Ga naar inhoud


een Twin 4 feed mono block lnb of toch maar 4-lnb houder, 4 lnb's 1 swich met kabels of 1 lange kabel??


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Hoi leden,

 

ik wil iets vragen kun je een Twin 4 feed monoblock lnb ook gebruiken om 39 - 42 - 46 - 52 graden oost tegelijkertijd te ontvangen?? Helaas 39 - 42 - 46 - 52 graden oost wijkt op de Elevactie graat best wel af! Dus je moet je LNB houder schuin zetten. Ik vraag me ook af of je deze 4 satalieten met de twin 4 feed monoblock lnb tegelijkertijd kunt ontvangen. Ik weet dat het niet voor dit instelling is gemaakt maar ben toch nieuwschierig.

 

Als ik heel eerlijk ben heb ik z'n mono block liever dan z'n lnb houder met 4 lnb's een switch en 4 kabels die je waarschijnlijk zelf moet strippen etc... Het lijkt me nogal een tijdrovend gedoe op dit manier... En ik weet ook niet hoe weerbestendig een switch is...

 

De kosten van een Twin 4 feed monoblock lnb kost gemiddeld 110 euro. Hoeveel zal ik kwijt zijn aan een lnb houder met 4 lnb's + lnb switch met kabels of 1 lange kabel van 10 meter of langer.. Ik denk ongeveer de zelfde of iets meer als dit mono block lnb! 

 

Ik vraag mij echt af wat nou een goede oplossing zal zijn voor mijn probleem! IK wil 39 - 42 - 46 en 52 graden oost tegelijkertijd kunnen ontvangen!

 

Kunnen jullie mij veder helpen??

 

Groetjes Rick.

 

 

 

 

shopping (1).png

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar waarom zal z'n monoblock op een grote schotel (1 meter of groter) niet werken dan?? Z'n monoblock is idiaal je hoeft 2 kabels er aan te sluiten en de andere kant aan de satalietontvanger en even instellen je bent klaar! Of zie ik het nou verkeerd??? Erg jammer dat dit oplossing niet voor ons zal werken...... 

 

Ik had een schotel van 120 cm en daar heb ik 4lnb houder aan de arm bevestigd, 4 normaale IBU single lnb's erin geplaatst. Op het centrale lnb voor 42 graden oost, links lnb voor 39 graden oost, rechts lnb voor 46 graden oost en uiterst rechts lnb voor  52 graden oost.  

 

Afstand lnb hart tot lnb hart:

Afstand tussen lnb 1(centraal) en lnb 2 (links) was 5 cm. Tussen lnb 1 en lnb 3 (rechts) was 6 cm. Tussen lnb 1 en lnb 4 (uiterst rechts) was 14 cm. 

 

De lnb's raakten elkaar net niet!! Maar ik moest de lnb houder vrşj schuin zetten als ik alle 4 de satalieten tegelijkertijd wilde ontvangen! Was leuk en aardig dat het lukte maar ondanks dat ik de lnb houer handvat zo vast mogelijk aandraaide tegen de centrale lnb ging de lnb houder toch na verloop van tijd terug naar zijn horizontale positie waardoor mijn ontvangst op 39 46 en op 52 geraden oost verloren ging!! 

 

Kennis van mijn vrouw die kwam op internet dit monoblock tegen en vroeg aan mij of het zal werken en ik raakte ook geïnteresseerd dus ik dacht ik ga dat aan de experts vragen! Kijk als 39 42 46 en 52 graden oost net als 0,8(west) 7 13 en 19 graden oost  of  net als 13 19 23 28 geraden oost vrijwel op de zelfde elevicatie graden zal zijn was het een stuk makkelijker geweest!!! 

 

 

Maar wat is een goede Switch?? En 1x switch 4x lnb's 1x lnb houder en kabels of 1 lange kabel van 10 meter, wat zal dat dan kosten?? Zal het meer of minder kosten dan een Twin 4feed monoblock lnb??? 

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een monoblock is aangepast voor een bepaalde schotelmaat en bepaalde graden tussen de satellieten.

 

Die dingen kosten samen minder dan een monoblock want na aanschaf van dat monoblock zal je alsnog die dingen moeten aanschaffen als je die 4 sats wilt ontvangen.

 

Maar vreemd dat die houder terugzakt. Plaats eens een foto?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RickBrouwer

 

Kijk, het zit zo me een monoblock:
Het genoemde monoblock is voor een schotel van 70cm breed en daarmee ontvang je de 9-13-19,2 en 23,5 mee. De afstand tussen de satellieten is resp. 4° - 6,2° - 4,3°. Ga je dit block op een schotel van 140cm breed zetten die dus 2x zo groot is, worden de satelliet afstanden gehalveerd, dus 2° - 3,1° - 2,15°.

 

Als diseqc-switch kun je bijv. de Axing nemen. Dat zijn 2 stuk 4/1 diseqc-switches in één behuizing. Deze geeft maar 3dB verlies tegenover bijv. EMP-Centauri S8/2PCN-W2 DiSEqC switch dat ook 2 stuks 4/1 diseqc-switches zijn 6dB verlies.

 

8-2-diseqc-switch.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...