Ga naar inhoud


Welke opstelling raden jullie aan ?


TopMusic

Aanbevolen berichten

Beste iedereen.

 

Ik heb van iemand een wavefield t55 overgenomen met daarop 4x quattro lnb's en 4 wideband lnb's, deze schotel gaat mijn oude multisat vervangen, waar 3 lnb's op zitten gemonteerd, 13, 19,2 en 23.5. met een spaun diseqc 4/1.

Nu blijkt bij ontvangst dat er 4x quad lnb's opzitten ipv de quattro lnb's, de configuratie is nu dat er 3 uitgangen op de quad's werden gebruikt welke naar 2x een megasat diseqc 4/1 en 1x naar een GD-10A waar ook de andere 4 lnb's op aangesloten zitten.

 

Ook heb ik nog een draaibare 1.2m offset waarop nu een nieuwe inverto unicable + legacy lnb komt.

Dit geheel moet worden aangesloten op een nieuwe VU+duo4k SE met 1x FBC S2X, de 'oude'  solo2 komt in de hobbykamer, als extra optie heb ik in onze sony tv (XG8399) ook nog 2 sat ontvangers zitten.

 

Hoe kan ik het geheel het beste inrichten ? Er lopen nu 2 kabels naar binnen, 1 van de draaibare set en 1 van de multiset, ik had op voorhand namelijk ook al 2 extra 4/1 diseqc besteld voor de quattro lnb's

Kan ik bv de wavefield met de 8 lnb's dusdanig aansluiten dat ik 1 kabel voor de Duo op ingang A, 1 kabel voor de solo2 en 1 kabel voor de Tv kan gebruiken en de draaibare set op ingang B van de Duo ?

De Wavefield wil ik van 28,2 oost tot 12,5 west gebruiken met alle beschikbare posities, heb namelijk ook nog de 3 lnb's van de multisat.

 

Alle info is welkom, ik heb al diverse topics gelezen over het programmeren van de Duo maar kom er niet echt uit.

 

Groeten

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De duitser waar ik het van heb overgenomen zei tegen mij dat hij de installatie op een appartementen complex had staan en dat er quattro-lnb's op zaten, dan ga ik ervan uit dat dat zo is.

Zijn zoon heeft het eraf gehaald, de gegevens aan mij doorgegeven wat er in de aansluitbox op dak zat en de set opgestuurd, ik snapte het zelf ook al niet vandaar de bovenstaande vraag.

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...