijs gesteld

 

UK Ku-band spot beam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker, geen enkel probleem.
Bekijk de footprint eens op Satbeams: https://www.satbeams.com/footprints?beam=7492

Dan zie je dat je dat je voor de spotbeam van de Astra 2E tot net boven Bordeaux een veldsterkte hebt van 50dBW. Tot een flink stuk onder Bordeaux is de veldsterkte 46dBW maar het is natuurlijk niet zo, dat zodra je aan de rand bent van de lijn waar het 50dBW is, je daar vlak onder meteen 46dBW hebt. Nee dat verloopt geleidelijk aan. Als ik zeg dat je in Bordeaux 48dBW hebt, dan is dat zeker niet overdreven. Voor 48dBW heb je een schotel nodig van 60cm met niet te veel regenreserve en van 75cm met voldoende regenreserve. Een Triax 88 is 85cm breed dus ruim voldoende waarmee je zelfs met een flinke bui nog gewoon beeld zult hebben.

 

spotbeam A2E.png

schoteldiameter.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 2 maanden gelden in Montignac, 150 km oostelijk van Bordeaux een 60 cm schotel geïnstalleerd voor de UK, geen enkel probleem!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben elders in Frankrijk en heb met een VisioSat G3+ (zie handtekening) prima ontvangst in het 50dBW gebied.

(alleen uitval ingeval van zware regen of sneeuw)

aangepast door Its_Johan

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...