Ga naar inhoud


Combinatie 10 Gb en 1Gb netwerk met 1Gb router en 10Gb Switch


Ambilight

Aanbevolen berichten

als de erop hangende apparatuur 1GB is heb je daar geen bal aan. Net als men een lijn heeft van 200 MB speed en men een netwerk opbouwt van 10 GB intern terwijl PC's maar 1 GB hebben als lan.Je haalt extern dan nooit sneller dan die 200 MB.

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vergeet niet de bandbreedte van de switch zelf.

Die is ook belangrijk.

Maar alleen een 10 GiG switch installeren gaat geen snelheid opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt maar net aan je use case. Er zijn mensen met een NAS, met 10 GB uplink en waar ze specifieke opslag kenmerken voor nodig hebben. Kan ze zelf niet verzinnen. 10Gb link naar het internet is er niet. Hooguit een paar pilot projecten. Alleen is het dan lastig een router te vinden die dat aan kan. Kortom voor nu vooral duur en voor de heb.

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

mijn provider biedt 10 Gbit/s glas aan. Persoonlijk zie ik het nut niet zo. Ik heb al jaren 1Gbit/s glas, en zo lang als ik dat heb zit ik op de rest van het internet te wachten. tenzij je offsite backups wilt en hierdoor Terabytes aan data dagelijks heen en weer wilt transporteren heb je er voor thuisgebruik niet heel veel aan. Nog afgezien van de kosten, want 10 Gbit/s routers , switches, netwerk kaarten en bekabeling zijn nog redelijk prijzig.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...