Ga naar inhoud


Certificaat probleem Thunderbird


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn Synology NAS een agenda en die synchroniseer ik op de Thunderbird email client. Nu krijg ik de laatste weken onderstaande foutmelding en wat ik ook doe die blijft terugkomen.

Iemand een idee?

 

afbeelding.png.7189fe13d7d8119d50101e40f375cb4d.png

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan het certificaat wel ophalen. Uitzondering opslaan is daarna uitgeschakeld. De melding blijft daarna iedere 10 minuten terugkomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-12-2020 om 11:44, Psychosammie zei:

Ik heb op mijn Synology NAS een agenda en die synchroniseer ik op de Thunderbird email client. Nu krijg ik de laatste weken onderstaande foutmelding en wat ik ook doe die blijft terugkomen.

Iemand een idee?

 

afbeelding.png.7189fe13d7d8119d50101e40f375cb4d.png

Hier was Eset het probleem, andere virus scanner en geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Windows Defender als anti-virus.

Hij staat al lang steevast in de top 5 beste anti-virussen.

En ik heb nooit van die grappen.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik  heb al 6 jaar of langer thunderbird en eset draaien, ook nooit problemen gehad, tot begin december, maar blijkt dat het met een kleine handeling is op te lossen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen defender aan staan.

@Pluizebol

Heb jij ook een NAS met een Let's encrypt certificaat?

Dat certificaat staat niet op de locatie "Diskstation" maar op de URL van de dynamische DNS die je van Synology krijgt. Dat is in de vorm: https:/xxxxx.synology.me

En dus moet je iedere keer als je een nieuw certificaat krijgt de uitzondering opslaan. Dat gaat al jaren probleemloos tot nu dan.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niets met een virusscanner vandoen. Je agenda wordt via een beveiligde verbinding van je NAS opgehaald, daarbij klopt het certificaat niet. Dit zal hoogstwaarschijnlijk komen doordat de NAS zelf een certificaat genereert. Het enige wat Thunderbird meldt is dat dit certificaat onjuist is en dat klopt dus ook. 

 

De oplossing is dus het certificaat niet ophalen en gelijk op 'Beveiligingsuitzondering bevestigen' klikken ('Deze uitzondering voor altijd opslaan' aangevinkt laten). De vraag zal waarschijnlijk terugkomen na een firmware update en wellicht ook een power on/off van de NAS.

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo ging het voorheen ook. Ieder kwartaal krijg je van Let's Encrypt een nieuw certificaat. Eén keer op opslaan klikken en dan was het weer een kwartaal Ok. Nu dus niet meer. De melding blijft continu terugkomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat CalDav op synology?

ik vond er al eerder iets over maar toen DeltaFM het over de beveiliging had dacht ik aan die ssl

https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/DSM/tutorial/Collaboration/How_to_Sync_Synology_Calendar_with_CalDAV_Clients#t5

 

waar https naar synology moet mogen en ssl uitgeschakeld is

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, is Caldav. Ik zal het eens doorlezen.

Nu ik er over nadenk is het onzin om binnen mijn eigen netwerk met https naar mijn NAS te gaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je SSL uitschakelt, dan komt er geen certificaat meer aan te pas. Voor een intern (persoonlijk) netwerk niet veel aan de hand, maar het verkeer is dan eenvoudig mee te lezen.

 

PS.

Een Let's Encrypt certificaat hoort geen waarschuwing te geven (ook niet bij vernieuwing), dit is een teken dat er iets niet klopt!

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een certificaat staat op domeinnaam, zodra dat klopt krijg je geen melding. Wanneer je de agenda alleen via de eigen netwerk ophaalt is er niet zo veel aan de hand. Wanneer je vanaf extern, dus er staan poorten open in de firewall van het modem naar je NAS, dan wordt het een ander verhaal. Persoonlijk zou ik dan voor een TLS beveiligde verbinding gaan (of via VPN naar je interne netwerk en dus poorten naar de NAS dicht).

  • Like 1

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben uiteraard ook 2 telefoons (Android) waarmee we de agenda delen. Die gaan dus wel via https://xxxx.synology.me naar binnen. Telefoons geven ook nooit een melding over het certificaat. Thunderbird dus wel.

 

Overigens gebruik ik Synology Kalender niet. Dit is al van voor de Synology Kalender. Ik heb op een Share met mijn tablet een Caldav kalender aangemaakt en die wordt door de verschillende devices gedeeld. Het zou nu veel handiger zijn om wel Synology Kalender te gebruiken maar dan wil ik wel alle agenda items kunnen converteren.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...