Ga naar inhoud


gezocht : multistream satellietontvanger


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten


Hou je nog €30 over :)

Koop een HD60 of Maxytech Multibot etc 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octagon sf8008 past perfect binnen je budjet ( 109 euro ).

Deze staat bij mij in de living , de multistreamkanalen van Frankrijk en Italië werken perfect op de 5,0°W.

Eveneens prima blindscanwerking , multiboot met diverse images , loop throug , enz....

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Octagon sf8008 past perfect binnen je budjet ( 109 euro ).

Deze staat bij mij in de living , de multistreamkanalen van Frankrijk en Italië werken perfect op de 5,0°W.

Eveneens prima blindscanwerking , multiboot met diverse images , loop throug , enz....

 

 

Opgezocht op internet maar zit geen loop op helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrithoogeveen zei:

Opgezocht op internet maar zit geen loop op helaas

 

2 uren geleden, Crazy Sat zei:

Octagon sf8008 past perfect binnen je budjet ( 109 euro ).

Deze staat bij mij in de living , de multistreamkanalen van Frankrijk en Italië werken perfect op de 5,0°W.

Eveneens prima blindscanwerking , multiboot met diverse images , loop throug , enz....

 

 

ik heb de Octagon sf8008 besteld, helaas zit er geen loop op, daar moet ik dus nog iets voor verzinnen, iemand suggesties? werk hier met een draaibare schotel met daaraan 2 ontvangers die aangesloten zijn via de loop, de kabel van de schotel komt binnen in de slaapkamer en gaat vandaaruit door de ontvanger naar de ontvanger in de woonkamer, omdat de Octagon sf8008 nu in de slaapkamer komt te staan kan ik niet meer doorlussen naar mijn ontvanger in de woonkamer. Of ik moet de kabel van de schotel eerst in de ontvanger in de woonkamer binnen laten komen om hem vandaaruit door te lussen naar de Octagon sf8008 in de slaapkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Octagon sf8008

Uwen twin met 2x DVB-2x ??

Je kan bv een Quad LNB op uwe draaibare schotel zetten + 2 , 3 of 4 coaxkabels ,

en een Powermid XL gebruiken ivm de afstandsbediening ,

of zelfs een goedkope draadloze 2,4GHz video ,

dan zie je ook het beeld van de ontvanger waar de motor is op aangesloten 😉

Misschien een rare oplossing , maar het macheert wel !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop-through ga je niet meer vinden voor sat. Bij kabeltuner komt het nog wel regelmatig voor...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, cookie monster zei:

Uwen twin met 2x DVB-2x ??

Je kan bv een Quad LNB op uwe draaibare schotel zetten + 2 , 3 of 4 coaxkabels ,

en een Powermid XL gebruiken ivm de afstandsbediening ,

of zelfs een goedkope draadloze 2,4GHz video ,

dan zie je ook het beeld van de ontvanger waar de motor is op aangesloten 😉

Misschien een rare oplossing , maar het macheert wel !!

 

Of een splitter met schakelaar kopen om die vervolgens in de slaapkamer te plaatsen en als ik dan in de woonkamer wil kijken simpelweg de knop omzetten. Bestaat er zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

Bestaat er zoiets?

Simpele manier:

Dan moet je de ene ontvanger effectief ontvanger uitzetten ,

stekker uit of knop op 0 , en splitten vanuit de coax vanaf de diseqcmotor !!

Het probleem is dat de motor geen 2 ontvangers tegelijk kan doen ,

want als er per ongeluk iemand op de andere ontvanger kijkt , alles noppes !!

mmmm , Geen aanrader om zoiets te proberen !!

 

De oplossing die ik geef , geen signaal verlies , en simpel , niet TE technisch 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Quote

ik heb de Octagon sf8008 besteld, helaas zit er geen loop op, daar moet ik dus nog iets voor verzinnen, iemand suggesties? werk hier met een draaibare schotel met daaraan 2 ontvangers die aangesloten zijn via de loop, de kabel van de schotel komt binnen in de slaapkamer en gaat vandaaruit door de ontvanger naar de ontvanger in de woonkamer, omdat de Octagon sf8008 nu in de slaapkamer komt te staan kan ik niet meer doorlussen naar mijn ontvanger in de woonkamer. Of ik moet de kabel van de schotel eerst in de ontvanger in de woonkamer binnen laten komen om hem vandaaruit door te lussen naar de Octagon sf8008 in de slaapkamer.

 

 

Ik werk reeds jaren met een Priority Switch. Kabel van draaibare opstelling komt binnen in de kelder , vandaar vertrekt er een kabel naar mijn hobbyruimte waar ik meestal overdag vertoef om te feedhunten (master) , en een kabel vertrekt naar de living voor 's avonds (slave). Als de ontvanger in de hobbyruimte is afgesloten draai ik prima in de living.

Als de schotel op bvb. 23,5E staat in de hobbyruimte kan ik ook kijken op deze satelliet in de living.

 

SAT priority switch - voorrangschakelaar, verdeelt/schakelt 1 LNB naar 2 satellietontvangers


1. Installeer de voorrangschakelaar tussen de satelliet-LNB en 2 satellietontvangers in de volgende volgorde.
2. Sluit de master satellietontvanger (1) aan op de aansluiting "OUT MASTER". Deze bepaalt de programmaomschakeling en daarmee de schakeling van de LNB.
3. Sluit de slave satellietontvanger (2) aan op de aansluiting "OUT SLAVE". De hier aangesloten ontvanger bepaalt de programmaomschakeling/LNB-schakeling alleen, als de master satellietontvanger uitgeschakeld of stand-by is, dus als er geen spanning op "OUT MASTER" aanwezig is.

image.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Crazy Sat zei:

 

 

Ik werk reeds jaren met een Priority Switch. Kabel van draaibare opstelling komt binnen in de kelder , vandaar vertrekt er een kabel naar mijn hobbyruimte waar ik meestal overdag vertoef om te feedhunten (master) , en een kabel vertrekt naar de living voor 's avonds (slave). Als de ontvanger in de hobbyruimte is afgesloten draai ik prima in de living.

Als de schotel op bvb. 23,5E staat in de hobbyruimte kan ik ook kijken op deze satelliet in de living.

 

SAT priority switch - voorrangschakelaar, verdeelt/schakelt 1 LNB naar 2 satellietontvangers


1. Installeer de voorrangschakelaar tussen de satelliet-LNB en 2 satellietontvangers in de volgende volgorde.
2. Sluit de master satellietontvanger (1) aan op de aansluiting "OUT MASTER". Deze bepaalt de programmaomschakeling en daarmee de schakeling van de LNB.
3. Sluit de slave satellietontvanger (2) aan op de aansluiting "OUT SLAVE". De hier aangesloten ontvanger bepaalt de programmaomschakeling/LNB-schakeling alleen, als de master satellietontvanger uitgeschakeld of stand-by is, dus als er geen spanning op "OUT MASTER" aanwezig is.

image.jpg

Waar kan ik deze bestellen? Kun je mij een pb doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Done...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2021 om 12:00, Crazy Sat zei:

Octagon sf8008 past perfect binnen je budjet ( 109 euro ).

Deze staat bij mij in de living , de multistreamkanalen van Frankrijk en Italië werken perfect op de 5,0°W.

Eveneens prima blindscanwerking , multiboot met diverse images , loop throug , enz....

 

 

Miskoop van het jaar. Dove ontvanger.  zenders zijn niet op volgorde te zetten. Moter draait ineens niet meer . Na opnieuw opstarten wel.  dit ding is waardeloos. ontvangt de zenders die ik op mijn rebox 4000 wel ontvang niet. ook niet na handmatig de transponder in te voeren.  vrij ingewikkeld apparaat zonder enige simpelheid. Veel loze zenders erin ondanks dat ik op fta had gezocht. Zeer onhandig apparaat

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...