Ga naar inhoud


Tv opstelling voor in de caravan


arjalla

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben nieuw hierop dit forum, vorig jaar hebben wij een caravan van mijn ouders gekregen, en nu de tijd wat anders dan anders is zou ik hier graag het een en ander in willen aanpakken. zo ook het tv/decoder gedeelte.

Heb al wat proberen te zoeken op het forum maar kon er niet echt wijs uit worden dus dacht probeer het zo.

 

Ik zou graag gebruik gaan maken van een dreambox of iets soort gelijks in de caravan, zou iemand mij een beetje wegwijs kunnen maken in het hoe en wat ik verder nodig zou zijn?. en wat geschikt is voor de caravan?

 

Mvg,

 

arjalla

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt nodig: een schotel met lnb erin, een ontvanger en een tv natuurlijk.

Voor campings bestaan er plooibare 3 pikkels waar de schotel op kan.

Buiten BVN is er niks dat zomaar uit de lucht kan geplukt worden, wil je de andere zenders ook zien dan heb je een abonnement nodig van canaal digitaal of Joyne.

Bij beide moet de ontvanger bij hen gekocht worden, ontvanger met ingebouwde (chip) kaart.

Joyne bied abonnementen aan per maand.

Voor canaal digitaal kan je proberen nog een kaart te scoren en die op je naam zetten dan kan een dreambox ingezet worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mebo870 zei:

Je hebt nodig: een schotel met lnb erin, een ontvanger en een tv natuurlijk.

 

Voor campings bestaan er plooibare 3 pikkels waar de schotel op kan.

 

Buiten BVN is er niks dat zomaar uit de lucht kan geplukt worden, wil je de andere zenders ook zien dan heb je een abonnement nodig van canaal digitaal of Joyne.

Wat een onzin ,bijna alle  duitse zenders zijn gratis en nog veel ,heel/veel meer op 19,2 oost

 

Bij beide moet de ontvanger bij hen gekocht worden, ontvanger met ingebouwde (chip) kaart.

 

Joyne bied abonnementen aan per maand.

 

Voor canaal digitaal kan je proberen nog een kaart te scoren en die op je naam zetten dan kan een dreambox ingezet worden.

 

 

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo870 bedoeld waarschijnlijk Nederlandse zenders beste Columbo maar een deel is zelfs zonder abonnement te bekijken via Joyne op de 9 oost.
Het gaat dan om TV Oranje, Slager TV, Nashville TV, 13 regionale zenders, 10 Nederlandse radiozenders en meer dan een dozijn Vlaamse radiozenders. Alles wat geel gekleurd is in deze tabel: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, arjalla zei:

Ik zou graag gebruik gaan maken van een dreambox of iets soort gelijks in de caravan

Als je niet TE ver op reis gaat , Astra 28,2°Oost in de Benelux of westkust tot Bretagne :)

Leuk gratis UK TV aanbod als je geen Nederlandse ondertiteling nodig hebt :)

https://www.flysat.com/astra28.php

Satelliet footprint van de Astra 28;2°Oost , incluis schoteldiameter:

https://img110.xooimage.com/files/1/c/4/astra-2-efg-zone-...ole-pire-5098c13.png

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-4-2020 om 10:16, arjalla zei:

vorig jaar hebben wij een caravan van mijn ouders gekregen

gefeliciteerd.

 

je kunt handmatig schotels uitrichten en dus beeld hebben op de zenders die je graag kijkt

je kunt ook automatische schotels (een heel stuk duurder) laten richten op de satelliet-positie waar jou zenders staan die je graag kijkt

 

dus goedkoop of duur en dat kan ook met een TV (dus zonder Dreambox) en desbetreffende paytv CI-Cam

 

waar je huisje staat bepaald hoe goed je ontvangst is gerelateerd aan de TV provider die je kiest.

FTA in europa is goed mogelijk op hotbird 13 en astra 19,2

 

Dit jaar mag je wellicht nog niet over de landsgrenzen heen een vakantie locatie kiezen. (2020 niet vermoed ik)

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...