Ga naar inhoud


Draaibare schotel op een camper


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

een kennis van mij heeft een camper gekocht waarbij een draaibare schotel op het dak is gemonteerd. In de camper zelf heeft hij een Satpro digital Crystop kastje zitten voor de positionering en een Salora LED TV die CD goedgekeurd is.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om die TV te vervangen door een groter type en dan in combinatie met een Vu + zero V2 satelliet ontvanger?

 

Ik heb zelf ook een draaibare schotel maar daar verandert de lokatie uiteraard  niet van.

 

Alvast hartelijk dank,

 

groet tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer de TV als monitor gebruikt wordt kan die door elk formaat vervangen worden.

Een losse satelliet ontvanger kan ook gebruikt worden, alleen wanneer je naar een andere satelliet wilt omschakelen zal je de schotel via die Satpro digital Crystop moeten bedienen.

 

Je hebt maar een antenne aansluiting, dat zal de mogelijkheden van je Vu+ ontvanger beperken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tommiedepommie

 

De schotel op de camper is geen draaibare schotel maar een automatische schotel. Een draaibare schotel wordt gedraaid door een rotor maar voordat je de satellieten goed kunt ontvangen, moet er flink wat afstelwerk verricht worden om er voor te zorgen dat je satellieten kunt ontvangen. Dat is dus een ondoenlijke zaak op een camper die soms dagelijks wordt verplaatst. Daarom beschikt een automatische schotel over 2 tot 3 motoren, één voor de draairichting, één voor de elevatie en soms ook nog voor de lnb-skew.
Dit kun je niet vergelijken met een draaibare schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

sorry dat ik me zo simplistisch uitgedrukt hebt maar daarom heb ik juist de vraag gesteld.

Niet om een discussie uit te lokken tussen een draaibare schotel en een automatische schotel. Maar bedankt voor je correctie.

Mijn vraag is dan ook of ik de TV met ingebouwde ontvanger kan vervangen voor een losse TV met losse Vu+ zero v2 ontvanger.

 

groet tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat heb ik al aangegeven, maar die losse ontvanger heeft slechts een beperkte functionaliteit.

wanneer je bijvoorbeeld van een zender op Astra 1 naar astra 3 schakelt, zal je de schotel via die Satpro digital Crystop moeten bedienen.

 

Verder heb je slechts een antennekabel welke de mogelijkheden van tegelijk kijken en opnemen van zenders beperkt.

Ik zie het voordeel van die wissel niet meteen opdoemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tommiedepommie

 

Of dat kan hangt er van af of de satellietontvanger de motorbesturing aan stuurt. Als je op het Satpro digital Crystop bedieningskastje de satelliet moet ingeven waarop de schotel moet uitrichten, dan maakt het niet uit wat je er aan hangt. Of dat nu een losse satellietontvanger is of een tv met ingebouwde satelliettuner. Als hij op de gekozen satelliet is gericht, kun je de zenders van die satelliet ontvangen.
Er zijn echter ook ontvangers waar de besturing van de schotel is ingebouwd. In dat geval kun je niet kiezen voor een andere losse of ingebouwde ontvanger.
Maar ik ga er van uit dat je kennis op dit moment eerst op het kastje van de Crystop de satelliet moet kiezen waar hij naar wil kijken. Dan maakt het niet uit wat je er verder achter hangt en dat kan dan dus de Vu + zero V2 ontvanger zijn die op een grote tv of monitor is aangesloten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...