Ga naar inhoud


Vraagje over Cammanager Dream os 4.7 r3


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Weet iemand waar je een cam manager voor dream os 4.7r3 kan vinden voor de Dreambox 920 HD ?
Het kwam nadat ik vastlopers had op Newenigma to en via opstart in het bootmenu een online recovery opite is ingebouwd en daardor het image
in de box word geladen.

Allemaal heel mooi maar ik kan geen cam manager of dcccam vinden, ook bij de addons wordt een hele lijst weer gegeven maar helaas kan ik
he niet vinden, gaarne wat info hierover en in welke map deze hoort te staan bij Dream os 4.7 r3

Alvast bedankt ;)

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe dit met het programma Userscript van OoZoon... Hiermee plaats je OScam en disable je de ingebouwde dccamd.... Er zijn vele manieren.. Voorbeeld gaat uit van mipsel boxen. De DM920 heeft uiteraard de armhf versies nodig...

 

IMG_0637.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb geprobeerd dcccam te vinden voor oe 2.5 maar in diverse forums wordt eerst verteld om dcccam te uninstalleren wat ik niet begrijp en temeer omdat het blijkbaar verborgen zit in dmm 920 oe 2.5 image.. Veel gezoek maar kom er niet uit..

 

Ik heb een panel geinstalleerd voor dm 920 en deze werkt wel alleen met veel tools maar het gaat mij om de cam manager..

 

Dan ....   chmod 755 enigma2-plugin-extensions-tspanel_8.0_all.deb 

Daarna ...  dpgk -i enigma2-plugin-extensions-tspanel_8.0_all.deb

 

Box rebooten en dan via het paneel de cam installeren, lijkt mij de makkelijkste weg omdat dcc oe 2.5 ook met scripts alleen op enigma 2.0 werken en het een hele zoekpartij is om oscam aan de praat te krijgen ..

 

Desalnietemin bedankt voor de info, misschien kunnen andere mensen er nog wat mee ..

 

 

 

enigma2-plugin-extensions-tspanel_8.0_all.deb

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

TSpanel is wel de meest beroerde software die je kunt installeren. Wees voorbereid op allerhande crashes..

 

dccamd zit standaard in alle Dream images. Het is een zogenaamde 'hook' software. Puur om te laten zien hoe je een softcam in de firmware kunt gebruiken..

 

Je had zelfs gewoon een oscam binary kunnen hernoemen naar dccamd en dan naar /usr/bin kopieëren. Rechten op 755 zetten. De oscam configuratie bestanden in /etc/tuxbox/config/oscam...

 

De userscript plugin heeft een GUI die het wat makkelijker maakt. Er is helemaal geen exhorbitante plugin nodig voor een softcaminstallatie.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dcccam had ik erin maar de cammanager is niet zichbaar in de plugins en ook niet in het menu nergens vindbaar. De config files heb ik al en de oscam rechten heb ik al in het begin op chmod gezet. Het gaat mij alleen om de cam te restarten .......

 

Het werkt alleen als ik via Telnet de cam handmatig start, anders niet..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

dccamd wordt altijd automatisch gestart. Als je de naar dccamd gerenamde oscam gebruikt start deze dus automatisch...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha dat wist ik niet, wel handig als je een cam kunt managen temeer omdat oscam na een dag nog wel eens trager wordt..

Ben verder gekomen, ik heb werkende gedownloade oscam nu in /usr/bin/ file gezet en het script wat aan gepast en hij

is nu te managen, verder getest en ok, wel wat dingetjes veranderd in het script..

 

#!/bin/sh
CAM="oscam"
OSD="oscam"
PID=`pidof $CAM`
Action=$1

cam_clean () {
                rm -rf /tmp/*.info*     /tmp/.oscam /tmp/*.pid
}

cam_handle () {
                if test -z "${PID}"     ; then
                                cam_up;
                else
                                cam_down;
                fi;
}

cam_down ()     {
                killall -9 $CAM
                sleep 2
                cam_clean
}

cam_up () {
                /usr/bin/oscam &
}

if test "$Action" =     "cam_startup" ; then
        if test -z "${PID}" ; then
                cam_down
                cam_up
        else
                echo "$CAM already running, exiting..."
        fi
elif test       "$Action" =     "cam_res" ;     then
                cam_down
                cam_up
elif test "$Action"     = "cam_down" ; then
                cam_down
elif test "$Action"     = "cam_up" ; then
                cam_up
else
                cam_handle
fi

exit 0

 

Tot op heden werkt dit, de cam is te managen, gelukt ;) 

Zal m voortaan anders wel in een cron manager zetten zodat oscam automatiek om de dag reload..

In de forums las ik om camd manager te uninstalleren., nu begrijp ik waarom, van wege altijd aan ipv

reloaden.. Oja even nog, ik had eerder een script in user script maar je hebt een gui op je dreambox om met

de afstand bediening de oscam te kunnen bedienen, de gui kon ik nergens vinden, daar heb ik nu het paneel

voor gebruikt met camd restart...

 

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam trager? Daar heb ik nooit iets van gemerkt.... Heb hier toch 4 kaarten continue aan het werk....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de loop der tijd had ik daar problemen mee, als ik daar niets aan deed werdt de box ook trager. Er wordt nog wel eens wat gesleuteld in oscam versies, vandaar.. Maar als jij een  gui oe 2.5 weet die ik via deb in de box kan zetten kan ik het paneel uninstalleren en die gui gebruiken

minder soft en werkt idd lichter dan een " zwaar" paneel en minder omslachtig.. Vroeger bij enigma  2 zat de cam manager er meestal in bij de image makers, mischien ook wel weer een nieuwe truck om het oscam gebeuren wat moeilijker te maken..

 

Het mooie is wel dat ja bij vastlopers via het bootmenu kan kiezen om daar een nieuw image te laten herinstalleren

als het oude image in de box helemaal niet meer wil werken, wat ik dus had. Maar dan krijg je wel een orgineel image

zonder cammetjes en als je die erin wilt zetten gaat het niet zo makkelijk als bij andere images met de cam manager erbij dus..

Ik heb het over een Dreambox 920 voor de duidelijkheid.

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in OScam een prima WebIF. Die kun je gewoon via je laptop/PC gewoon oproepen. Je kunt er OScam-technisch alles mee aanpassen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik, maar ik wil hem via de plugins met gui, vind ik veel leuker en makkelijker.. Zo hoort het.

Paneel heb je m.b.t downloads niet zoveel meer aan omdat een aantel links zijn weggehaald, maar dan zijn

er updates eventueel voor andere boxen..Who know`s ..

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft OScam juist de WebIF voor bedacht, juist vanwege de vele opties! Helaas is Kashmir overleden, dus een .deb versie van OscamStatusViewer gaat er nooit komen. Als je een GUI eist dan doe je dat toch met de plugin DreamExplorer? Vul je daar als startURL het adres van je box en de poort van je OScam WebIF in.... Ben je er ook..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je dit...

 

IMG_1086.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koeling heb ik indebouwd met een 2 12 v ventilators en een adapter en vanwege ruimte gebruik het ci slot daar de print van uitgehaald omdat ik die toch niet gebruik.

Van Openpli ben ik ook afgestapt, upgrade van 7.1 naar 7.2 werden vastlopers van de Vu box en ben klaar met openpli ook omdat hogere versies niet meer willen opnemen vanwege rechten..m`n record deed het gewoon niet meer toen zijn ze bij mij te ver gegaan..

 

Nu heb ik openvti 14.0 erop en via lan geupgrade naar  14.1 en via system plugin paswordmanager mijn pas ingesteld en kon netjes inloggen ;)

Bij /etc/wireless RT2870A dat config bestand heb ik AuthMode= en EncrypType= leeg gelaten en bij WPAPSK= mijn paswoord ingevuld, tevens

heb ik de rtl1288 geinstalleerd en toen gereboot en heb wireless ingesteld en het werkte ;)

 

Als je usb stick bij linux geen toegang geeft heb ik een tutorial gevonden die werkt en stick erin vuduo2 met schakelaar rebooten met de stick erin en meteen een melding upgrade press power zonder extra de power knop in te  drukken

en het loopt als een zonnetje, zapt lekker snel en oscam 11475 staat er standaard al op ;)

 

Usb stick tuto github ..

Open a terminal and go into the root account:
su of sudo su
Navigate to the system udev rule directory:
cd /etc/udev/rules.d
Create a new file to hold the rule:
nano 40-ftdi.rules
Paste/type the following into the file:

#FTDI permissions granted to users group
SUBSYSTEM=="usb", ATTR{idProduct}=="6001", ATTR{idVendor}=="0403", MODE="0660", GROUP="users"
SUBSYSTEM=="usb", ATTRS{idProduct}=="6001", ATTRS{idVendor}=="0403", MODE="0660", GROUP="users"
SUBSYSTEMS=="usb-serial", MODE="0660", GROUP="users"

Save and close the editor using ctrl + x, pressing y and enter. Then reload the udev rules:

udevadm control --reload

You can now plug your USB devices/dongles in and non-root users will have full access to them

Ik hoop dat mensen er wat aan hebben, oja wel even een backup maken van je oude config van oscam en in /etc/tucbox/config zetten en alle instellingen even nalopen, dan moet het werken

 

Het enigste wat ik al eerder had is dat de ziggo pas geen entiteiten meer geeft terwijl ik de melding card ok krijgt in oscam webif, bij cccam heb ik hetzelfde geen entiteiten meer, hier ben ik nog even niet uit, maar lezen doet

wonderen ( i hope) .....

 

Hopenlijk een goed sat jaar 2020 iedereen.....

Ger.

 

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...