Ga naar inhoud


Platenspeler DUAL HS 42 - papiercondensator verbrand


Coliseo

Aanbevolen berichten

2539350_IMG_20201016_15410298.thumb.jpg.14e718526d540d6d85404525287273ba.jpgHallo iedereen,

 

Mijn neef toonde mij vorige week een platenspeler DUAL, een toestel uit begin jaren '70, waaraan hij erg gehecht is (erfstuk).

Toen hij het de laatste maal gebruikte, was er ineens een rookontwikkeling en het toestel weigerde dienst.

Vandaag heb ik het eens bekeken en ik vond een condensator die de geest gegeven had.

Volgens de "Service Anleitung" die ik op internet kon terugvinden,  gaat het om een "Papier-Kondensator 47 µF/250V / 20%".

Als niet-techneut ben ik toch van plan om het dingetje te vervangen.

Op internet heb ik een condensator gevonden die identieke waarden heeft (zie eerste afbeelding), maar men spreekt niet van een PAPIER-condensator.

Kan/mag ik deze gebruiken ?

 

Condensator_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geen probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wima was vroeger een notoir slecht merk condensatoren. Een TV met geen stilstaand beeld was het vaak de syncscheider c van wima. Ander er in en beeld stil.

Zoek maar op wima condensator slecht. Hoe het nu is weet ik niet.

Maar ik zou gaan voor een hogere spanning. Als het er in  past dan 400V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...