Ga naar inhoud


Multiswitch / LNB welk merk ter vervanging huidige opzet


petry

Aanbevolen berichten

Ben voornemens mijn huidige sat-installatie te gaan vernieuwen.

Momenteel bestaat deze uit een wavefielt T90 / 4 quad lnb's / switches.

Wil echter naar een GSO systeem.

Gezien ik me de laatste jaren helemaal niet meer verdiept heb in de huidige mogelijkheden, zou ik dan ook gaarne vernemen wat jullie aan kunnen bevelen wat betreft:

-Quattro lnb's (zie door de bomen het bos niet meer, wat troep / goed is)

-multiswitchen (voor mij geheel onbekende producten qua kwaliteit / merk)

Tis de bedoeling de T90 aan te houden, en een radio antenne bij te plaatsen.

Tevens begrijp ik dat het signaal vanaf de multiswitch weer opgesplits moet worden >> sat / radio.

Hoe kan dit het beste opgelost worden/ wat zijn hierin de mogelijkheden?

 

Mvrgr Petry.

 

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De meeste multiswith zijn tegenwoordig van goede kwaliteit , waar je moet opletten is het aantal satellieten die je wil ontvangen en het aantal decoders je wil zetten vb een 17/8 kan 4 satellieten (=16 kabels naar de koppen ) ontvangen en heeft 8 uitgangen + 1 ingang dvb.t(c) en sommigen zelfs gewoon analoog antenne signaal doorgeven naar elke uitgang via dezelfde kabel voor je decoder (zie foto sprietje) tevens zul je lnb,s van het type quatro moeten plaatsen , ook dient het toestel steeds aan het stroomnet te hangen

Bij grote systemen kun je cascade blokken bijplaatsen en zo tot zelfs hele flatgebouwen voorzien van een sat aansluiting hiervoor kan het zijn dat je een regelversterker tussen de cascades moet plaatsen

Hoewel , als je vb slechts 4 aansluitingen nodig heb kan je veel goedkoper met discswitches werken en dan moet je slechts 4 kabels vanaf je schotel te voorzien (wel moet je dan lnb,s hebben met 4 uitgangen)

note : multiswith moet binnen vocht / vorstvrij staan )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook multiswitches die geen eigen voeding nodig heeft. Dat kan je stroom besparen als er toch door niemand tv gekeken wordt.
Hier een beschrijving van één merk maar er zijn diverse merken die zo'n switch hebben.

 

Multiswitch: gevoed via settopbox

Polytron PSC 908 T is een multiswitch die geen stroom nodig heeft, zowel de multiswitch als de aangesloten Quattro LNB worden gevoed door de aangesloten ontvanger(s). De switch verdeelt signalen naar maximaal 8 SAT-ontvangers, tv-toestellen met satelliettuners etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje , ts heeft bij zijn inleiding vermeld dat de huidige opstelling 4 sat posities heeft , de polytron die je vermeld is slechts geschikt voor 2 posities

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, petry zei:

Wil echter naar een GSO systeem.

 

Ik denk dat als je goed advies wil, dat je concreter aan moet geven wat voor GSO-systeem je wilt, en waarvoor.

Ontvangst van 4 satellieten, en dan wat...???

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Katwezel

 

Ik gaf dit toch alleen maar aan als voorbeeld en schreef dat er ook andere merken zijn die dit hebben bijvoorbeeld Jultec.

Dit staat bij de beschrijving:
De apparaten JRM1708M en JRM1708T zijn multischakelaars voor volledig ontvanger gevoede distributienetwerken voor vier satellietsystemen in een ultracompact ontwerp. Een nieuwe energie-efficiënte energiebeheerconcept een enkele ontvanger in staat is zowel de meervoudige schakelaar en verbonden Quatro LNB stroom te voorzien. De ontvanger levert maximaal de LNB waarvan hij ook programma's ontvangt. Dit betekent dat er geen voedingseenheid nodig is op de multischakelaar en dat er geen standby-verliezen zijn (d.w.z. absoluut geen stroomverbruik wanneer alle ontvangende apparaten zijn uitgeschakeld).
zie: http://www.jultec.de/JRM1708.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de 4 satposities aanhouden, en mijn huidige aansluitpunten (4 recievers)

uitbreiden. 

Uit jullie opmerkingen begrijp ik dat bij een 17/8 >> 4 sat posities met 8 recievers kan toepassen, en tevens 1 ingang voor ...... 

Duidelijk.

Wat voor quattro lnb's zijn dan aan te bevelen, zoals genoemd ben ik niet meer op de hoogte welke merken daadwerkelijk doen wat ze beloven.

Greetz Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 32 aansluitingen wilt of 240 kan ook. Je hebt daarover niets opgegeven.

Bij de keuze van een lnb moet je ook opletten dat de lnb's samen met de coaxaansluitingen passen bij de 2 steunen waar de hulpreflector aan gemonteerd is. Het is bijzonder vervelend als je de lnb niet kan plaatsen waar hij moet komen.
Misschien heb je daar nu ook al wel last van gehad.
Een goede lnb is de Inverto Premium PLL Quad. Die is maar 89mm hoog t.o.v, de Inverto Black Premium van 109,5mm. Dat is een verschil van 20mm waardoor je nooit problemen hebt met de twee steunen.

lnb ruimte T90.JPG

1Inverto Black Premium op een T55-90 ter hoogte van beugel met F-connector.jpg

Inverto PLL lnb's.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb aan 8 aansluitingen meer als voldoende.

Betreffend de info van de lnb's, daar kan ik wat mee.

Heb momenteel ook inverto's in mijn wavefielt, echter toendertijd geen problemen gehad. Denk dat ik nu de boot in was gegaan als jij me hier niet op attendeerde.

Kan er dus van uit gaan, dat de inverto nog steeds een kwalitatief goed product is.

Zal eens kijken in mijn pmstreken, wie wat kan leveren.

Thanks voor de info.

Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...