Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met een 8K TV van Samsung?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zijn er leden die toevallig al een 8K TV hebben, al dan niet van Samsung?

Is het beeld veel beter dan dat van een 4K, alhoewel er nog niet echt 4K kanalen te bekijken zijn, misschien enkele via IPTV, maar nog niet via mijn gewone aanbieder.

Hoe valt de afstandsbediening mee, beter dan bij de 4K TV's? met een knop voor channels, volume, menu, standbye en ronde knop, play, pause en microfoon, staat er misschien een REC knop op bij de 8K TV's en is opnemen op HDD misschien mogelijk met 8K TV's?

Bij mijn afstandsbediening, het is een zilvere, zijn de letters "CH" en "VOL" bijna niet meer te lezen, de play-, pause- en de terugkeer toets zijn bijna ook niet meer te zien.

Ik had me wel een iets andere afstandsbediening voorgesteld.

Er zullen waarschijnlijk ook terug 4 hdmi aansluiting aanwezig zijn, misschien terug weer veel beter beveiligd dan bij de 4K TV's en 1 of 2 satellietaansluitingen, alhoewel ik daar geen gebruik van maak.

Zelf heb ik nog een 4K TV van Samsung, ik koos voor Samsung omdat het goed samenwerkte met de decoder van mijn provider Proximus tv, de afstandsbediening van de Smart TV, moest dan niet meer geprogrammeerd worden om de decoder te bedienen.

Alvast bedankt voor jullie bevindingen.

Timm1983

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn voor die toestellen natuurlijk meer toepassingen dan enkel TV ontvangst.

 

Je kunt op zo'n 8K TV grandioos geile foto's tonen van een relevant goede Digitale Camera, alsook content uit het internet zoals van Youtube of Vimeo. M'n neefje heeft zo'n ding staan van LG en toonde vol trots natuurlijk de 8K beeldkwaliteit aan mij.

Ook Gamers zijn helemaal weg van 8K games op dergelijke beeldschermen.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, meestal als ik iets kijk van Vlaamse series via youtube of de vlaamse zenders, is het met links en rechts een zwarte balk soms,  willen ze ons nu terug jagen naar een 4:3 TV?

Vroeger hadden we op een 4:3 TV, bovenaan en onderaan een zwarte balk voor breedbeelduitzendingen en nu de laatste tijd zie ik op tv soms uitzendingen met links en rechts een zwarte balk, dit zouden ze toch moeten kunnen achterwege laten of doen ze ons nu echt terug zin krijgen in een 4:3 TV?

Wat voor nut heeft dan onze breedbeeld HD Smart TV's, met hun uitzendingen in 4:3 op een 16:9 TV. Misschien ze voor de liefhebber Smart TV's moeten maken met een 4:3 scherm, dan heb ik toch geen last meer van die balken links en rechts, of schakel ik eventueel gewoon over op een 4:3 TV. Ik heb er boven nog een staan van JVC.

Zijn de zwarte balken links en rechts nog te zien op 8K TV's bij echte 4:3 uitzendingen op sommige zenders of is dit uit te schakelen?

Bestaan er misschien nog andere formaten van TV's? Misschien 14:9 of zo?

Vroeger kon je iets opnemen (DVD of videorecorder) en het bewaren zo lang je wou, nu wordt je soms verplicht om op te nemen via de decoder van je provider en dan blijft de opname maar 60 dagen geldig, en dat is dan opnemen niet met harde schijf in de decoder maar op hun server maar met beperkingen van 60 dagen.

Hopelijk wordt dit eens onbeperkt opnemen in de toekomst, tenslotte betaal je toch je tv abonnement en/of extra zenders en worden je er automatisch beperkingen opgelegd vanwege de HDMI die jaren terug gelanceerd werd.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat ook zo via de gecertificeerde decoders van TV Vlaanderen dat opname's maar 60 dagen geldig zijn? Eigenlijk vind ik dat best wel frauduleuze en maffiapraktijken, iemand zijn opname's beperken tot maximum 60 dagen, mooie vooruitgang allemaal, voor mij zal het verder ook niet meer hoeven allemaal, mijn oude dvd recorder ik kocht in 2006 staat nu al 2 jaar mijn kleerkast opgeborgen, wegens geen scartaansluiting op de moderne smart tv's. Hopelijk komt er hier eens na de corona wat verandering in, want veel zin heb ik momenteel niet echt in tv.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 19:38, Timm1983 zei:

Zijn de zwarte balken links en rechts nog te zien op 8K TV's bij echte 4:3 uitzendingen op sommige zenders of is dit uit te schakelen?

 

Het zal kiezen zijn.

Of kleine dikke mensen bij beeldvullende weergave,

of het originele beeld in 4/3 met zwarte balken aan de zijkanten.

 

De meeste tv's kan je beeldvullend instellen, dan wordt het beeld gewoon uitgerokken en verlies je boven en onder een stukje.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo allemaal,

Weet iemand of het met een smart tv 4K van Samsung mogelijk zou zijn om mijn dvd recorder van Pioneer te laten spelen enkel met behulp van een coax kabel, coax out en coax in, via een eventueel analoog videokanaal, zoals dat vroeger ging?

Op mijn smart tv van Samsung heb ik nu opgemerkt dat daar ook een ex link ingang is. Zou het kunnen dat het enkel werkt met een rca kabel, ik ga morgen eens kijken of ik er nog een liggen heb. Ik dacht er een te hebben maar de gele tulpstekker ontbreekt, daarmee zal het vast en zeker niet gaan om het beeld van mijn dvd recorder te zien, het is enkel een audio kabel dan, want het is de ingang met enkel een witte en rode tulpstekker. Dus als ik op die manier mijn dvd recorder dan zou kunnen verbinden met mijn Smart TV ipv met een omvormer van scart naar hdmi zou het ook al mooi zijn.

Timm1983

 

59942658895f5377352d1ab243ed0a5c_1484628325_1000_455.jpg

15456.jpg

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Tv een analoge video ingang heeft met cinch stekker (meestal de gele kleur) dan zou het moeten lukken.

Je DVD moet dan ook dergelijke aansluitingen hebben.

Of je moet de scart uitgang van je DVD gebruiken en een overgang gebruiken naar cinch.

 

Als je recorder nog een RF uitgang heeft, dus en antenne aansluiting die je kan doorlussen naar je TV, dan kan je ook via via de antenne aansluiting kijken.

Meestal was dit via kanaal 37.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer eens mijn dvd recorder te verbinden met mijn smart TV van Samsung enkel met deze RF kabel, ik heb enkel een tulpstekker gevonden met 3 rode, witte en gele aansluitingen dus daar ben ik niets mee, momenteel zie ik nog geen beeld van mijn dvd recorder, maar wat is dan het analoge videokanaal?

Ik ga als volgt te werk, bij instellingen, zenders, expert instellingen, handmatig afstemmen en kanalen analoog afstemmen.

Daar kies ik dan voor nieuw.

Bij programma kan ik kiezen van 0 tot 99

kleursysteem zal wellicht auto zijn of pal?

Geluidssysteem is dat dan BG of DK of I of L?

Kanaal kan ik kiezen tussen S  tussen 01 of 41 of C tussen 01 en 80

of zoeken via KHz maar die vind momenteel niets, kan iemand mij verder helpen, alvast bedankt?

Timm1983

59942658895f5377352d1ab243ed0a5c_1484628325_1000_455.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...