Ga naar inhoud


Duo2 gaat steeds naar deepstandby na opname gepland door app


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Op 4-1-2021 om 11:10, RaveMaus zei:

das uiteindelijk ook weer waar. 

Ik heb er tijdens de eerste lockdown in maart uren ingestoken om het apparaatje eens terug up to date en goed werkend te krijgen. Had niet veel zin om alles opnieuw te doen, maar die schitterende mogelijkheid uiteraard vergeten.

 

Wellicht heb ik morgen een uurtje vrij. Als er van het VTI forum niks komt volg ik jouw suggestie en zal rapporteren 🙂

Mocht dat niet werken, zet dan de laatste OpenPli er eens op. Soms werkt iets om de een of andere reden bij Pli wel en bij VTI niet en omgekeerd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


@minplus: ik heb tot in maart altijd OpenATV op die box staan gehad. Dat probleem had ik daar nooit. Met openATV was er dan weer wat anders, maar vraag me nu niet meer wat precies.

 

In alle geval heeft men me hier kunnen overtuigen terug VTI te gebruiken en behalve dit issue ben ik er wel terug echt tevreden over.

 

Nog steeds op VTI 14, twee zaken geprobeerd:

via "tasks" gaat de box elke nacht tot 's anderendaags 18u in deepstandby. Dit heeft een week uitgeschakeld geweest, tezamen met de functie SQL databank. Wat die laatste dan ook mogen betekenen. Het is een tip dat ik op het VTI forum kreeg.

In alle geval sindsdien is het issue niet meer opgetreden. Sinds vrijdag staat de task naar deepstandby terug actief. Meestal in de week maak ik gebruik van die app enz.,dus we gaan het komende week gaan merken.

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RaveMaus zei:

tezamen met de functie SQL databank. Wat die laatste dan ook mogen betekenen.

die SQL databank is voor het bijhouden van alle opnames en series

 

maar goed dat ze je die tip hebben kunnen geven, ik was er niet achtergekomen hoe het op te lossen, ondanks dat ik dat probleem nooit heb gehad daar mijn Vu+ altijd standby stond en hier nooit in deepsleep gaat.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week later en een week slimmer leert me dat het niets met de SQL databank te zien heeft.

 

Blijkbaar komt het uit die "tasks". Als ik die task uitschakel om de box in deepsleep te brengen vanaf een bepaald uur, verdwijnt mijn probleem. Heb al twee dingen via Kodi gewist en de box blijft aan. Wekelijks verschillende timer-opnames lopen die gepland geweest zijn via de webIF en geen probleem meer.

 

Nu goed, ik terug op zoek naar die Elektro plugin die ik in mijn eerdere dagen bij VTI gebruikte.

Gevonden, geïnstalleerd, ingesteld, maar de plugin laat de box niet uitschakelen.

In de feed zie ik wel netjes staan dat de plugin blijkbaar aangepast is voor VTI15. Mogelijk dat ie dan niet onder VTI14 werkt?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plugins die door "derden" gemaakt worden zijn niet altijd 100% ondersteund, maar als die in de feed van je image staat is die door de crew van VTI getest en is het standaard skin ervoor aangepast of minstens de skinparts voor download uit de feed mogelijk gemaakt.

Wat je nu met versie 14 wilt als 15 courant is snap ik niet.

of gaat het om Kodi?

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Wat je nu met versie 14 wilt als 15 courant is snap ik niet.

 

 

Ik weet niet meer welke VTI actueel was als ik de Duo2 gekocht heb. Op die versie heb ik de LCD4Linux ingesteld en de overige info kwam op de VFD. Precies zoals ik het wou.

Toen was ik ook van het principe om netjes te updaten als er een nieuwe VTI online kwam. Op zeker moment, daar heb ik hier topics over geschreven, stond de info van mijn VFD skin te laag na een upgrade van VTIx naar VTIy. Dat is nooit meer goed gekomen in dat bewust skin. Verder vond ik niks bruikbaars. Nog een hele hoop andere bugs die begonnen te spelen. Dat is er dan mee gestopt dat ik naar OpenATV overgegaan ben, wat dan weer andere issues had.

 

VTI14, waar ik in lockdown 1 enorm veel tijd gestoken heb om hem precies naar mijn zin te krijgen, werkt op het hier aangekaarte issue na perfect. Als het niet opgelost geraakt, zal ik effectief wel moeten updaten. Hopelijk kan ik de volledige backup van VTI14 terug zetten op 15, want ik heb geen zin om weer een volledige dag te gaan configureren.

 

Ik vind het leuke ontvangers die Vu+jes, maar de tijd dat ik er 50% van mijn vrije tijd instak is nu toch wel echt voorbij. Ik wil er graag mijn tijd insteken om het optimaal naar mijn wensen te krijgen, maar dan hoort het te blijven werken als ik er verder niets aan wijzig.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, RaveMaus zei:

Hopelijk kan ik de volledige backup van VTI14 terug zetten op 15,

dat schrijf je verkeerd, want dan staat er weer VTI14 op na die handeling.

 

je kunt van alle plugins en settings alsmede softcams een backup maken die je in VTI 15 restored

Dus dat is aan te bevelen om te doen. (ook de LCD4linux hoort daarbij)

Maar jij schreef eerder dat je kodi gebruikt, die was als speciale betatestversie in de VTI 14 opgenomen met al zijn afhankelijkheden en linux bestanden maar die kodi zit niet in VTI 15. Ergo dan zul je alles m.b.t. kodi handmatig moeten backuppen en ik neem aan dat je niet weet welke afhankelijkheden dat zijn. Of vergis ik me in zake je eerder gedane beschrijving van de situatie?

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. ivm backups terugzetten: correct wat je zegt, dat bedoelde ik uiteraard ☺️

 

2. Ik gebruik Kodi op andere apparaten elders in huis. Zo heb ik een Kodi lopen op een Raspberry Pi en op een nVidiaShield en tot slot op een Philips Android tv. Dit wordt gebruikt om films vanop mijn NAS af te spelen, maar in grotere mate ook om middels de Vu+ addon streams (live en opnames) van de vu+ elders in huis te kunnen bekijken.

Het ging erover dat als ik via die Kodi's een opname wis op de Vu+ die laatste in deepsleep gaat.

 

In het verleden wel wat experimenten gedaan met Kodi op de Vu+, maar dit werkte nooit naar behoren. Om in de woonkamer de NAS filmpjes af te spelen, is er een AppleTV aangesloten. Werkt met hun eigen software nog steeds het beste, toch wat ik er maar mee doe.

 

Vu+ niet meer in deelsleep te krijgen middels de app Elektro.

Blijft voorlopig maar in "gewone" standby staan. Ik zal tzt de update naar VTI15 dan maar eens doorvoeren. Voorlopig even geen tijd voor.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, even een update...

 

Ik heb vorige dinsdag de box netjes geupdate naar VTI15. Om alles uit te sluiten heb ik vooraf alle tasks gewist en nadien weer ingesteld. Blijft helaas hetzelfde probleem geven.

 

Mijn oren en ogen goed open gehouden zodat de task enkel de dagelijkse repeterende regel omvat om om 1U30 in deepsleep te gaan en om 18u wakker te worden. Tot zover, maar het probleem blijft bestaan.

Ook gek dat die elektro plugin niet meer werkt...

 

Vermits hier geen sprake is van dergelijk probleem zullen jullie wellicht die deepsleep niet gebruiken?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...