Ga naar inhoud


POE switch 12-16 poort op 1 rij


Con

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ja volop, bijvoorbeeld van Fritz! en Netgear.

230 Volt gevoede WiFi access points die je kan aansluiten op een UTP Cat kabel.

 

Bijvoorbeeld de Fritz wlan repeater, die je dan in de bekabelde bridge mode zet, of de Fritz! Powerline 1260 in bridge mode.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik daar een TP-Link powerline adapter voor die ik even in de garage prik als ik internet in de tuin wil. Is voor mij de makkelijkste oplossing. Ik heb het immers alleen in de zomer nodig.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2020 om 18:17, ceesv zei:

Ja volop, bijvoorbeeld van Fritz! en Netgear.

230 Volt gevoede WiFi access points die je kan aansluiten op een UTP Cat kabel.

 

Bijvoorbeeld de Fritz wlan repeater, die je dan in de bekabelde bridge mode zet, of de Fritz! Powerline 1260 in bridge mode.

 

 

Is het geen optie om een eenvoudige wifi router toe te passen als 2e accesspoint?

En deze in de bridge-mode te zetten (weet ff niet van bridge-mode is)

maar dat is even vers 2. Je hebt immers al een TP-Link router voor 20 euries.

Het gaat mij niet zozeer om de goedkoopte hoor maar wellicht een optie.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat kan ook.

Ik heb zelf een wat oudere Fritz! router in de kelder hangen geschakeld als WiFi bridge.

De IP adressen worden dan nog steeds uitgedeeld door het centraal geplaatste modem.

In de kelder heb ik dan ook een DECT repeater.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier?

image.png.2a5bcd7215e0ff01ad44b3fe94ef65cd.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag die daarbij hoort is, kun je de tweede router gebruiken

als switch en draadloos accesspoint? Gaat dat samen?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb alleen ervaring met Fritz, die kan je op LAN 1 koppelen met je modem, en daar na schakelen als bridge, waarbij het WIFI en overige LAN poorten gebruikt kunnen worden.

Je hoofd router deelt daarbij de IP adressen uit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb alleen ervaring met Fritz, die kan je op LAN 1 koppelen met je modem, en daar na schakelen als bridge, waarbij het WIFI en overige LAN poorten gebruikt kunnen worden.

Je hoofd router deelt daarbij de IP adressen uit.

 

 

Bedankt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

 

Ik gebruik een Mikrotik RB951G-2HnD als 2e router / WiFi access point in mijn netwerk voor de woonkamer.

Deze is geconfigureerd als switch en heeft 5 ethernet poorten.

Mijn 1e router heeft IP 192.168.22.1 en is de DHCP server.

Mijn 2e router heeft IP 192.168.22.3

 

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mati zei:

Con,

 

Ik gebruik een Mikrotik RB951G-2HnD als 2e router / WiFi access point in mijn netwerk voor de woonkamer.

Deze is geconfigureerd als switch en heeft 5 ethernet poorten.

Mijn 1e router heeft IP 192.168.22.1 en is de DHCP server.

Mijn 2e router heeft IP 192.168.22.3

 

Goeie aanvulling, dank. Het is voor een vriend van mij en ik moet hem

met mijn Jip en Janneke achtergrond daarin begeleiden.

 

En ik kan je verzekeren, dat gaat lukken, zo'n arrogante eikel ben

ik wel...:D maar daar heb ik natuurlijk wel Sat4all voor nodig...

Verder ben ik een werktuigkundige (goeie)  sukkel :D:D

 

Wat is dit toch een TOP-board! Iedereen is behulpzaam.

 

Het wordt de Archer C50 V6, kost geen drol en kan als bridge

worden ingesteld. (< 30 euries) en óók nog dual-band.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...