Ga naar inhoud


VU + Zero zapt traag


Anoniem

Aanbevolen berichten

Raar, maar waar, maar mijn VU+ Zero (niet de 4k) zapt van de ene op de andere dag tergend traag. 10 seconde en dan pas beeld op alle zenders. Niks veranderd aan de instellingen en VTi 13 staat er al een paar maanden probleemloos op te draaien. Alleen nog een harde reset gedaan, maar dat hielp niet. Is dit een bekend probleem en zo ja, in welke richting moet ik de oplossing gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit lijkt mij niet een probleem waar een hapklare oplossing voor te vinden is, dit kan zowel op hard- als software nivo plaatsvinden.

Nu is de ‘gewone’ ZERO niet meer bepaald de jongste en meest krachtige VU+.

 

Misschien toch nog eens een volledige verse installatie uitvoeren, meer kun je naar mijn mening niet doen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je picons staan ? Is een fenomeen dat zich kan voordoen als deze op een HDD staan. Anders zoals jurgen zegt een fresh flash doen en testen.Dan telkens een applicatie toevoegen en weer testen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doet die dat ook tussen fta kanalen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ceesv zei:

Doet die dat ook tussen fta kanalen?

 

Nee alleen gecodeerde zenders, dus net even een andere softcam geprobeerd maar geen verschil te merken. Ik heb verder ook geen picons geinstalleerd. Ook geen extra skin er naast, dus geheugen mag het probleem niet zijn lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de contacten van de Smartkaart eens goed schoonmaken en anders toch opnieuw installeren.

Heb je soms nog een CI module in de kast liggen?

 

Overigens, omdat het zo spontaan ontstond, misschien even een andere LNB gebruiken?

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jürgen zei:

Misschien de contacten van de Smartkaart eens goed schoonmaken en anders toch opnieuw installeren.

Heb je soms nog een CI module in de kast liggen?

 

Overigens, omdat het zo spontaan ontstond, misschien even een andere LNB gebruiken?

 

 

 

Er is ruim voldoende signaal, kaartje even gereinigd en een zero (geen 4k) heeft geen ci slot ;)

 

Tussen sommige gecodeerde zenders is wel snel te zappen, ook als ze op verschillende transponders zitten. Fox 2 en 4 en Ziggo Select en Ziggo Sport Voetbal gaan prima, maar Fox 1 weer niet. Geen peil op te trekken dus.

 

Zal wel een gevalletje opnieuw flashen worden en alles weer opnieuw installeren. Tis niet anders ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...