Ga naar inhoud


Zender kwijt...


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Ik heb een Mut@nt HD 51 en sinds een paar dagen ben ik kanaal 250 (Oostenrijkse nieuws zender) kwijt.
Ik krijg de melding 'zender niet gevonden, SID not found in PAT'
Al diverse malen een fastscan gedaan maar 0 resultaat.

Ik heb niets aan de instellingen op de ontvanger gedaan. Alles staat zoals het altijd staat.

Heeft het zin om mijn CD kaart opnieuw te activeren of zijn er andere oplossingen.

Ik heb gezocht op de melding SID not found in PAT, maar heb nergens de oorzaak en een accurate oplossing gevonden terwijl het probleem zich blijkbaar vaker voordoet.
Kan iemand mij de oplossing bieden? Bij voorbaat dank.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 minuten geleden, HG5812 zei:

Hallo.

 

Die zender staat op positie 157 van de Canal Digitaal fastscanlijst.

Transponder gegevens:

Astra 1KR    11273.25    H    5    Astra 1KR    DVB-S2    8PSK    22000 2/3

 

Dat is vreemd. Bij mij dus op positie 250. Wat zijn de mogelijke oplossingen? Hoe wis ik een zenderlijst zonder de overige instellingen om zeep te helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook ontvangers die de nieuwe zendernummers er bij schrijven.
Bij mijn Inverto-ontvanger kan het dus gebeuren dat er 2x hetzelfde nummer staat met verschillende zendergegevens. Soms gebeurt het dat op beide dezelfde nummers verschillende zenders zitten, soms dat op het oude nummer niets meer te zien is. In dat geval moet je de oude gegeven zelf handmatig verwijderen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dward zei:

Dat is vreemd. Bij mij dus op positie 250. Wat zijn de mogelijke oplossingen? Hoe wis ik een zenderlijst zonder de overige instellingen om zeep te helpen?

 

 

Als je een scan doet of een zenderlijst download van bijv. sat4all en deze met dreambox edit of dreamset naar je box stuurt overschrijf je allen de "oude" zenderlijst de rest van jouw instellingen blijven zoals ze zijn.

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ton68 zei:

 

Als je een scan doet of een zenderlijst download van bijv. sat4all en deze met dreambox edit of dreamset naar je box stuurt overschrijf je allen de "oude" zenderlijst de rest van jouw instellingen blijven zoals ze zijn.

OK. Bedankt voor de info.
Een fastscan lost het probleem niet op. Dat heb ik al meerdere keren gedaan. Alles blijft bij het oude.
Misschien moet ik eerst een ander soort scan doen waarbij ik de oude zenderlijst wis?

Waar vind ik deze lijst en kan ik die ook op de Mut@nt installeren met behulp van een usb stick?

aangepast door Dward
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt je o.a. hier op het forum

Zenderlijsten en frequenties

 

Met Dreambox edit of Dreamset zend je de lijst via FTP naar je box. Ik vindt zelf Dreamset prettig. Je kunt daar eenvoudig de lijst aanpassen naar eigen wens. Als je een scan doet heb je de optie om te overschrijven volgens mij.

 

Ik vindt de zenderlijsten van Hans ook altijd goed die vindt je op het PLI forum

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ton68 zei:

Vindt je o.a. hier op het forum

Zenderlijsten en frequenties

 

Met Dreambox edit of Dreamset zend je de lijst via FTP naar je box. Ik vindt zelf Dreamset prettig. Je kunt daar eenvoudig de lijst aanpassen naar eigen wens. Als je een scan doet heb je de optie om te overschrijven volgens mij.

 

Mijn ontvanger hangt niet aan internet. Vandaar de vraag of ik het ook m.b.v. een usb stickie kan uploaden.

En met Dreamset gaat 'm niet worden want dat is volgens mij niet beschikbaar voor Mac.

aangepast door Dward
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet moelijk vanaf een usb-stick:

Gewoon naar etc/enigma2 kopieren met de filebrowser extensie

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...