Ga naar inhoud


VU+ streaming naar clients


OllieBB

Aanbevolen berichten

Dan is port-forwarding het slechtste wat je kunt doen! Dat is binnen een uur bekend en kun je allerhande 'visite' verwachten. Toegang van buiten doe je best met VPN.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik had vandaag ook een telefoontje van een "servicetechnicus" van Microsoft.

 

Uit welk deel van India bel je?

No sir California.

 

Please open your computer sir?

 

Welke, ik heb er 150 in het netwerk hangen......

 

Ik heb hem aangeraden een eerlijk beroep te kiezen en te stoppen onschuldige mensen geld af te troggelen.

 

IK ben gekke Henkie niet!

 

Maar wanneer je poorten open zet moet je goed weten wat je aan het doen bent.

Ik zag een tijdje geleden ook honderden inlog pogingen op een van onze systemen, die aanvallen zijn niet denkbeeldig.

 

Ter lering en vermaak!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben gelijk, ik zie die pogingen op mijn netwerk ook continue.

De router houdt trouwens wel een hoop tegen.
 

Er staat een poort open naar de box, maar de box is wel beveiligd met een sterk password. Dus het is niet al te makkelijk...

 

Maar jullie hebben gelijk, beter om een VPN verbinding te gebruiken tussen de router en de externe apparaten.

De router support dit wel, en ik heb een VPN provider voor andere doeleinden.  (anders kom je in china niet eens bij Google :) )

 

als het spul werkt gaan we er eens mee aan de slag. 

Nog meer performance drain voor de router(s) die het al zwaar heeft in dit netwerk...

Ik ben trouwens eens flink in de OpenPli WiKi aan het grasduinen. Goede source van informatie en interesant!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

De Vu+ Ultimo als main box "server" en de VU+zero als "client" zijn van het weekend geinstalleerd en werken uitstekend!!
 

Ik heb op de client de fall back tuner naar de server staan. (geen IP adres nodig, die vinden elkaar gewoon)

Om met de client, de opnames op de server te kijken, heb ik op de client een network mount aangemaakt naar de opname locatie vd Server

 

Ik moet zeggen, dat deze methode uitstekend werkt. De user interface op de client is nu exact hetzelfde als op de main box.

Alle 16 tuners  inclusief de kabel tuner van de main box kunnen nu door de client gebruikt worden.

 

Alleen nog steeds jammer dat de CI+ kaart van telenet niet in de box kan.
Daardoor zijn nu alleen de SD kanalen van telenet beschikbaar op de box,.

Ik had nog even hoop dat het encrypted signaal van Telenet door de box in ieder geval na de receiver als encrypted data richting de TV kon, en dat met de CI+ in de TV het signaal decrypted kon worden. Maar blijkbaar niet helaas.... (in theorie zou dat moeten werken had ik zo bedacht..)

 

Nog even wat puntjes op de "i" zetten morgen, zoals HDMI CEC tussen de TV en de box, backups etc etc

 

Aankomende zomer maar eens kijken of ik de LNB's kan optimalizeren voor de vier FBC tuners. 

 

 

En natuurlijk hartelijke dank voor alle tips/hulp etc!!

 

Frans
 

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, OllieBB zei:

Ik had nog even hoop dat het encrypted signaal van Telenet door de box in ieder geval na de receiver als encrypted data richting de TV kon, en dat met de CI+ in de TV het signaal decrypted kon worden. Maar blijkbaar niet helaas...

Men had al eerder geschreven dat CI+ cams alleen bij VTI werken.

Maar fijn dat je tevreden bent.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heren,

 

Ik ben eens bezig gegaan met de VPN verbinding.

ik heb een Asus AC88U router, en heb de Client optie geprobeerd.

De snelheid ging 10x terug van ~200Mb/s naar max 20Mb/s

Even bezig geweest met de support van de VPN service provider, maar ik kwam er al snel achter dat het probleem niet echt bij de VPN server zit.

Het echte probleem is dat er geen encryptie hardware acceleratie in de processor van de router zit.

Dus binnenkort maar eens kijken naar een andere router. de AC88U is al een high performance router, maar blijkbaar is het in die industrie nog geen gemeengoed om VPN encryption accelaration in te bouwen. Het lijkt er op dat de Asus AC86U hardware accelaration heeft, maar dat de S/W die bij de router komt deze optie niet gebruikt. (complex..)

 

Note. Dit is een beetje off topic, maar is wel relevant met het oog op remote streaming

 

Gr Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch de VPN van ASUS gebruiken.

Die kan je instellen in je router.

 

Als ik vanbuiten verbinding wil maken met mijn box start ik de VPN verbinding op.

Daarna sluit ik de verbinding, anders blijft al het verkeer via mijn router lopen.

 

Op je box moet je ook instellen dat internettoegang via VPN toegelaten is.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die test heb ik niet gedaan en gaat mij ook niet lukken denk ik.

 

Mijn upload is maar 4 Mb kan het dus niet echt testen.

Maar volgens ik al gelezen heb op net net zou ASUS toch 100MB moeten halen met de vpn actief in de modem.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

OpenVPN werkt.
 

Ik gebruik de native VPN server in de ASUS router. Exported de OVPN en Cert files naar mijn PC, installed OpenVPN op mijn PC etc.

Dus ik kan nu mijn home netwerk van buiten mijn huis benaderen. 

I heb getest door te printen en naar mijn NAS te gaan, en alles werkt netjes.

 

ECHTER... alle twee de VU boxes lijken een firewall of zo te hebben voor IP adressen buiten het huis netwerk (Error 403)

Ik kan de boxes gewoon pingen door de VPN verbinding en ze reageren gewoon netjes

 

In de VU kan ik geen instelling vinden (volgens mij) die een IP adres van buiten het huisnetwerk tegenhoud.

 

Wat mis ik hier ???

 

Moet er iets achter het IP adres om ze te benaderen? Is er een instelling ergens die ik gemist heb?

 

Bedankt!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe zat het ook alweer met port forwarding?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Op 5-11-2020 om 11:34, Tonskidutch zei:

Remote Channel Stream Converter

ik had in dat ander topic al een heel verhaal geplaatst hoe je dat doet

een app op de TV bestaat er niet, dus neem de goedkoopste enigma2 receiver waar deze plugin op draait (via LAN)


Zeker wel op android tv! Dream Player TV.

 

Anders een mi box of een nvidia shield TV kopen. Kost wat, maar dan heb je wel de ideale streaming box.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...