Ga naar inhoud


Nvidea shield TV en netwerk.


Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb net een Pro versie gekocht en het werkt inmiddels. Nog wel een en ander uitproberen.

Via de PC is de Shield niet zichtbaar in het netwerk. Als ik hem vanuit de browser wil benaderen krijg ik de foutmelding dat de shield de verbinding heeft geweigerd. Zie ik een instelling over het hoofd??

Op mijn telefoon kan ik met de app thetering zien dat hij gewoon "in de lucht"is.... Net als op mijn router 

 

satje4u

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites


en dit is het resultaat als ik de Shield via de browser benader

 

The connection to '192.168.0.1**' failed.
Error: ConnectionRefused (0x274d).
System.Net.Sockets.SocketException Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 192.168.0.1**:80

 

terwijl de instellingen zijn ingesteld zoals uit jou bijlage is vermeld

 

 

Op de shield kan ik wel alle mappe benaderen op de PC en Nas etc....

Via Plex kan ik de shield dan wel weer benaderen.

 

 

aangepast door satje4U

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, satje4U zei:

Deze optie kan iik niet vinden...

In “Network and Sharing Center”, click “Change Adapter Settings”, go to NIC Properties\IPv4 Properties\Advenced\Wins tab, select Enable NetBIOS over TCP/IP


Rechtermuisknop op je netwerk/wifi icoon rechtsonder, netwerk- en internetinstellingen openen, adapteropties wijzigen, rechtermuisknop op je netwerk adapter (ethernet of Wi-Fi), eigenschappen, internet protocol versie 4 eigenschappen klikken, geavanceerd, WINS tabblad.

 

6 uren geleden, satje4U zei:

en dit is het resultaat als ik de Shield via de browser benader

 

The connection to '192.168.0.1**' failed.
Error: ConnectionRefused (0x274d).
System.Net.Sockets.SocketException Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 192.168.0.1**:80

 

terwijl de instellingen zijn ingesteld zoals uit jou bijlage is vermeld

 

 

Op de shield kan ik wel alle mappe benaderen op de PC en Nas etc....

Via Plex kan ik de shield dan wel weer benaderen.


Ik heb het even geprobeerd en zodra ik op de Shield het netwerkdelen heb ingeschakeld, kan ik deze meteen via de pc zien,

via de verkenner \\SHIELD of \\ip-adres-van-je-shield. (Dus niet via browser!)

Vul ook de juiste gebruikersnaam en password in die de shield weergeeft na het inschakelen van delen via het netwerk.

Let ook op dat je het goede IP adres gebruikt. Dus niet die twee sterretjes na 1**


Succes.

 

 

18C7293F-816B-4C8D-A0FE-AF94485FD452.jpeg

89D372B0-13F7-4E33-AA94-C399AF1489CB.jpeg

aangepast door Kowalski

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Alle instellingen gevonden en eventueel aangepast.

Misschien werkt het maar ik kom wanneer ik de shield benader met de verkenner niet de optie tegen Vul ook de juiste gebruikersnaam en password in die de shield weergeeft na het inschakelen van delen via het netwerk.

 

 

 

Gigablue Quad HD Plus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gewoon een ftp programma(ES File explorer) op de shield geïnstalleerd en log daar altijd via winscp in, dan hoef je allemaal niet zo moeilijk te doen.

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je probleemloos wil streamen met welke streaming client dan ook, dan gebruik je het NFS protocol. Maar dat moet je server / PC / whatever dat wel ondersteunen.

Ik gebruik Hanewin als NFS server op een eenvoudige Shuttle. Geen gedoe met wachtwoorden. Alleen de juiste mounts (exports) instellen.

Je mag het verder zelf uitzoeken, ik geef geen verdere ondersteuning. 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...