Ga naar inhoud


VU+ streaming naar clients


OllieBB

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Even voor de goede orde:

1. Ik heb nu een VU Zero en een VU Ultimo als client en server via de fallback tuner configuratie en dat werkt uitstekend
2. Omdat ik nog port forwarding gebruik om van buiten mijn home netwerk de  box te benaderen, (wat een security risk is) ben ik nu met Open VPN aan het spelen.

 

Ik kan nu met OpenVPN mijn home network van buitenaf goed benaderen, en ik  heb wat uitgeprobeerd met de Printer en mijn NAS, en dat werkt allemaal.

 

Het probleem nu is, dat wanneer ik de VU box probeer te benaderen via het IP adres (Openwebif), dat ik een error 403 terug krijg van de VU box.

Een ping op het IP adres vd VU box geeft netjes een response. (via de VPN connection)

 

Dus het is de VU box die de 403 melding terug geeft. 

 

"The 403 Forbidden error is an HTTP status code which means that accessing the page or resource you were trying to reach is absolutely forbidden for some reason."

 

Ik probeer er dus achter te komen waarom de VU box de 403 melding geeft wanneer ik simpel de Openwebif probeer te berijken met het IP adres.

Moet daar mischien nog iets direct achter met root - password of zo?  Normaal gesproken zou de box toch moeten vragen om name / password??

 

Bedankt!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ik denk dat ik het gevonden heb.

 

In de Openweb extention (aplicatie) is een optie met betrekking tot VPN. (VPN connectie toelaten of niet) die staat per default dus uit.

OpenPli laat alleen maar toegang toe binnen het home netwerk by default

 

Eerst maar even onder de douche en dan uitproberen :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, OllieBB zei:

 

Ik denk dat ik het gevonden heb.

 

In de Openweb extention (aplicatie) is een optie met betrekking tot VPN. (VPN connectie toelaten of niet) die staat per default dus uit.

OpenPli laat alleen maar toegang toe binnen het home netwerk by default

 

Eerst maar even onder de douche en dan uitproberen :)

 

 

had ik tijdens het schrijven niet gezien dat je al een oplossing had gevonden

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja van buiten het huis netwerk.

Om het uit te proberen zet ik mijn telefoon op 4G met de hotspot vd telefoon aan. Dan mijn laptop verbinden met de telefoon. Dan ben je dus buiten je eigen huis netwerk.

Het werkt nu, dus het was inderdaad  de settting in de  openwebif  applicatie die het niet toeliet om via VPN de box te benaderen. vandaar dat de box error 403 terug gaf (forbidden)

 

Ik heb nu dus een mooie configuratie;

1. VU Ultimo met 2T HD, 16 tuners incl Kabel Tuner die nu in de huiskamer staat en fungeert als server

2. VU Zero als client in de slaapkamer die de VU Ultimo tuners en HD gebruikt (via de fallback tuner optie)

3. OpenVPN server op de Router voor access voor als we op reis zijn in een Hotel

 

Alleen vd zomer eens kijken naar de LNB / Switch opties aangezien daar blijkbaar nog een limitatie zit om alle 16 tuners te kunnen gebruiken

 

Bedankt voor alle goed tips en hulp !!

 

Frans

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

@OllieBB

Ik ben eigenlijk precies op zoek naar een stap voor stap instructie hoe jij dit in de Zero ingericht hebt. 

 

VPN vanaf mijn Ipad & Iphone werken perfect via mijn Fritz!box router maar op mijn remote box krijg ik dit nog steeds niet lekker voor elkaar. Sterker nog, helemaal niet dus. 🤪 wordt ik ervan.
De FB maakt gebruik van logincredentials als naam, password en een geheime string. Ik ben al happy nu streaming via de beide Apple devices goed werkt maar mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar remote streamen (op vakantie) via mijn Zero 4K of Multibox naar mijn locale Ultimo 4K. Vandaar dat ik hier maar even op inhaak. Ik denk overigens dat ik niet de enige ben die dit graag op een eenvoudige manier uitgelegd ziet. 😀

Ik houd mij aanbevolen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn hoofdbox? Nee. Maar op dit moment gaat het daar ook nog niet over want mijn inziens werkt dat deel immers prima.

 

Ik kan bijvoorbeeld met VLC, als ik de URL van de betreffende zender daarin plaats perfect remote streamen via VPN. 
Met de GigaBlue app werkt remote TV kijken ook gewoon goed. Maar dat is dan op de Ipad / Iphone. Nu kan ik dat met een Chromecast wel weer naar een TV sturen maar dát is niet wat ik bedoel. Ik wil, zoals OlliBB, met een klein boxje waarmee ik met de FallBack optie nu locaal connect naar mijn Ultimo 4K dat ook waarvandaan in de wereld kunnen doen. Via WIFI of bedraad, dat maakt mij niets uit. Nu kan ik dat mogelijk ook nog wel via een hotspot op mijn Iphone maar ook deze wil ik daarvoor niet inzetten als het niet persé nodig is. 
 

Het gaat puur over het VPN deel in de client

  1. Installeer OpenVPN in de client. Ik ga uit van ‘opkg install openvpn’.
  2. Download de juiste configuratiebestanden. (Welke precies en waarvandaan?)
  3. Plaats de configuratiebestanden (welke) op de daarvoor bestemde plaats. (Waar)
  4. Voer de persoonlijke gegevens (ipadres, loginnaam, wachtwoord en de geheime string) in een van de configuratiebestanden in. client.ovpn?
  5. Hoe start je vervolgens OpenVPN op?

Dus echt in Jip en Janneke taal.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je lokaal werkt, ga je niet via een VPN verbinding, maar gewoon via je router.

 

Als ik me buiten mijn netwerk bevind, dan zet ik een VPN verbinding op naar mijn router. Dus niet rechtstreeks naar de box.

Eens ik op mijn router zit is het net of ik mij in mijn eigen netwerk bevind en kan ik gewoon via dreamdroid (of via het IP adres , bv 192.168.0.100, van de box) verbinding maken met mijn box.

Ik heb enkel op mijn box moeten aanvinken dat een VPN verbinding is toegestaan.

 

mvg

 

 

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet ook geen VPN connectie náár mijn Ultimo 4K maar naar mijn router. Dit moet mogelijk zijn met de remote box. En zodra die verbinding er is, dan bevindt mijn remote box zich binnen mijn locale netwerk en gebruik ik de fallback optie om daadwerkelijk TV te kijken. Alleen bevindt de remote box zich fysiek niet thuis maar v.w.b. het netwerk wel. 

Naar het schijnt lees jij het totaal anders als ik het schrijf. Ik hoop dat OllieBB hierop reageert.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, John van Dreumel zei:

Alleen bevindt de remote box zich fysiek niet thuis maar v.w.b. het netwerk wel. 

Steeds meer providers maken dergelijke VPN verbindingen onmogelijk.

Om te voorkomen dat men maar voor een TV abonnement betaald.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Dat staat hier m.i. los van. Ik connect immers via een VPN applicatie in mijn Apple devices en niet via een VPN provider als bijvoorbeeld NordVPN. Die heb ik overigens ook, maar die wordt voor andere doeleinden gebruikt voor verbindingen vanuit huis i.p.v. náár huis. Dat het met zowel laptop, Ipad, Iphone werkt bewijst dat het functioneert. Ik heb ooit een ‘Jip en Janneke like’ handleiding van iemand gekregen maar de handleiding is verdwenen en het contact ook. En vervolgens las ik dat OlliBB dit exact zo werkend heeft zoals ik wens. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...