Ga naar inhoud


Onbekend apparaat in eigen Netwerk


Checkin

Aanbevolen berichten

Ik probeer via "fing" en via "advanced Ip scanner" te achter halen welk apparaat nu een bepaald ip adres heeft gekregen. 

 

Er staat jammer genoeg totaal geen info welke fabrikant het is.

 

Wel zijn de Mac adressen bekend

 

 Is er nog op een andere manier achter te komen welk apparaat het zou kunnen zijn, zonder alles af te gaan koppelen/ uitschakelen.

 

ThxKnipsel.JPG.ce892bea2bac6cc67e2d0fd1d326dac3.JPG

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Log eens in op je router en kijk of die wat meer info geeft.

Probeer eens Fing of NetX op je telefoon.

Ik heb eigenlijk nooit alleen maar een IP adres.

 

Edit

De icoontjes zijn grijs. Dat betekent dat hij ooit een apparaat op dat IP adres heeft gezien maar dat die apparaten er nu niet zijn. Doordat je DHCP gebruikt kan dat best een van de andere devices geweest zijn.

 

NB: Een NAS geef je het beste een vast IP adres.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psyhosammie

 

Thx voor je reactie.

 

Ingelogd op mijn Draytek router, daar kom ik ook nog niet iets tegen dat ik kan achter halen welk apparaat het zou kunnen zijn.

Ik heb  met Fing getracht, echter daar zie ik ook geen extra info .

 

NetX,  is dat voor een Iphone ?

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Psychosammie zei:

Log eens in op je router en kijk of die wat meer info geeft.

Probeer eens Fing of NetX op je telefoon.

Ik heb eigenlijk nooit alleen maar een IP adres.

 

Edit

De icoontjes zijn grijs. Dat betekent dat hij ooit een apparaat op dat IP adres heeft gezien maar dat die apparaten er nu niet zijn. Doordat je DHCP gebruikt kan dat best een van de andere devices geweest zijn.

 

NB: Een NAS geef je het beste een vast IP adres.

 

Het "probleem" is ontstaan omdat mijn Draytek router is overleden en er moest natuurlijk snel een nieuwe komen.

Na het plaatsen van de nieuwe Draytek router, en het opnieuw indelen van de netwerk apparaten, liep ik tegen deze 2 vreemde ip adressen aan.

Mede omdat ik gebruik maak van een range vaste Ip adressen en vanaf  192.168.1.50 via DHCP worden uitgedeeld.

 

Uiteindelijk bleek het mijn eigen Iphone te zijn, wel vreemd dat deze niet als zodanig herkend werd.

 

Toch vreemd als je gebruikt maakt van "FING" of  "Advanced Ip Scanner" dat niet alle apparaten (fabrikant) worden herkend en alleen een ip adres en een Mac adres weergeven en geen fabrikant.

Welk programma werkt dan beter ?

 

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GOOGLE eens op die mac adressen.Dan vind je meestal de constructeur van het apparaat terug.Heb je al een idee wat het zou kunnen zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik het zelf al eens meegemaakt, dat de MAC adressen niet overeenkwamen met die van mijn thuis netwerk apparaten.

die ik alle opgeschreven heb qua MAC adres, dat is wel zo verstandig

Maar je vergeet wel eens, dat je ooit jouw gasten toegang gegeven hebt voor hun mobieltje en dan staat dat grijs IP adres in de router.

Als je de juiste SID beveiliging toepast, is er niets aan de hand en moet je de IPflushen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor de reactie's

 

Toch vreemd als je gebruikt maakt van "FING" of  "Advanced Ip Scanner" dat niet alle apparaten (fabrikant) worden herkend en alleen een ip adres en een Mac adres weergeven en geen fabrikant.

 

Welk programma werkt dan beter ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...