Ga naar inhoud


Kaart verliest abonnement?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet precies hoe het te omschrijven, maar na een week of 2 verliest mijn tv kaartje zijn lease of abonnement. Als ik het kaartje dan even in mijn TV doe en een encrypted kanaal aanzet, dan is het weer even opgelost. Is er een instelling die ik zou moeten veranderen?

 

Ik gebruik een recente QNAP NAS, met TVHeadend in combinatie met OSCAM (newcam). Dat werkt boven verwachting, na een initiele zoektocht naar de juiste instellingen. Alleen nog dit laatste puntje.

 

Weet iemand waar ik moet zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


excuus, zie onderstaand.

 

 

server:

[reader]
label                         = Caiway
description                   = Caiway smartcard
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
caid                          = 0606
boxkey                        = 1122334455667788
rsakey                        = 3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52enz
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,2,0
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 0
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 042A47
ident                       = 0606:000000
 

conf:

[global]
logfile                       = /volume1/@appstore/oscam/var/oscam.log
nice                          = -1
maxlogsize                    = 10240

[cache]

[newcamd]
port                          = 9001@0606:0000
key                           = 1122334enz
keepalive                     = 1

[webif]
httpport                      = 9000
httpuser                      = Admin
httppwd                       = Welkom01
httpshowmeminfo               = 1
httpshowloadinfo              = 1
httpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255,10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255

aangepast door muppets4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart verliest niet het abonnement maar vereist wel updates, als die niet binnenkomen krijg je ook geen sleutels en blijkbaar heeft jou kaart om de 2 weken nieuwe sleutels nodig. 

 

Wat ik mis de of de gebruikersaccount wel AU (autoupdate) rechten heeft. En of de client (tvheadend) die ook daadwerkelijk stuurt (emm's)

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. De client heeft emm aanstaan. Zowel Update card (EMM) als Updates from one mux (EMM) staan aangevinkt bij alle vier de gebruikers.

 

AU weet ik niet waar ik dat kan vinden. In de global config staat:

Get BlockEmm & AU Provid Settings from Server:

en die is niet enabled. Is dat hem?

 

Bij de Users in Oscam kom ik ook een AU tegen. Daar staat 'Caiway' op ingevuld. EDIT: Caiway is juist zie ik op Oscam wiki. Reader heeft dezelfde naam.

 

edit 2: in Readers kom ik ook 2 AU vermeldingen tegen:

AU Disabled niet aangevinkt

Au provid 042A47

 

 

aangepast door muppets4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die AU provid 042A47 mag er uit, dat is een filter en die heb je niet nodig.  

 

Maar zie je ook EMM's komen in de oscam webinterface?  Want de client moet wel emm's sturen?  Anders moet je aan de kant van TV headend zoeken en daar heb ik geen ervaring mee. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Codx zei:

Die AU provid 042A47 mag er uit, dat is een filter en die heb je niet nodig.  

 

Oke, deze heb ik verwijderd. Eens kijken of het helpt. 

 

17 uren geleden, Codx zei:

 

Maar zie je ook EMM's komen in de oscam webinterface?  Want de client moet wel emm's sturen?  Anders moet je aan de kant van TV headend zoeken en daar heb ik geen ervaring mee. 

 

Daar kom ik vermeldingen tegen als: (reader) Caiway [irdeto] user1 emmtype=global, len=28 (hex: 0x1C), cnt=0: written (70 ms)

 

Dank je voor het meedenken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar dat zijn global emm's, dat zijn kaartsoftware updates maar je zoekt "shared"  dat zijn de sleutel updates,   unique's komen wanneer je een pakket wijzigt of activeert of opzegt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kijk is in het overzichtsscherm als je op de knop readers klikt. Daar kun je exact zien hoeveel en wat voor emm's er zijn gekomen.   

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, andere reader gepakt. Ik herinnerde me dat jaren geleden de Smargo ook iets niet deed dat wel nodig was. Nu een smartmouse aangesloten. Heeft ook een draadje en is dus makkelijker bereikbaar in de meterkast 🙂

 

Er gebeurt nu iets bij ECM, niet zoveel anders bij EMM.

Screenshot_20210123-212202.jpg

aangepast door muppets4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar geen shared EMM's. Heb ik ook gehad met mijn 0604 kaart. Uiteindelijke oplossing was een heractivatie via "Mijn Ziggo". De 7FFD ChID's was te lang verlopen. Pas nadat deze geüpdate was kwamen de shared EMM's weer binnen...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Mimisiku zei:

Maar geen shared EMM's. Heb ik ook gehad met mijn 0604 kaart. Uiteindelijke oplossing was een heractivatie via "Mijn Ziggo". De 7FFD ChID's was te lang verlopen. Pas nadat deze geüpdate was kwamen de shared EMM's weer binnen...

 

Dat is inderdaad een bug van oscam dat de shared naar error of skipped gaat maar dan moet hij wel eerst shared emm's zien.  Op dit moment lijkt het er op dat de client deze niet doorgeeft. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...