Ga naar inhoud


Triax icm triple LNB vraag


Bulldog

Aanbevolen berichten

Ik ga een Triax TD80 schotel aanschaffen  en daar ga ik mijn triple LNB op bevestigen ( tenminste dat is mijn doel ).

Of kan ik beter gaan voor de TD80 icm een multifeed met 4 losse LNB's.

 

Kan het uitrichten hiervan met een normale satfinder of kan ik beter iets als onderstaand gebruiken.

 

Alvast bedankt.

 

1113158bente_satfinder.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een Triax 80 gaat gebruiken met multirail, dan zul je smalle lnb's moeten gebruiken vanwege de onderlinge afstand. Deze hebben meer last van regendruppels op de kop dan een triple-lnb.
Een Triax 80 is in feite dezelfde schotel als een Triax 78 met dat verschil dat bij een Triax 80 de lnb-arm recht is en bij de Triax 78 geknikt. Die geknikte arm is minder stabiel. Voor extra gewicht van een triple-lnb of een multifeerd arm is een Triax 80 dus in het voordeel.

 

Ja, met de Bente satellietmeter kun je je schotel prima afstellen. Let wel op dat er de nieuwste software op staat anders kun je niet alle satellieten ontvangen. Dit heeft te maken met wijzigingen in de transponders. De laatste wijziging is die op de Astra 28,2. Zonder de laatste update kan hij deze niet vinden. Eis de laatste nieuwe software bij aankoop van deze meter.
Lees ook hier:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een stap voor stap uitrichtprocedure voor de triple LNB op een triax 78 vind je bijvoorbeeld hier gelinkt:

https://www.sat4all.com/forums/topic/368349-nieuwe-schotel-set-wok-met-triple-lnb-of-toch-maar-los/?do=findComment&comment=2562603

(Die topics zijn verder overigens ook informatief!)

 

Groet,

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe schuin de triple-lnb moet staan kun je proefondervindelijk bepalen maar dan blijf je zeker enkele graden af van de werkelijke schuinte die hij moet staan als je het berekend. Ik heb het voor je berekend en in Leeuwarden moet die 12,5 graden schuin staan, de kop van de Astra 19,2 het laagst, zie bijgevoegde hoek.

 

hoek van 12,5 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...