Ga naar inhoud


Ervaring met Shelly dimmer gezocht.


Con

Aanbevolen berichten

Wat wil ik?

 

Ik ben bezig met 3 buitenlantaarns lang mijn oprit. (BETAALBAAR)

Wat ik eigenlijk wil zijn lantaarns die, als het gaat schemeren ze als orientatielicht aangaan

en bij beweging volle bak aan gaan. De beweging dient 180 graden te zijn.

Mijn voorkeur is een maximale tijd van 10 minuten.

 

EDIT

Je hebt complete sokkellampen voorzien van een PIRrettje maar die hebben een beperkte

stralingshoek.

 

Dus zat ik te denken aan een Shelly in de paal, die kun je immers aansturen op basis van schemer

middels zon op en zon onder. En je kunt eenvoudig de maximale sterkte afstemmen op het benodigde licht.

Daarbij een losse (smalle) PIR zender op de paal die de Shelly overbrugd tot 100% licht bij beweging.

Maar met de manual van de Shelly kom ik daar niet uit.

 

Is dat mogelijk? Ofwel, wie heeft daar een list op.

 

Voor de duidelijkheid, Shelly-dimmers zijn mijn grote vrienden, zo ook de jalouzie schakelaars,

het is echt geweldig spul.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je pir detectors vinden die met domoticz werken? Zo ja, dan is dat de eenvoudigste oplossing.

Als je de pir de dimmer laat overbruggen, dan zal de lamp ook tijdens de dag vol aangaan. Dus dan heb je of een pir met schemer schakelaar nodig, of een extra relais wat de lamp van de voeding afhaalt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2020 om 19:39, Big fellow zei:

Kan je pir detectors vinden die met domoticz werken? Zo ja, dan is dat de eenvoudigste oplossing.

Als je de pir de dimmer laat overbruggen, dan zal de lamp ook tijdens de dag vol aangaan. Dus dan heb je of een pir met schemer schakelaar nodig, of een extra relais wat de lamp van de voeding afhaalt...

 

Ik ben el even een schema te verzinnen maar is nog niet eenvoudig.

Ik zal eens wat neerzetten hier. Maar het niet de eenvoudigste oplossing.

 

Je hebt enkele lampen die een orientatielicht afgeven bij donker en bij

beweging op volle sterkte aangaan. Alleen die gebruikte pirsensors

met lichtsensors hebben een beperkte stralingshoek, ik ziek minimaal

180 graden, liefst meer maar wil niet "overdrijven"...

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomaar een raar idee. Als je eens 2 lampen in die lantaarns doet? Een kleintje als oriëntatielicht en een grote voor de verblindingsstand 😂

Misschien kan je dan aan begin en eind van je oprit gewoon 2 infrarood sensors gebruiken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

Zomaar een raar idee. Als je eens 2 lampen in die lantaarns doet? Een kleintje als oriëntatielicht en een grote voor de verblindingsstand 😂

Misschien kan je dan aan begin en eind van je oprit gewoon 2 infrarood sensors gebruiken?

 

Eerlijk gezegd heb ik dat ook al overwogen en heb er zelfs op gesurfd.

Dus NEE, geen raar idee.

 

Ik ben ook op zoek naar sokkellampen met een vierkante voet waarin je

een lichtsensor monteert en een kleine inbouwledarmatuur allebei

zeg maar IP 67 of iets dergelijks. En een schelly met een separate

bewegingsmelder. Separaat bedoel ik mee ergens op de muur die de

grote lampen dan aanstuurt.

Echter die bewegingsmelder moet minimaal 180graden zijn met een

bereik van 2 x 12 meter. En dat valt ook weer niet mee.

Het is sowieso een heel gepuzzel.

 

Maar jouw idee is wel waar ik naar op zoek ben.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...