Ga naar inhoud


Uitslag door aanraken fiberglas schotel


alleyoop

Aanbevolen berichten

Ten gevolge van de weekendstormen heb ik deze ochtend een grotere schotelvoet geplaatst voor mijn oude Visiosat/Cahors 1m wok.

Tijdens het manipuleren van de schotel heb ik deze een tijdje vastgeklemd met mijn rechterarm en nu zit die al een paar uur onder de rode uitslag en heb ik last van jeuk, wanneer ik over de uitslag wrijf dan lijkt het net alsof ik in de brandnetels ben blijven hangen. Een jaar geleden had ik net hetzelfde voor toen ik bij het geocachen met mijn arm een oude verweerde polyester kast op een betonnen paal aanraakte. Ben ik nou de enige met zo'n verhaal?   

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal in contact geweest zijn met loslatende vezels van de schotel welke in je arm geprikt zijn.

Dat zal irritatie opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesv zei:

Je zal in contact geweest zijn met loslatende vezels van de schotel welke in je arm geprikt zijn.

Dat zal irritatie opleveren.

 

Zijn dat de nadelen van kunststof schotels dat de vezels na enkele jaren loskomen?🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je bent echt niet de enige. Wat dacht je van mensen die dagelijks met polyester werken of bij de productie werken van glaswol isolatiedekens? Die laatste krijgen een uitstekend salaris wegens de irritatie die ze dagelijks oplopen. Afspoelen met veel water helpt om de glasvezels te verwijderen en de jeuk te verminderen. Na een paar dagen jeukt het niet meer omdat de glasvezels op een natuurlijke manier zijn verdwenen.

Toen ik vroeger jong was en nog op school zat heb ik wel eens een paar weken vakantiewerk in een glaswolfabriek gedaan. Je armen zagen rood een jeukte te hele dag. Een dicht geweven overall en goed dichtgeknoopt voorkomt het nodige.

De jeuk krijg je vooral door contact met de achterzijde van de schotel. Aan de voorzijde zit een polyuretaan laklaag.

composiet schotel.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...