Jump to content

BBC first en BBC entertainment


Martin1946
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Ik heb al een hele tijd  storing op beide  zenders van de BBC contact gehad met canal digitaal ligt niet aan hun zeggen alle zenders zijn ok  Engels Frans Duits Nederlands  Luxemburg  allemaal ok .

Alleen deze 2 nieuwe zenders heeft vaak last van blokjes en strepen .

Wij heeft daar ook wel eens last van. En wat kan het zijn

VU+Solo2 en VU duo 4k se

 Martin

 

Link to post
Share on other sites

  • Moderators

Heb je het dan over BBC First en BBC Entertainment?

 

Ok, staat in de titel.

 

Inderdaad, dit zijn storingen die ik ook zie, en met mij vele anderen.

Dit viel samen met nog veel meer storingen op andere zenders.

 

Men heeft maatregelen getroffen waardoor het voor de andere zenders beter geworden is, maar de boven genoemde 2 zenders hebben nog steeds last van forse storingen.

 

De helpdesk leest alleen van een briefje dat het niet aan CD ligt, je kan deze klacht bete via de CD sociale media melden, daar werken mensen die wel toegang hebben tot CD technici

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
17 uren geleden, hanilascoltarore zei:

Zwarte blokjes aan de bovenkant

Dat zie ik sinds een paar dagen bij bepaalde programma's ook met witte streepjes, die als een sub signaal meegezonden worden.

Zal wel weer een duffe BBC praktikant /stagiaire aan het verkeerde knopje hebben gedraaid. En het volgende programma is dan weer helemaal foutloos, rare gasten die Britten.

 

p.s. ontvang via Ziggo kabel

Edited by Tonskidutch
dvb-c

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Die streepjes zijn VITS, vertical interval Timecode signalen.

 

Dat je die ziet betekent dat de weergave bron geen correcte V timing krijgt waardoor je scanlijnen te zien krijgt die buiten het beeldkader horen te vallen.

 

VITS worden gebruikt om programmas frame op het juiste moment in te kunnen starten, voor editing doeleinden en om ondertitels op het juiste moment zichtbaar te maken.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

ah zo heten die dingen, kon het nergens achterhalen...

maar zou dat nu voor sat en ook kabel gelden is er iets aan de bron verdraaid? Zeker als het voor het een programma geld en het andere weer niet!

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Ik denk dat @Drs. IJzerbout   daar het fijne van weet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

@Drs. IJzerbout,

wat denk jij als uitzend specialist over dit probleem?

 

hebben we als ontvangende kijker een probleem met onze apparatuur of is de uitzendende eventueel fout bezig.

 

nogmaals ik zie die VITS bovenaan aan beeld op mijn kabelprovider voor programma x en het volgende programma y vertoond geen VITS of storing

ik reageerde op @hanilascoltarore, die hetzelfde ziet bij die zenders op Satellietprovider.

 

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.