Ga naar inhoud


Nieuwe Ziggo kaart CI module gebonden?


Ghanssie

Aanbevolen berichten

Kan het zo zijn dat de nieuwe Ziggo kaarten (vorige week geleverd) CI module gebonden zijn en ook niet in een smartreader te gebruiken is?

Als ik namelijk de kaarten ga wisselen dan is en blijft alles gecodeerd.

 

SMARDTV CI+ modules en Nagra smartcards.

aangepast door Ghanssie
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, Nagra Ziggo kaarten zijn getrouwd met de CI+ module. Deze kaarten zijn niet los te gebruiken. Dus in een CI+ gecertificeerde TV (Ziggo/UPC) of in een CI+ gecertificeerde ontvanger.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Ghanssie zei:

Kan het zo zijn dat de nieuwe Ziggo kaarten (vorige week geleverd) CI module gebonden zijn en ook niet in een smartreader te gebruiken is?

Als ik namelijk de kaarten ga wisselen dan is en blijft alles gecodeerd.

 

SMARDTV CI+ modules en Nagra smartcards.

 

Mijn vraag is had je eerder ook een nagra kaart of had je een irdeto kaart? Of ben je misschien verhuisd?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Codx zei:

 

Mijn vraag is had je eerder ook een nagra kaart of had je een irdeto kaart? Of ben je misschien verhuisd?

Verhuisd. Voorheen Irdeto

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Ja, Nagra Ziggo kaarten zijn getrouwd met de CI+ module. Deze kaarten zijn niet los te gebruiken. Dus in een CI+ gecertificeerde TV (Ziggo/UPC) of in een CI+ gecertificeerde ontvanger.

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien snel terugverhuizen :)

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2021 om 13:04, Mimisiku zei:

Ja, Nagra Ziggo kaarten zijn getrouwd met de CI+ module. Deze kaarten zijn niet los te gebruiken. Dus in een CI+ gecertificeerde TV (Ziggo/UPC) of in een CI+ gecertificeerde ontvanger.

Krijg je deze CI+ module ook werkend onder Enigma2? (bijvoorbeel met behulp van CI+helper)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is geen groot probleem. Grootste nadeel is dat je met je luxe ontvanger de mogelijkheden nauwelijks kunt benutten:

 

- 1 kanaal kijken óf opnemen

- door provider opgelegde beperkingen

- geen cardsharing lokaal

 

Je kunt desgewenst wel kijken en gecodeerd opnemen. Maar deze opnames moeten dan wel zo snel mogelijk achteraf gedecodeerd worden..

 

Helaas zijn die CI+ helpers niet universeel en werken alleen op de boxen en images waarvoor ze gemaakt zijn. Wordt dus een zoektocht met bijbehorend proberen.

 

Er zijn ook images waar CI+ support standaard inzit..

 

Let wel: het is géén garantie voor de toekomst. CI+ is nu eenmaal niet bedoeld voor 'Open' boxen.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook ZigHO als backup :) 

Gelukkig ook een Irdeto kaart kunnen ritselen. Zit ook in het oude UPC gebied met Nagra. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Haarlem woont kan ik zelfs even bij je aanwaaien.. Corona negatief getest gisteren (nodig voor werk).... Ik woon in Noord Haarlem-Noord...

7 minuten geleden, Ghanssie zei:

Of het spul uit laten lezen door een of andere Pool 😁 Maar goed het is wel balen. Dan toch maar weer Haarlem verlaten en terug naar Zuid-Holland 😂

Die 'Pool' zit alweer jaren in de lik... CI+ uitlezen is practisch onmogelijk vanwege de grote hitte (desolderen) en beschadiging van de flash chip...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als je in Haarlem woont kan ik zelfs even bij je aanwaaien.. Corona negatief getest gisteren (nodig voor werk).... Ik woon in Noord Haarlem-Noord...

Die 'Pool' zit alweer jaren in de lik... CI+ uitlezen is practisch onmogelijk vanwege de grote hitte (desolderen) en beschadiging van de flash chip...

 

Gezellig mede Mug 😀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg het maar.......

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Als je in Haarlem woont kan ik zelfs even bij je aanwaaien.. Corona negatief getest gisteren (nodig voor werk).... Ik woon in Noord Haarlem-Noord...

Die 'Pool' zit alweer jaren in de lik... CI+ uitlezen is practisch onmogelijk vanwege de grote hitte (desolderen) en beschadiging van de flash chip...

 

 

Zit nou geen dingen te beweren waar je niks vanaf weet!  Die Pool heeft nooit vast gezeten, alleen een aanklacht gehad en een dreiging van een rechtszaak maar die is er nooit gekomen.

 

Overigens zijn er adressen in Nederland waar je terecht kunt. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik! Daarover hebben we al gecommuniceerd.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...