Ga naar inhoud


LG Oled tv verwijdert kanaalnummers.


AEO

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb sinds enige tijd een LG Oled tv, 55 inch, 4K beeldscherm.

Nu heeft LG een nadeel bij satellietontvangst. Als een bepaalde zender verdwijnt en er iets anders verschijnt, b.v. een datastream, en je zapt eens langs de kanalen en je komt op het kanaal dat er niet meer is, maar een datastream bevat, dan verschijnt er de melding "ongeldige service" in beeld, en dan verdwijnt het kanaal. Dat op zich is niet zo erg, maar het kanaalnummer is dan ook verdwenen. Bijvoorbeeld stond deze zender op 198, dan is dat kanaalnummer zelf ook weg en komt niet meer terug. Als je er weer eens langs zapt ga je van 197 naar 199, en 198 is weg. Na verloop van een aantal zenders die verdwijnen wordt je kanalenlijst natuurlijk een soort van gatenkaas. Weet iemand wat je moet doen om die verdwenen kanaalnummers te herstellen, of moet ik alle transponders verwijderen en weer opnieuw installeren?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik snap je redenering niet, door de verdwenen kanalen te wissen voorkom je toch juist een gatenkaas.

 

Wanneer ik je goed begrijp wil je dus niet werkende kanalen in je lijst in stand houden?

Of dat lekker zapt?

 

Je kan het verhelpen door alles te wissen en opnieuw in te lezen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi CEESV,

 

Bedankt voor je reactie.

LG Oled televisies geven een erg mooi beeld, maar ze springen raar om met de kanalen. Laat ik me nader verklaren.

De tv staat rechtstreeks op de schotelantenne aangesloten omdat hij een ingebouwde satellietontvanger heeft, dus geen losse decoder nodig.

Maar ongewenste zenders verwijderen kan dus niet, maar oké, die kan ik dan naar het eind van de zenderlijst verplaatsen. Maar nu is er een zender die op een bepaalde transponder zit en die heb ik op nummer 176 staan in de zenderlijst, om maar een voorbeeld te geven. Laten we het tv kanaal dat ik op 176 had ingedeeld VERDWIJN TV noemen.

Op een dag zap ik eens langs alle kanalen en zo kom ik ook op VERDWIJN TV terecht, en, je raadt het al, die is er opeens niet meer en heeft zijn naam in de praktijk gebracht.

In plaats van VERDWIJN TV blijkt er nu bijvoorbeeld een data stream te zitten, en dan verschijnt er in beeld de tekst "ongeldige service".

Een seconde later is positie 176 echter definitief verdwenen!

Je zou verwachten dat alle kanalen boven de 176 nu een positie omlaag gaan en dan is er niets aan de hand, maar helaas verdwijnt nummer 176 zelf ook uit de kanalenlijst!

Als dit een aantal keren gebeurt, en helaas is dat best wel vaak, dan heb ik een zenderlijst waar een aantal kanalen ontbreken. Ik kan in dit voorbeeld geen andere zender op kanaal 176 zetten, omdat die er niet meer is, en dat bedoel ik met die gatenkaas, want als ik weer eens aan het zappen ben, dan kom ik langs 174, 175, 177, 178 enzovoort.

Zoals je weet veranderen zenders vaak van frequentie, en soms wordt er dan een data stream op gezet. En voor je het weet is er dan een behoorlijke gatenkaas in de kanaalnummers ontstaan. Nu moet ik dus alles verwijderen om weer een normale zenderlijst te kunnen creëren. Het andere nadeel van LG Oled tv is, dat je bij het bewerken van de kanalen wel zenders kan indelen op de volgorde die je zelf wilt, maar ongewenste zenders kan je niet verwijderen. Je kan wel een transponder verwijderen, maar dan zijn alle zenders van die transponder weg, ook de zenders die je wilde behouden, en ook dan creëer je zo weer een gatenkaas, want alle kanaalnummers waarop die zenders zijn, verdwijnen dan. Dit is best een nadeel, want soms is er een transponder met wel 25 zenders, waarvan ik er bijvoorbeeld alleen 2 wil hebben, maar die overige 23 kan ik niet verwijderen. Als je zenders van Hotbird, en Astra 1, 2 en 3 ontvangt is zo' n zenderlijst al snel erg lang en neemt het verplaatsen en indelen van zenders heel veel tijd in beslag.

aangepast door AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
  • 3 weken later...

Volgens mij is het probleem dat soms  bij een nieuwe fastscan lijst die automatisch geladen wordt er iets fout gaat en er bepaalde zenders missen.

Heb ik al geregeld gezien bij LG TVs. Soms missen nl zenders van een bepaalde transponder maar meestal een aantal Duitse.

Handmatig een nieuwe fastscan doen lost het ( tijdelijk) op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...