Ga naar inhoud


Qnap TS230


Checkin

Aanbevolen berichten

mijn 11 jaar oude Conceptronic is aan vervanging toe,  tijd voor wat anders erbij.
 

Nu is mijn oog gevallen op een Qnap TS230. Die wil ik met 2x4 TB uitvoeren, daar ik alI een ander Nas de Conceptronics ch3mnas heb, uitgevoerd met 1 HDD 1TB  wil ik dat de qnap ook daarvan op vaste tijden toch een backup van kan maken. Is dat mogelijk om dat zo in te strelen op d QNAP ?

 

thx

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die andere NAS is ook al 11 jaar oud?

Is de QNAP budget NAS dan zwaar genoeg om beide NAS'en te vervangen?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb je daar wel een punt, maar met de nieuwste QNAP firmware (vandaag erop QTS 4.5.1) kun je ook nog wat externe schijven eraan hangen met USB 3.2 als uitbreiding indien die oude nas toch nog eens spaak loopt.

De conceptronic was immers ook een budget nassie goreng.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Synology DS-214, net een modelletje boven de budget modellen (de J modellen). Ik ben een beetje met WordPress aan het hobbyen maar dat gaat echt niet op dat apparaat. Vandaar mijn suggestie om toch even verder te kijken als je weer 11 jaar met de NAS vooruit wil.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kijk die DS-214 is ook al een tijdje van de productenlijst gehaald en staan weer nieuwere modellen bij Synology voor ter beschikking.

Die aankoop keuze is altijd aan jou en jouw budget.

Die QNAP TS-251+ met 8Gbyte geheugen van mij met 2 server harddrives erin is ook bepaald geen budget oplossing geweest maar die kocht ik voor mijn bureau.

Dat kan niet iedereen betalen. (kan ik nu ook even niet zomaar vervangen wegens corona-economie) Dus backup ik op een andere QNAP extern.

 

Dus als je alleen opslag voor en vanuit je thuisnetwerk wilt is de TS-230 een mooi dingetje.

 

En als je twee verschillende merken hebt is DE backup via Rsync gewoon in de commandline bij zo goed als alle merken en modellen mogelijk omdat er linux op staat.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de reacties.

 

ik heb momenteel naar 1 Nas, met 1 schijf erin.

 

Ik ga er geen bijzonder dingen mee doen. Hoofdtaak, centrale opslag.

 

Er zijn natuurlijk wat opties die ik verder wil ontdekken.

aangepast door Checkin

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja kijk die DS-214 is ook al een tijdje van de productenlijst gehaald en staan weer nieuwere modellen bij Synology voor ter beschikking.

 

Dat klopt. Probleem bij Synology is dat je niet kunt kiezen voor een 2-bay met flinke performance en geheugen. Je komt dat gelijk in de veel duurdere en grotere modellen waar je serieus flappen voor mag neerleggen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus de Qnap geworden,  ik loop nu echter tegen een probleempje aan , dat ik krijg de NAS niet gekoppeld aan mijn myQNAPcloud. mede omdat de webconnectiviteit niet wil lukken.

 

Iemand nog tips hierin ?

 

Alvast bedankt

 

image.png.45a07388ce18012e3c6eb6c785b041c7.png

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vooraf een DDNS hebt aangemaakt waarna je een certificaat krijgt zul je de procedure redelijk makkelijk kunnen doorlopen... MITS de router met auto configuratie werkt anders moet je dat manueel gaan inrichten

ik had op de KPN router destijds het probleem ook, dan kun je beter de QNAP helpdesk gebruiken voor nadere uitleg en een correct stappenplan.

 

Dynamic DNS providers zijn er velen dus zoek zelf eerst ook een voor jou gunstige, er zijn ook reviews over DDNS te vinden op internet

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...