Jump to content

VU+ Uno 4k SE: Oscam werkt niet meer

hiburg
 Share
Followers 1

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een VU+ Uno 4k se, welke ik op de camping gebruik voor canal digitaal.

Vorig jaar had ik daar oscam als cam software op draaien, alleen nu doet deze het niet meer: ik krijg geen beeld op npo1 etc.

Ik heb daarna VTI laten updaten naar de laatste versie (15.0) en ook de nieuwste oscam gedownload maar ook die doet het niet.

Als ik nu echter gbox 811.K download en installeer (een ander alternatief is er niet), dan werkt het wel.

Dus ik gebruik deze nu maar alleen snap ik niet waarom Oscam het opeens niet meer doet, verder heb ik niets veranderd op de VU+.

Grt.

• V.I.P.

Waarschijnlijk een niet werkende AU... Gbox heeft de EMM's waarschijnlijk doorgelaten en je kaart geheractiveerd. Dikke kans dat je kaart het met OScam nu gewoon weer doet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, VU+Ultimo 4K BT

Joyne NL Basis, Joyne BE Travel, Ziggo, HD+ 

9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Waarschijnlijk een niet werkende AU... Gbox heeft de EMM's waarschijnlijk doorgelaten en je kaart geheractiveerd. Dikke kans dat je kaart het met OScam nu gewoon weer doet...

Dank maar wat bedoel je met AU en EMM’s ?

Als ik hem van Gbox weer omschakel naar Oscam (en dan even de tuner herstarten) dan doet ie het helaas niet. Als ik dan weer terugschakel naar Gbox (wel weer herstarten daarna), dan werkt het weer. Als ik dat laatste doe zonder herstart dan geeft ie ook geen beeld, dus kennelijk is het herstarten altijd nodig.

• V.I.P.

Dan is je oscam.server waarschijnlijk verkeerd...

OScam herstarten en direct de LiveLog bekijken... Hoogstwaarschijnlijk herkent hij de kaart niet meer correct....

Je kunt ook je OScam.server even posten

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, VU+Ultimo 4K BT

Joyne NL Basis, Joyne BE Travel, Ziggo, HD+ 

9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

21 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dan is je oscam.server waarschijnlijk verkeerd...

OScam herstarten en direct de LiveLog bekijken... Hoogstwaarschijnlijk herkent hij de kaart niet meer correct....

Je kunt ook je OScam.server even posten

Ok !  Dank voor de info voor zover , dan ben ik weer wat verder. Ik kijk van de week even want dan ben ik weer op de camping en dan laat ik het hier even weten.