Ga naar inhoud


Nvidea shield TV en netwerk.


Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

beter laat dan nooit:

 

Share Nvidia Shield TV folders via lokaal netwerk

 

Het ‘delen’ van een folder die zich bevindt op de Nvidia of op een gekoppelde harddisk, kan op de volgende wijze:

 

Allereerst is het verstandig om de Nvidia een “static” vast ipadres adres te geven via de DHCP server van het netwerk.

Dit kun je het beste regelen via de interface van jouw DHCP server waar je het ipadres aan de hand van het MAC adres vast kunt zetten.

Na een reboot van de Nvidia shield zal deze, mits de DHCP server niet vervangen wordt, altijd hetzelfde ipadres krijgen.

Vervolgens dien je op de Nvidia shield in het instellingen menu → apparaat voorkeuren→ opslag aan te vinken transfer files over network.

*) Er wordt dan een ipadres, gebruikersnaam en wachtwoord zichtbaar die je even moet noteren.

 

Windows 10

 

klik met rechtermuis op de startmenuknop en klik vervolgens op uitvoeren. Vul daar ‘control’ in gevolgd door de enter toets.

 

U kom nu in het configuratiescherm terecht. Ga naar programma’s en onderdelen→ Windows-onderdelen in- of uitschakelen en vink ‘ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden’ aan.

 

Als je nu ‘netwerk’ opent op het bureaublad zal de Shield zichtbaar zijn onder ‘computer’.

Standaard heet de interne opslag ‘internal’

Je kunt deze openen en ziet dan de inhoud van die folder.

 

Een externe harddisk (met eigen powersupply) zal zichtbaar zijn onder de naam die je hem gegeven hebt tijdens het formateren.

 

Om bestanden op die externe harddisk te kunnen schrijven die je een folder aan te maken die heet ‘NVIDIA_SHIELD’

Alles wat je daarin zet kun je verwijderen,hernoemen en toevoegen.

 

Om een vaste verbinding te houden met de externe schijn in Windows klik je met de rechtermuis op netwerk via het bureaublad → netwerkverbinding maken→ selecteer het station/driveletter die je wilt gebruiken→ en bij map vul je in \\ipadres_shield\folder_ext_drive → vink aan ‘verbinding maken met andere referenties.

Als je dan op voltooien klikt zal er een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden. Deze heb je bij het configureren van de Shield, genoteerd *). De link naar de folder op de Shield zal dan zichtbaar zijn via de Windows explorer.

Voorbeeld:

 

\\192.168.1.10\internal of \\192.168.1.10\HDD_EXT

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zilverhippie zei:

Iedereen doet ermee wat ie zelf wil, maar om veiligheidsredenen wordt SMB v1 afgeraden.

Zonder SMB v1 kan ik mijn shield niet benaderen in mijn netwerk.

 

Heb je daar dan een oplossing voor?

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SMB maakt gebruik van twee poorten namelijk 139 en 445. Zolang die poorten NIET openstaan naar 'buiten' kan er volgens mij niets mis gaan.

 

Als je bij Kodi bestanden van een NAS wil streamen is het zelfs aan te raden om de NAS als IPADRES:445 toe te voegen als bron. bv: 192.168.1.100:445

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tommiedepommie zei:

Zonder SMB v1 kan ik mijn shield niet benaderen in mijn netwerk.

 

Heb je daar dan een oplossing voor?

Ik heb geen Shield en kan daar geen antwoord op geven, maar ik had een gelijkaardig probleem na installatie van Windows 10 om mijn Synology NAS te benaderen.

Dit kon ik oplossen door op mijn NAS voor minimaal SMB2 te kiezen en vervolgens de share op mijn NAS te benaderen via \\DISKSTATION_214\sharename.

 

Is er op de Shield bij de instellingen niets te vinden over SMB (of CIFS) dat je kan wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Zilverhippie zei:

Is er op de Shield bij de instellingen niets te vinden over SMB (of CIFS) dat je kan wijzigen?

 

Niet dat ik weet, ik heb in elk geval niet gevonden. Maar voor mij is het geen probleem om smb v1 te gebruiken op mijn lokaal netwerk.

Als ik op een Windows 10 PC smb v1 uitzet, mis ik wel meer apparaten in mijn netwerkomgeving alszijnde satelliet ontvangers, raspberry's en nog wat meer.

Voor een NAS is het uiteraard NIET verstandig om deze op SMB v1 te laten verbinden vanwege de security.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...