Ga naar inhoud


VU+ Uno 4k SE: Oscam werkt niet meer


hiburg

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds vorig jaar een VU+ Uno 4k se, welke ik op de camping gebruik voor canal digitaal.

Vorig jaar had ik daar oscam als cam software op draaien, alleen nu doet deze het niet meer: ik krijg geen beeld op npo1 etc.

Ik heb daarna VTI laten updaten naar de laatste versie (15.0) en ook de nieuwste oscam gedownload maar ook die doet het niet.

 

Als ik nu echter gbox 811.K download en installeer (een ander alternatief is er niet), dan werkt het wel.

Dus ik gebruik deze nu maar alleen snap ik niet waarom Oscam het opeens niet meer doet, verder heb ik niets veranderd op de VU+.

 

Grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk een niet werkende AU... Gbox heeft de EMM's waarschijnlijk doorgelaten en je kaart geheractiveerd. Dikke kans dat je kaart het met OScam nu gewoon weer doet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Waarschijnlijk een niet werkende AU... Gbox heeft de EMM's waarschijnlijk doorgelaten en je kaart geheractiveerd. Dikke kans dat je kaart het met OScam nu gewoon weer doet...


Dank maar wat bedoel je met AU en EMM’s ?


Als ik hem van Gbox weer omschakel naar Oscam (en dan even de tuner herstarten) dan doet ie het helaas niet. Als ik dan weer terugschakel naar Gbox (wel weer herstarten daarna), dan werkt het weer. Als ik dat laatste doe zonder herstart dan geeft ie ook geen beeld, dus kennelijk is het herstarten altijd nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is je oscam.server waarschijnlijk verkeerd...

OScam herstarten en direct de LiveLog bekijken... Hoogstwaarschijnlijk herkent hij de kaart niet meer correct....

Je kunt ook je OScam.server even posten

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dan is je oscam.server waarschijnlijk verkeerd...

OScam herstarten en direct de LiveLog bekijken... Hoogstwaarschijnlijk herkent hij de kaart niet meer correct....

Je kunt ook je OScam.server even posten


Ok !  Dank voor de info voor zover , dan ben ik weer wat verder. Ik kijk van de week even want dan ben ik weer op de camping en dan laat ik het hier even weten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 19-4-2021 om 19:03, Mimisiku zei:

Dan is je oscam.server waarschijnlijk verkeerd...

OScam herstarten en direct de LiveLog bekijken... Hoogstwaarschijnlijk herkent hij de kaart niet meer correct....

Je kunt ook je OScam.server even posten


Het heeft even wat langer geduurd maar ik ben weer op de camping. Als ik onder de Oscambutler kijk dan heb en had ik helemaal geen OscamServer geinstalleerd, mijn box hing en hangt niet aan het internet. Waar vind ik de livelog ?
Ik heb de box wel aan een intern draadloos netwerk hangen maar dan dus zonder internet toegang.

 

Ik snap dan niet hoe dit vorig jaar al die tijd gewerkt heeft.

 

6055A9B0-EE8B-42C2-AF71-983AA46BB21D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de butler is toch een help en niet oscam zelf.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, hiburg zei:

...Als ik onder de Oscambutler kijk dan heb en had ik helemaal geen OscamServer geinstalleerd, 
Ik heb de box wel aan een intern draadloos netwerk hangen maar dan dus zonder internet toegang.

 

 

Bedoel je nu dat jij OscamButler niet uit de Feed had geïnstalleerd of bedoel je dat je OscamButler niet had geconfigureerd?

Ik denk het laatste want jij hebt immers een schermafdruk van OscamButler.

 

Je kunt na het configureren van OscamButler niet zien of die is geconfigureerd is of niet want elke keer dat je OscamButler opstart geeft die dezelfde standaard instellingen weer terwijl die wel goed is geconfigureerd.

Dus bij twijfel gewoon opnieuw configureren en dan met de groene toets bevestigen en daarna Oscam (opnieuw) opstarten.

 

...en inderdaad, OscamButler is puur een hulpmiddel om de Oscam configuratie vast te leggen.

aangepast door Jürgen
  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar, ik heb het al gevonden... hij stond niet op canalplus in oscambutler. Lekker handig dat je de instellingen niet ziet waarop hij gestaan heeft in OscamButler !   Is dit ergens in te zien in een of andere logfile ?
Ik heb nu de laastste oscam versie gedownload en hem op Seca3 CanalDigitaal gezet en het werkt weer !

 

 

26ECB3F5-37C1-4943-BE05-13448A7B061B.jpeg

aangepast door hiburg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik het weet is de instelling niet opvraagbaar maar eenmaal ingesteld blijft dit staan totdat er mutaties plaatsvinden.

Wellicht zal er ergens een configuratie zijn opgeslagen maar ik ben hierover nog nooit iets tegengekomen.

Functioneert op zich prima en fijn dat het weer werkt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank voor de info. Ik denk dat mijn oude oscam versie het vorig jaar nog gedaan heeft maar nu niet meer, geen idee wat er nou precies fout is gegaan. En oscambutler is wel verwarrend wat dat betreft, maar goed het werkt nu weer !  Met die andere decoder (gbox) werkte het ook maar ik was nieuwsgierig waarom oscam het niet meer deed.

 

Ik kwam nog wel een ander ‘probleem’ tegen maar daar zal ik een apart topic voor openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...