Ga naar inhoud


sterkste zenders satelliet


pietpiet50

Aanbevolen berichten


Op 21-5-2020 om 03:50, Sprietje zei:

De Eurobird 28.5, sinds 2012 genoemd Eutelsat 28A, is in 2015 al verplaatst naar 33 oost en vervangen door de Astra 2E die de positie 28.5 heeft overgenomen. Omdat SES-Astra de rechten van positie van Eutelsat heeft overgenomen, heeft SES-Astra de Astra 2E precies op de oude Eutelsat-positie geplaatst om deze rechten niet te verliezen. Om deze reden staan de 3 satellieten van Astra ongeveer 0,3 graden verspreidt. Normaal gesproken hadden ze veel dichter op elkaar gestaan. Bij berekeningen die ik maak hoe de lnb's afgesteld moeten worden, ga ik ook altijd uit van satellietpositie 28,35 oost, het gemiddelde dus.

 

2 uren geleden, Sprietje zei:

maar nee dat was de vraag van topicstarter niet. Hij had het over bijv. 2 graden uit elkaar.

 

Begon ik over de astra 2? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2020 om 11:08, Sprietje zei:

Ik zou zeggen, probeer het maar uit op een T90 met de Astra 2-lnb.
Gebruik eerst een transponder van de Astra 2G die op 28,2 oost staat en stel de lnb optimaal af op de rail. Gebruik dan een transponder die op de Astra 2E zit die op 28,5 oost staat en stel de lnb optimaal af op de rail. Kijk hoeveel je de lnb op de rail moet verschuiven en kijk hoeveel signaalverlies je krijgt als je hem van de ene naar de andere positie schuift.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...