Ga naar inhoud


triax 80 schotel met een INVERTO QUADBLOCK M7


Bloe

Aanbevolen berichten

hi

ik heb een triax 80 schotel met een INVERTO QUADBLOCK M7 nu zie ik op de foto's op deze post dat er de beugel om deze lnb te bevestigen anders is dan wat ik gekregen heb 

bij de schotel zat een houder voor montage op enkele hoorn bij de lnb zat ook een houder meegeleverd maar die kan ik niet aan de schotel bevestigen waar zou de de correcte houder kunnen kopen?

dank

41MrS2mogXL._AC_SY355_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
18 minuten geleden, Bloe zei:

waar zou de de correcte houder kunnen kopen?

Het noemen van winkel namen of adressen is niet toegestaan op sat4all.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bloe

 

Welkom op dit forum

 

Ik denk dat jij precies de goede houder hebt, zie de foto's.

Je moet de houder die nu op de Triax 80 zit er af halen en de nieuwe in de arm steken. Hiervoor moet je de twee kunststof nokjes even indrukken.

In Oostkamp (onder Brugge) moet de quad-lnb 10 graden schuin staan, de kop van de 9 oost het laagst (zoals op de onderste foto te zien is), zie bijgevoegde hoek

 

 

Inverto quad-feed-lnb.jpg

Inverto Quad feed lnb.JPG

Inverto quad-feed monoblock.JPG

hoek van 10 graden.PNG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Dank voor uw antwoord, 

Nu is het niet 100% de juiste houder maar zou normaal wel moeten werken zit de houden tegen de kant van de lnb of zit deze gewoon in het midden?

Nu had ik een qviart lunix3 4k ontvanger voorzien maar deze zit vast in een boot loop en moet dus terug naar de winkel ik had hier nig een ddream x5-s liggen met disec 1.0 & 1.2 maar kan enkel kiezen tussen disec a,b,c,d 1.2 & tone burst de a,b,c,d etc zijn mij onbekend

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bloe zei:

Hi,

Dank voor uw antwoord, 

Nu is het niet 100% de juiste houder maar zou normaal wel moeten werken zit de houden tegen de kant van de lnb of zit deze gewoon in het midden?

 

Plaats dan eens een foto hoe de houder er wel uit ziet want als die anders is, kan dat invloed hebben op de schuinstand van de quad-lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, edbe zei:

hoe zijn de signaal opbrengst van deze LNB ?

Hi,

Die zijn 0 waarschijnlijk omdat da ddream x5-s geen disec 1.0 wil bieden staat nogtans op de verpakking dat deze dit ondersteunt nu zal ik moeten wachten tot de werkende qviart lunix3 toekomt

 

 

 

A = 9,0E*

B = 13,0E

C = 19,2E

D = 23,5E

*) Polariteit (Ca, Cb) & band selectie (Cc) signalen voor de standaard feed (9˚E)

 

Ca 11-14V

Cb 16-19V

Cc 22KHz+/-4KHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Plaats dan eens een foto hoe de houder er wel uit ziet want als die anders is, kan dat invloed hebben op de schuinstand van de quad-lnb.

Hi,

Ik het deze met een gradenboog op 10° gezet met 9° het laagst 

Het rode stipje is 23.5° wat de hoogte op de schotel weergeeft

 

 

IMG_20210213_135812.jpg

IMG_20210213_153426.jpg

IMG_20210213_153438.jpg

Is een voorlopige opstelling om eerst alles goed te zetten alvorens deze op het dak komt (foto's zijn getrokken voor ik de schotel clear vieuw gaf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lnb's kijken veel te hoog tegen de schotel. Dan wordt de afstand groter en kloppen de onderliggende afstanden van de lnb's niet meer.
Zit er misschien ruimte tussen de lnb-houder en het aluminium kokerprofiel en is deze door het gewicht achterover gezakt?
Als dat zo is, kijk dan eens even of je vullingen kunt plaatsen tussen de houder en het kokerprofiel zodat de lnb-houder wat meer rechtop komt te staan.
Om de schuinstand van de lnb-houder goed in te kunnen stellen (de hoek van 10 graden), moet eerst de elevatie van de schotel zo ingesteld worden dat de kijklijn van de lnb naar de schotel horizontaal loopt. Daarna weer terug zetten zodat je de satelliet ontvangt.

 

quad feed lnb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Sprietje zei:

De lnb's kijken veel te hoog tegen de schotel. Dan wordt de afstand groter en kloppen de onderliggende afstanden van de lnb's niet meer.
Zit er misschien ruimte tussen de lnb-houder en het aluminium kokerprofiel en is deze door het gewicht achterover gezakt?
Als dat zo is, kijk dan eens even of je vullingen kunt plaatsen tussen de houder en het kokerprofiel zodat de lnb-houder wat meer rechtop komt te staan.
Om de schuinstand van de lnb-houder goed in te kunnen stellen (de hoek van 10 graden), moet eerst de elevatie van de schotel zo ingesteld  dat de kijklijn van de lnb naar de schotel horizontaal loopt. Daarna weer terug zetten zodat je de satelliet ontvangt.

 

quad feed lnb.jpg

Nee ziet er fixed position uit 

Je bedoelt dat het rode stipje lager op de schotel moet komen?

aangepast door Bloe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat rode stipje krijgt door een laserpen in de lnb-klem te zetten, dan kijken de lnb's veel te hoog tegen de schotel. Dat moet officieel liggen op 40% van de schotelhoogte maar werkt ook nog tot 50% van de schotelhoogte.
Meet dit dan wel in de lnb-houder van de 13e of 19,2e.

 

Hou de goede diseqc-positie aan bij deze lnb.
- 9e      = diseqc-positie A
- 13e    = diseqc-positie B
- 19,2e = diseqc-positie C
- 23,5e = diseqc-positie D
dit alles bij diseqc instelling 1.0

Als je de 9e gebruikt, de schotel uitrichten op een zwakke transponder van de Hotbird 13e.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Als je dat rode stipje krijgt door een laserpen in de lnb-klem te zetten, dan kijken de lnb's veel te hoog tegen de schotel. Dat moet officieel liggen op 40% van de schotelhoogte maar werkt ook nog tot 50% van de schotelhoogte.
Meet dit dan wel in de lnb-houder van de 13e of 19,2e.

 

Hou de goede diseqc-positie aan bij deze lnb.
- 9e      = diseqc-positie A
- 13e    = diseqc-positie B
- 19,2e = diseqc-positie C
- 23,5e =

 

Ze zeiden om deze uit te lijnen op asta1  19,2

Het rode stipje was van de kop die 23,5 is

meer zakken kan ik deze niet laten doen na beetje draaien en keren heb ik een signal q van 23% gad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je dan zowel de 9 oost als de 23,5 oost? Als je een abonnement op Joyne hebt, gebruik je de Astra 23,5 niet.

 

De Astra 19,2 is erg sterk. De kans is groot dat je de schotel dan niet optimaal uitricht. De Hotbird is zwakker en dan kun je de schotel nauwkeuriger uitrichten. Dan komen de overige satellieten ook nauwkeuriger te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Gebruik je dan zowel de 9 oost als de 23,5 oost? Als je een abonnement op Joyne hebt, gebruik je de Astra 23,5 niet.

 

De Astra 19,2 is erg sterk. De kans is groot dat je de schotel dan niet optimaal uitricht. De Hotbird is zwakker en dan kun je de schotel nauwkeuriger uitrichten. Dan komen de overige satellieten ook nauwkeuriger te staan.

Is voor de 19,2 & 23,5 te kijken de rest is bijzaak maar mooi meegenomen om is te kunnen zappen

Zojuist, Bloe zei:

Is voor de 19,2 & 23,5 te kijken de rest is bijzaak maar mooi meegenomen om is te kunnen zappen

Dus da ik morgen eens proberen om uit te lijnen naar hotbird nu had ik op astra een signal q van maar 23%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...