Ga naar inhoud


octagon vergeetachtig en nog andere problemen


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Net op 5 west 200 multistreamzenders gevonden (radiozenders). Op de groene knop gedrukt om te bevestigen.  ga ik naar een andere sateliet en dan weer terug naar 5 west dan zijn er ineens een groot aantal zenders weg. Verder bij het zappen met de pijl naar rechts dan gaat de ontvanger niet verder in de lijst dan nummer  34 en gaat weer terug naar nummer 21 op de astra 2.Dan moet ik op het pijltje naar boven of beneden drukken zodat de lijst zichtbaar wordt en dan kan ik weer verder zappen van 35 tot 64 en dan gaat ie weer terug naar 35 Het inscannen van satelieten gaat erg traag. Vandaag vanaf 1 uur vanmiddag bezig geweest tot 4 uur in de ochtend om 40 satelieten te scannen terwijl netwerk zoeken uit staat. Wat gaat hier verkeerd? Ik vind het een wonderlijk apparaat vol met eigenaardigheden. andere kanalen lijst al getest van het forum hier maar hetzelfde probleem. Dat met die zenders die hij vergeet heb ik opgelost door voordat ik verder zap hem eerst uit te lezen naar de pc en dan in de favorieten lijst te zetten en weer terug te plaatsen naar de octagon en dan blijkt ie het wel te onthouden. 

Verder ontvang ik bepaalde zenders niet die ik met mijn rebox 4000 wel ontvang. Ook niet als ik de transponder handmatig erin zet van de bewuste zender. Misschien dat de octagon minder gevoelig is voor zwakke signalen of bepaalde symbolrates

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, gerrithoogeveen zei:

Vandaag vanaf 1 uur vanmiddag bezig geweest tot 4 uur in de ochtend om 40 satelieten te scannen terwijl netwerk zoeken uit staat. Wat gaat hier verkeerd?

Je dag-en-nacht ritme?'🥱

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit draadje , kan je veel kennis opdoen wat betreft je Octagon SF8008 . Bovendien zullen ook je (eventuele) problemen vlugger worden besproken en een gepaste oplossing worden aangegeven.

 

 

aangepast door Crazy Sat
  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De octagon sf8008 heb ik ook in het bezit en is inderdaad iets ongevoeliger dan mijn eerdere dreambox 7020hd 

Als eerste heb ik er een ander image opgezet en heb een Inverto pro pll quad hs square technology lnb aangesloten.

 

Deze nieuwe uitvinding van Inverto lnb werkt erg goed op de ontvanger, hij vergeet niets en multistream werkt ook 

op Nilesat erg goed, echt een aanrader.. ;)

PIC_3437.JPG

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Phoenixx zei:

De octagon sf8008 heb ik ook in het bezit en is inderdaad iets ongevoeliger dan mijn eerdere dreambox 7020hd 

 

Ondanks dat ik overall altijd best tevreden was met mijn Dreambox, ergerde ik me wel aan het feit dat de gevoeligheid tegenviel. Zwakkere transponders (o.a. op Nilesat) die best wel te bekijken hadden moeten zijn, liet hij niet door of vond ze niet bij een scan. Voor een draaibare schotel is een gevoelige ontvanger best wel belangrijk, en dan scoort/scoorde de DM best wel middelmatig.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...