Ga naar inhoud


Inverto Unicable LNB


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe unicable lnb op mijn schotel gezet de inverto IDLU-32UL40-UNBOO-OPP. doel van deze is dat ik beter met de FBC tuners kan omgaan in de VU-Duo 4K.

Hiervoor had ik een lnb met unicable en legacy aansluiting en maar 2 banden op die plaats. Deze was gebruiker gedefinieerd en had 2 banden.

 

Na het vervangen van de lnb kon ik de nieuwe kiezen in het lijstje van OpenPLI, voorzover ging het goed. Alleen deze heeft 32 banden, en krijg maar beeld op band 2, de andere geven geen beeld of slechts een paar transponders/kanalen. Dus bij band 2 zie ik alles , kies ik voor 1 of voor 3 of een andere zie ik of niets of enkele.

 

Nu heb ik sinds een week dat het beeld compleet weg valt en na een paar seconden er weer is. Afstemmen mislukt staat er dan even. In het begin van het een paar keer per avond op het ogenblik is het bijna elke minuut. De vorige lnb had hier geen last van.

 

Aan de schotel positie en lnb positie is niets veranderd. Bij beeld is het signaal tussen de 75% en 85% Kabel is deze zomer compleet vernieuwd, aansluitingen zijn gecontroleerd.

 

Is dit een gevalletje pech met een defecte lnb (zou niet de eerste keer zijn bij mij) of heb ik andere instellingen nodig? De lnb gaat rechtstreeks in de ontvanger , en is de enige unicable lnb op dit ogenblik.

 

Wie heeft er meer ervaring met deze lnb?  

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


alles ingesteld op unicable inderdaad. Daarna merk en dan het juiste type. Verder de waardes standaard gelaten.

 

Zat ook geen boekje of leaflet bij met instellingen verder in het doosje. Met de specs op de inverto site kwam ik 

er ook niet helemaal uit, als ik hem zelf zou willen instellen met de waarden

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper kan hem vaak als statisch instelken maar dan kun 32 transponders i.p.v. 120 op één ontvanger ontvangen.

 

Ik dacht dat op alle banden juist alles had en dat in de ontvager moet kiezen welke deel hij gaat gebruiken.

 

Elke doorgelusde ontvanger heeft toegang tot alles.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht juist op een buitenlands forum gelezen te hebben dat deze geprogrammeerd is in 8 x 4 blokken, dus een duo ontvanger met 2x fsb met een max van 8 ontvangers.

Je moet dan wel onder input A lnb1, lnb2 etc de freq instellen. 

Kan ook zijn dat de verkoper niks heeft ingesteld en dat je hem zelf moet programmeren. 

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

This Unicable II™ LNB enables installations with up to 32 satellite receivers connected over a single coax cable and using the EN50494/EN50607 protocols providing access to unlimited number of transponders (also known as ‘Dynamic’ mode).

Alternatively, it can be configured to deliver a fixed mapping of transponder frequencies to IF frequencies (also known as ‘Static’ mode), allowing an unlimited number of receivers to be connected and providing them access to up to 32 transponders based on digital channel stacking technology.

 

Deze Unicable II ™ LNB maakt installaties mogelijk met maximaal 32 satellietontvangers die zijn aangesloten via een enkele coaxkabel en met behulp van de EN50494 / EN50607-protocollen die toegang bieden tot een onbeperkt aantal transponders (ook bekend als ‘Dynamische’ modus).

Als alternatief kan het worden geconfigureerd om een vaste mapping van transponderfrequenties naar IF-frequenties te leveren (ook bekend als 'statische' modus), waardoor een onbeperkt aantal ontvangers kan worden aangesloten en ze toegang krijgen tot maximaal 32 transponders op basis van digitale kanaalstapeling technologie.

 

De LNB heeft stroom nodig en heb je al geprobeerd met meer stroom?  Bij mijn Dreambox kan ik vaak kiezen tussen laag en hoog.

aangepast door ceesv
Vertaling toegevoegd, sat4all is een Nederlands talig forum!

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2021 om 14:03, TopMusic zei:

Je moet dan wel onder input A lnb1, lnb2 etc de freq instellen. 

Kan ook zijn dat de verkoper niks heeft ingesteld en dat je hem zelf moet programmeren. 

 

De leverancier programmeerd helemaal niks, die levert hem af fabriek zonder er verder aan te prutsen.

Alleen bij opdracht van jou zal die hem programmeren.

Dus het is geen raadsel, die Unicable wideband staat op de standaard / default af fabriek.

 

Op 27-12-2020 om 14:10, pietpiet50 zei:

Aan de schotel positie en lnb positie is niets veranderd.

Wat is dat voor schotelopstelling?

één positie

meerdere posities

vast <> rotor

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast = inputA en Rotor = InputB

Bij mij werkte de unicable pas correct toen ik onder advanced,  lnb1-inputA = ID1, lnb2-inputA = ID2 lnb etc.

Misschien komt dat door het VTI image en de Vu+duoSE4k.

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...