Ga naar inhoud


Dreambox 8000 flasht niet meer?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb al meer dan 10 jaar een 8000 en al tig maal geflasht. Maar vandaag wil het niet meer lukken. Uploaden was al een uur bezig toen ik het onderbrak.

De box benaderen met DCC-E2 en Dreamboxedit en bewerken gaat als een zonnetje. Maar de box met nieuwe flash uploaden doet het niet meer.

Ik doe het met de stop methode en eerst met thunderbird en dan ook eens met internet explorer zonder resultaat.

Wat kan ik hier nog aan doen.

Overigens loopt de box nog als een zonnetje. met openpli 7.3 en nu wou ik openpli 8.0 testen.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Serieel flashen met de optie 'detect bad sectors'.. Dikke kans dat de NAND het na 10 jaar een keer misgaat. Zelfs een DM8000 gaat er een keer de brui aangeven..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem gehad, van de een op de andere dag wilde het niet meer lukken. De 8000 staat op een andere lokatie. De laatste keer dat ik ´m geflashed heb, heb ik dat met een andere computer gedaan, met een Linux OS. Op m´n Windows-machine, en dan switchen tussen opera, firefox of explorer hielp niet. Heb je niet een "oude" laptop met XP bijvoorbeeld? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zomer nog mijn DM8000 geflashed voordat hij in de doos ging. Gewoon met Win10

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in januari nog geflashed met windows 8.1 stop methode (Mozilla firefox niet thunderbird) maar nu wil het niet meer lukken. Ik ken ook maar een wijze om te flashen de andere met kabels en zo ga ik niet meer aan beginnen.

 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zo moeilijk is dat nu ook weer niet hoor.. Duurt alleen wel flink langer.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je ook de correcte bootloader voor hebben... Onder #76 werkt dat ook niet... En Gutemine plaatste altijd een tijdbom in zijn software.. Via het Merlin board zou je de tijdbomloze dFlash 12.6 kunnen installeren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling was enkel openpli8.0 te testen. Maar stel dat het niet bevalt/werkt dan moet ik weer terug kunnen flashen naar 7.3. Dus ga ik geen avonturen aan met iets dat nog steeds na 11 jaar probleemloos werkt.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...