Ga naar inhoud


Toon thermostaat


edbe

Aanbevolen berichten

ik ben onlangs weer naar NL verhuisd wegens omstandigheden, heb nu een huis gekocht.

nu hebben we gewoon alles van Essent, nu hangt hier een Toon thermostaat van Eneco, de vorige eigenaar had daar ook geen abonnement op lopen.

er liggen hier wel 14 zonnepanelen op het dak, die zijn overgenomen....mijn vraag is,  kunnen we dan die Toon gewoon er afhalen en de Honeywell T6 monteren.

mij maakt niks uit voor de gegevens wat je opwekt met de zonnepanelen.

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja kun je gewoon eraf halen ( wel opletten dat je de T6 juist aansluit aan/uit of modulerend). De meeste omvormers hebben de mogelijkheid tot uitlezen via bijvoorbeeld een app. Ik snap dat je het misschien niet interessant vindt om de opbrengst bij te houden, wel verstandig met enige regelmaat te kijken (op bijv. de omvormer) of (slimme) meter of het systeem nog werkt.

 

Als er bijvoorbeeld hevig onweer is kan een groep uitvallen als dat net die van jouw PV panelen is merk je daar niets van maar loop je wel veel geld mis. Ik weet niet hoeveel vermogen de panelen hebben maar laten we uitgaan van 260WP is 3640 WP bruto neem daar ca. 80% van is 2912 WP x 0,22 ct. is per jaar € 640,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een oude verwarmingsboer en de stand

van de laatste technieken daar loop ik op achter.

Dit gezegd hebbende... is in mijn beleving...

 

Een Toon is in de basis een thermostaat die de

verwarming regelt. Dat een Toon positieve

bijvangst heeft en dus diverse zeken kan

registreren zijn secundaire zaken naar mijn

menng.

 

Dus je moet je eerst dan afvragen wat stuurt

de thermostaat? Ketel, stadsverwaming enz.

 

En dan moet je kijken of een Honeywell de

zelfde mogelijkheden heeft maar vooral de

zelfde protocollen hanteert als de Toon.

 

Als voorbeeld, veel thermostaten werken op

basis van het opentherm protocol. Ik weet dat

bijvoorbeeld Intergas zijn eigen protocol heeft.

 

Dus mijn vraag concreet is wat stuur je aan?

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, edbe zei:

ik vindt het schandalig dat je bij Toon een abonnement van 4.50 euro per maand  moet afnemen om het via een app te kunnen bedienen, bij Honywell T6 is het gratis.

Dat is hun verdienmodel. Je krijgt hem gratis en gemonteerd en wel. Meestal blijft de thermostaat gedurende een ketel "leven" zitten dat is 15 jaar of meer.

12 x € 4,50 is € 54,- x 15 jaar = € 810,- en inderdaad een T6 is kosteloos. Wel geeft de toon veel info over je verbruik t.o.v. in dit geval een T6. Maar in het begin is het leuk daarna kijkt bijna niemand meer op de toon.

 

Ik zit in de branche en heb er al veel op andere gedachten gebracht en ook een normale c.q. via app bereikbare thermostaat laten monteren.

 

p.s. Kun je op jouw omvormer wel/niet de opbrengst aflezen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ton68 zei:

Dat is hun verdienmodel. Je krijgt hem gratis en gemonteerd en wel. Meestal blijft de thermostaat gedurende een ketel "leven" zitten dat is 15 jaar of meer.

12 x € 4,50 is € 54,- x 15 jaar = € 810,- en inderdaad een T6 is kosteloos. Wel geeft de toon veel info over je verbruik t.o.v. in dit geval een T6. Maar in het begin is het leuk daarna kijkt bijna niemand meer op de toon.

 

Ik zit in de branche en heb er al veel op andere gedachten gebracht en ook een normale c.q. via app bereikbare thermostaat laten monteren.

 

p.s. Kun je op jouw omvormer wel/niet de opbrengst aflezen?

 

 

 

wat is de omvormer.... in de garage hangt een apparaat wat continue een groen lampje brandt 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, edbe zei:

 

wat is de omvormer.... in de garage hangt een apparaat wat continue een groen lampje brandt 

Dat zal hoogstwaarschijnlijk jouw omvormer zijn (deze zet de opgewekte gelijkstroom om naar wisselstroom). Wat ik je al aangaf kijk er wel regelmatig na (of je opbrengst hebt/stroom opwekt) Wat voor merk is het? neem er anders een foto van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een Solar Edge omvormer erg mooi systeem. Op de huidige modellen zit geen display meer, je kunt dus niets aflezen (groen lampje is goed dan werkt de omvormer) maar alleen vertrouwen op een lampje moet je niet willen.

 

kijk hier maar even hoe je ervoor kunt zorgen dat je jouw systeem kunt monitoren je kunt ook even contact zoeken met de vorige eigenaar.

https://www.solaredge.com/nl/service/support/system-owner

 

 

daar staat onderstaande tekst:

 

Ik heb een woning gekocht waar reeds een systeem is geïnstalleerd en heb toegang tot monitoring nodig, of ik verkoop mijn woning en wil de toegang graag overdragen aan de nieuwe eigenaar. Hoe kan ik dit doen?

Indien u een woning met een zonne-energiesysteem koopt en toegang tot monitoring wilt, stuurt u een bewijs van aankoop naar support@solaredge.com. Voeg alle relevante informatie bij zoals uw naam, e-mail, adres en het serienummer van de SolarEdge omvormer.

Verkoopt u uw woning en wilt u de toegang overdragen aan de nieuwe eigenaar, dan kunt u contact met ons opnemen via support@solaredge.com Vermeld daarbij de naam en e-mail van de nieuwe eigenaar samen met het adres van de woning, zodat wij de overdracht kunnen voltooien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...