Ga naar inhoud


Philips CD645 laadt niet op


lujo

Aanbevolen berichten

Origineel zitten er twee AAA NiMh 750 mAh batterijen in.

Die zijn ongeveer 2 jaar geleden vervangen door twee AAA NiMh 850 mAh batterijen.

 

Adapter Output 6V 600 mA

 

Nu staat telefoon al meer dan 72 uur "op te laden".

In het scherm zie ik batterij "lopen" (één, twee, drie strepen).

 

Maar als ik telefoon na 48 uur uit lader haal dan is ie binnen 5 minuten leeg.  

 

Mijn vermoeden is dat ik nieuwe AAA batterijen moet gaan halen.

Het zullen deze worden: 

Spanning: 1,2 V

Batterijcapaciteit: 900 mAh

 

Is jullie vermoeden dat het ook aan de batterijen ligt of zou het kunnen zijn dat adapter (oplader) zijn langste tijd gehad heeft?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wij weten dat niet.

Maar met een universeel meter, aangesloten op de batterijen tijdens laden weet je het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Batterijen kopen van een goed merk, en je niet laten leiden door de getallen. Die kloppen heel vaak niet.

De nieuwe batterijen moet je eerst een paar keer volledig opladen en ontladen, zeg maar 5-10x . Dat is het zogenaamde formeren van de cellen.

Daarna regelmatig, zeg een keer per kwartaal, de batterijen goed ontladen. Dus gewoon uit de lader houden totdat de telefoon begint te klagen dat ze leeg zijn.

Op die manier zal je jarenlang plezier gaan hebben van de nieuwe batterijen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...