Ga naar inhoud


Email instellingen wijzigen


marcow

Aanbevolen berichten

Ik wil het poortnummer wijzigen voor veilig e mailen op mijn windows 10 PC , maar als ik bij de account instellingen van mijn emailadres kijk zie ik deze niet staan 

Wel zie ik de inkomende en uitgaande map staan en dat SSL is ingesteld dmv een vinkje 

Waar kan ik de poortnummers inzien r  

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, marcow zei:

Ik wil het poortnummer wijzigen voor veilig e mailen op mijn windows 10 PC , maar als ik bij de account instellingen van mijn emailadres kijk zie ik deze niet staan 

Wel zie ik de inkomende en uitgaande map staan en dat SSL is ingesteld dmv een vinkje 

Waar kan ik de poortnummers inzien r  

Ik denk dat iedereen heel graag wil weten welk email programma je gebruikt alvorens antwoord op je vraag te geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

eh, ik kan mij vergissen, maar wanneer je het poortnummer wijzigt naar een niet standaard nummer, zal er gegarandeerd geen e-mail meer binnen komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een brief van XS4all gekregen dat zij geconstateerd hebben dat mijn email instellingen onveilig zijn en dat zij mijn accounts 2 februari verwijderen als ik ze niet wijzig.

Dat heb ik op mijn telefoon nu gedaan ik moest de waarde van de poorten aanpassen 143  verandert in 993 en TLS aanvinken bij inkomend en bij uitgaand  poort 25 wijzigen naar 587

en TLS aanvinken . Dit moet ik op al mijn apparaten aanpassen volgens de brief Tablet , Smartphone en PC

 

Maar op mijn PC zie ik bij mijn emailaccount de poortwaardes niet staan 

 

Ik gebruik standaard email van EDGE

Ik heb een foto gemaakt van de instellingen zoals ze nu zijn dus nog niets veranderd 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

P1100088.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de brief van Xs4all werkt email ontvangen en verzenden wel met de oude poortwaarden 143 voor inkomend en 25 voor uitgaand maar je bent dan niet beveiligd tegen hacken

Bij mijn telefoon stonden ze op die waardes en ik kon gewoon emailen

Nu ik de poortwaarden op mijn telefoon gewijzigd heb in 993 en 587 werkt de email ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Ceesv

 

Bedankt  voor je reactie ,

 

Ik heb de emailinstellingen op mijn telefoon gisteren aangepast zoals  in jouw 1e link staan .

Alleen zag ik vandaag  dat hij de waarde bij uitgaande mail weer aangepast had naar 465  ( was gisteren door mij aangepast naar 587 )

 

De brief van XS4all die ik heb gehad verwees inderdaad naar jouw link 2   

 

De poortbeveiliging staat bij mij op drie  ( jouw link 3 )

 

Maar nu wil ik op mijn PC ook deze procedure doorlopen ,maar bij openen email account zie ik de poortnummers niet staan ( zie foto boven in eerder bericht )    

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt  voor  het uitzoeken 

Wat ik niet begrijp , ik heb bij XS4All de poortbeveiliging al jaren op de waarde 3 staan  :

 

 

3

Aanbevolen aan vrijwel alle klanten van XS4ALL. De meest misbruikte poorten zijn hiermee beveiligd, en misbruikers hebben niets aan de computer om spam te versturen of virussen te verspreiden. Normaal www- verkeer, mailverkeer via XS4ALL servers en Bellen via XS4ALL is mogelijk. Zie ook hieronder het voorbeeld over 'normaal' gebruik.

 

Dan zou je toch denken dat het e mailprogramma ook is beveiligd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...