Ga naar inhoud


Matig ontvangst regio Valencia


PeterT

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

ik krijg maar matig ontvangst op de 23.5 in Llíria (39.66673319576756, -0.65238379393848). Ik heb de ontvanger, schotel en LNB meegenomen vanuit Nederland: een Fuba 65cm schotel met een M7 CD duo lnb met 4 uitgangen op een Formuler 1 met Openpli 7.3. Na wat inlezen begrijp ik dat de angle net iets onder de 40 graden moet zijn, de skew ongeveer 27 graden en de 23.5 kop van de lnb in de beugel van de satelliet moet zitten (die zat in Nederland ook al zo). 65cm zou tevens genoeg moeten zijn voor deze regio.

 

De waardes die ik haal zijn 66% op de 23.5 en 75% op de 19.2. Ik stel het geheel af op de 23.5, de 19.2 komt er automatich best goed bij 😉. Dit zijn overigens ongeveer dezelfde waardes (iets minder) die ik had in Nederland (zuid-Limburg). Daar had ik volgens mij (erg moeilijk te zien, was net wel/net niet) niet volledig vrij zicht dus dacht dat het daar aan lag. Werkte op zich wel maar bij zwaar weer ging het beeld op zwart.
 

Wat is het probleem: bij het kijken naar 1 zender gaat het prima, bij tegelijk streamen naar een ander apparaat met het appje VuPlusTV of een gelijktijdige opname gaat het mis, het signaal wordt minder (62%) en het beeld krijgt blokken of hangt helemaal vast. 
 

Zou het kunnen dat de lnb helemaal niet geschikt is voor de schotel? Achterop de lnb staat 60cm terwijl de schotel 65cm is?

 

help? 😊

 

P.S. ik zou wellicht hier een mono lnb bij de bouwmarkt kunnen halen maar weet niet of een 60cm lnb wel gaat werken op de 65cm schotel. Anders zou ik wel wat kunnen proberen met een 80cm schotel als iemand een sat boer weet in mijn regio 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste PeterT

 

Welkom op dit forum

 

Een schotel van 60x65cm zoals de Fuba 65 is, is prima geschikt voor een CD duo-lnb.
In Llíria moet de duo-lnb 26° schuin staan, zie bijgevoegde hoek.
Ik ben bang dat de duo-lnb niet in orde is. Het zou ook kunnen dat de F-connectors niet helemaal goed contact maken met de coaxkabel.
Verder ben ik bang dat je in Valencia niet zo makkelijk een 4,3 graden monoblock kunt kopen of het moet in een satshop zijn waar veel Nederlanders en Belgen komen.

Heb je al eens de andere aansluitingen geprobeerd of die hetzelfde probleem hebben?

hoek van 26 graden.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

dankjewel voor je antwoord. Deze lnb heeft vanaf het begin al deze waardes gegeven, zoals ik al zei dacht ik dat het door niet 100% vrij zicht kwam. Daar mono lnb’s niet zo heel duur zijn zou ik de proef op de som wel eens willen nemen door een andere te proberen. Ik ben echter benieuwd of ze bij een bouwmarkt wel een 60cm exemplaar hebben 🤔? Of weet iemand een satelliet boer in Valencia?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas staan onze huisregels niet toe dat men adressen van winkels publiceert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PeterT

 

Ik woon niet in regio Valencia en ken daar dus ook geen satellietshops. Die zul je zelf via Google op moeten zoeken.
Maar zoals ik het probleem van je lees, is er geen probleem als je slechts 1 tv aan zet maar komt het pas als je 2 aansluitingen gaat gebruiken.
Dat duid er op dat het uitrichten van de schotel of een verkeerde duo-lnb niet het probleem is.
Als eerste zou ik de coaxkabel eens opnieuw aansnijden en de F-connectors er opnieuw op zetten. Het zou kunnen dat je een slecht contact hebt waardoor het probleem ontstaat.
Daarna zou ik eens andere aansluitingen proberen. Je hebt er vier. Probeer de aansluitingen eens die je nog niet gebruikt heb.
En als je toch een nieuw lnb wilt kopen, dan hoeft het er niet een met vier aansluitingen te zijn zoals ik begrijp. De 4,3 graden duo-lnb heb je ook met 2 aansluitingen en die zijn goedkoper.
Bijv. deze van Inverto: https://www.inverto.tv/lnb/93/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-60cm-dish

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een enkele, simpel model van de bouwmarkt. Ik wil toch echt eens weten of ik nu wel goede waardes kan halen (en gelijktijdig kan streamen). Eerst de connectoren nakijken (lijkt me overigens sterk dat dat het is, zijn allemaal nieuw erop gezet maar is makkelijk te doen) en daarna de lnb proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...