Ga naar inhoud


VUDUO2 start niet meer op


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag blijft mijn VUDUO 2 hangen en heb ik alleen nog tekst in mijn display double experts ....  of zoiets. Hare schijf draait en de foto van de dame staat in beeld. Wat ik ook doe ik kom niet uit deze modes. Moet ik de sw opnieuw installeren, had versie 14 en wordt dan versie 15 ?  

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Duo2 staat niet bekend om voedingsproblemen. Wellicht een verse flash...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon wel durven... ;)

maar stroom onderbreken middels stekker of schakelaar kan ook nog meer corrumperen als het schrijven afgebroken wordt, m.a.w. datafiles worden niet opgeslagen en herstarten kan lastiger worden.

eenmaal daar aangekomen, => flashen.

 

Indien dat niet wil vorderen, dan de HDD kabel los en nog eens puur flashen.

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de duo2 geflashed met vti 15.. en heb de ontvanger weer werkend. Niet alle settings staan zoals ik wil maar ik zal asap een back-up maken maar of dat lukt naar mijn Mac moet ik uitzoeken. Wat ik niet voor elkaar krijg is de instelling van de ab voor de zender lijst want dat is nu anders en ik krijg geen epg lijst per zender alleen multi epg.

Mijn instellingen voor de multiswitch voor 14 satellieten moet ik ook weer uitzoeken.

De ontvanger was afgelopen al erg traag geworden en bij mijn auto start om 7h is hij blijven hangen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, alfred de witt zei:

Ik heb inmiddels de duo2 geflashed met vti 15.. en heb de ontvanger weer werkend. Niet alle settings staan zoals ik wil maar ik zal asap een back-up maken maar of dat lukt naar mijn Mac moet ik uitzoeken.

 

je had zoals ik al eerder schreef voor het flashen van VTI 15.x een backup van je settings moeten maken via blauw-VTI software gereedschap-backupsuite.

Werkt op de DUO2 prima als je een USB stick gebruikt + de juiste backup locatie hebt aangegeven, maar ook op HDD werkt het.

 

2 uren geleden, alfred de witt zei:

Mijn instellingen voor de multiswitch voor 14 satellieten moet ik ook weer uitzoeken.

zo'n zaken (tuner configuratie) schrijf je op / maar ook in de etc/enigma2/settings staan al die gegevens VOOR dat je het uitwist door te flashen

(dus backuppen als alles perfect loopt en niet als alles in de soep gelopen is)

Via DCC_E2 die niet op apple werkt had je het kunnen doen, maar ook gewoon door naar de Vu+ te FTP'en

 

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die krijg je er niet meer uit als de box niet meer start... Geen idee of telnet/ftp nog werkte, maar misschien heeft de TS daar geen ervaring mee...

Goede les.. Als de box weer 100% opgetuigd is METEEN een backup maken..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-2-2021 om 16:17, alfred de witt zei:

Hare schijf draait en de foto van de dame staat in beeld.

zal wel harde schijf zijn

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Die krijg je er niet meer uit als de box niet meer start...

maar dan is zoals ik suggereerde de receiver via ftp en telnet meestal aanspreekbaar, dat bedoelde ik

en daarom is van de settings een backup maken wel verstandig

 

alfred de witt heeft dat niet teruggemeld of hij een poging daartoe ondernomen heeft dus het is koffiedik kijken!

Voor wat betreft de Apple, daar mee kun je ook zonder DCC_E2 te gebruiken aan de Vu+ DUO2 komen er zijn ftp clients genoeg voor te vinden

ik heb zeker twee jaar lang met een iMac niet anders gedaan in het thuis netwerk op m'n Vu+.

aangepast door Tonskidutch
reactie op Mimisiku's opmerking

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het VTi bootlogo verschijnt en daar hangt is er geen Enigma2 geladen.. De kans dat FTP dan al werkt is nihil, hooguit telnet wat gestart is.. Daar moet je dan wel basale kennis voor hebben... Vandaar ook mijn opmerking dat de TS wellicht (aanname) die kennis niet bezit..... Dus opnieuw flashen.... De DiseqC 1.1 instellen om zijn 16 posities te gebruiken is geen rocket science.. Ook op dit forum te vinden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de late reactie maar ik had geen ftp connectie meer met de ontvanger dus moest helemaal opnieuw beginnen maar ik heb een schriftje waar de belangrijkste zaken instaan. Inmiddels is bijna alles weer het oude, dit weekend mijn multiswitch instellen en nog de kanalen lijsten updaten maar dat verloopt erg moeizaam met dreambox edit. En ik zal een back up van de settings gaan maken op een usb stick.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval voortgang dus. Prima.

mbt de settings naar de Vu+ ftp'jen moet je enkel weten dat alle bestanden behalve satellite.xml naar /etc/enigma2 moeten

en die satellite.xml zelf naar etc/tuxbox

 

maar ook met het webinterface kun je settings importeren.

 

 

Screenshot_16.jpg

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...